Deals vanuit Egypte

124

Berichten

  • Chris
    Chris

    Voor alle Mastercard: https://www.mastercard.us/en-us/consumers/get-support/convert-currency.html
    je kan de datum selecteren van je aankoop. Je moet er circa 1.5-2% bij de bank commissie zetten dan moet het uitkomen.

    Inderdaad staat in de voorwaarden van eDreams DUIDELIJK dat lowcost carriers direct chargen. Dus helaas dan dus het volle bedrag. Gewoon eDreams vragen het verschil bij te leggen. doen ze niet; dus chargeback op de MC doen.

  • doddel
    doddel

    @Chris said:

    Hoe weet jij op welke vlucht die mail betrekking had?

  • Chris
    Chris

    @doddel said:
    Hoe weet jij op welke vlucht die mail betrekking had?

    omdat er maar 1 niet meer op te vragen is.

  • doddel
    doddel

    Waar op te vragen?

  • Glenn
    Glenn

    Bij de airline hé.

  • Chris
    Chris

    @doddel said:
    Waar op te vragen?

    airline? ik had ze direct opgevraagd en by checkmytrip ofzo (die link uit edreams email) direct de PNR van de airline genoteerd. Daarmee kan je oprvagen

    UPDATE: bij mij is de ex-CAI nu ook void.

    ondertussen heb ik op alle tickets een chargeback gedaan inclusief een van voor deze devaluatie (weken terug). Die annuleer ik maar als "incidence"....... en dan laat eDreams maar iets gaan doen ik wacht het af.

  • doddel
    doddel

    kan geen van de vluchten terugvinden bij de resp. airlines; heb maar één cancellation email ontvangen van edreams. Wat een zootje

  • Chris
    Chris

    @doddel said:
    kan geen van de vluchten terugvinden bij de resp. airlines; heb maar één cancellation email ontvangen van edreams. Wat een zootje

    zeker een zooitje

  • doddel
    doddel

    de eerste vlucht die ik geboekt had, was voor morgen. Ik kon daar nergens confirmatie over vinden met de booking code. Ik had ondertussen dus al een nieuw ticket geboekt. Ik krijg nu, 24u voor de vlucht, een mail met de booking code (van de edreams egypt vlucht) om in te checken voor morgen

    wat doe ik hiermee!!???

  • doddel
    doddel

    never mind, was blijkbaar automatisch in mijn outlook terecht gekomen, en het was mijn outlook die een reminder stuurde...
    booking code bestaat niet

  • Chris
    Chris

    Iemand hier nog tickets die nog wél geldig zijn?

    ik heb nog één PNR met 4 pax over die nog intact lijkt. Dat is een vlucht vertrekkende vanuit de EU. alles erbuiten is void. (natuurlijk nog geen geld terug gehad en ook geen enkele communicatie behalve een vage email zonder referenties erin).

  • claenen
    claenen

    @Chris mss even edreams contacteren? Mijn tickets zijn nog ok. Bij 1 ticket had ik problemen en kunnen oplossen via Twitter DM (vergde wat overtuigingskracht maar toch gelukt)

  • Chris
    Chris

    @claenen said:
    Chris mss even edreams contacteren? Mijn tickets zijn nog ok. Bij 1 ticket had ik problemen en kunnen oplossen via Twitter DM (vergde wat overtuigingskracht maar toch gelukt)

    zojuist OPNIEUW gedaan. Ook een algemene tweet. nu opeens wél na 4 minuten een reactie om info te sturen. Blijkbaar moet het openbaar.

  • Chris
    Chris
    edited november 2016

    Owkee; het lijkt er dus op dat m'n tickets weer terug zijn! Alles was wel gerefunded en ze chargen alles opnieuwe weer in EGP in orgineel totaal. Mogelijk dat ik 10% goedkoper uit ben nog maar hangt van de MasterCard af een beetje hoe die de refund (oude koers?) en nieuwe charge verwerken (sowieso nieuwe koers).

    EDIT: op 1 na die ik dit weekend moest vliegen en dus zelf al opnieuw geboekt had.

  • doddel
    doddel

    @Chris said:
    Owkee; het lijkt er dus op dat m'n tickets weer terug zijn! Alles was wel gerefunded en ze chargen alles opnieuwe weer in EGP in orgineel totaal. Mogelijk dat ik 10% goedkoper uit ben nog maar hangt van de MasterCard af een beetje hoe die de refund (oude koers?) en nieuwe charge verwerken (sowieso nieuwe koers).

    EDIT: op 1 na die ik dit weekend moest vliegen en dus zelf al opnieuw geboekt had.

    En hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

  • Chris
    Chris

    @doddel zoals @claenen aangaf hierboven: veel overtuigingskracht.
    die 10% goedkoper weet ik niet zeker hoor dat hangt van de mastercard af hoe die de refund gaat doen. eDreams heeft zelfs 2x per telefoon contact gehad (naar mij toe).

  • doddel
    doddel

    nu pas mijn creditcard statement bekeken, en ik heb op 5/11 geboekt. Op 5/11 hebben ze meteen teruggestort, maar de betaling zelf is op 7/11 gedaan. Daartussen zit meer dan 10% verschil in wisselkoers (in mijn nadeel)

    hoe moet ik dit oplossen? hoe contacteer je best edreams?

  • Frosch
    Frosch

    Ik vrees dat dat het risico is dat je neemt - meermaals gelezen op VFT en FT.

  • Chris
    Chris

    Ja dat is balen. Maar kan je niks aan doen denk ik. Ik heb nieuwe tickets gekregen maar ze hadden de oude al gerefund was ook iets van 10-15% verschil echter hebben ze hetzelfde weer afgeschreven ook. Geen verlies voor mij. Tickets dus allemaal intakt.

  • Jeroen
    Jeroen

    Ik heb met die prachtige Edreams deal van tijdje terug vluchten naar Kirgizië geboekt met een fikse korting. Ze werden in eerste instantie geannuleerd maar na een snelle conversatie met hun Twitter team teruggezet. Maar paar weken later zag ik wel dat de terugbetaling is doorgegaan op mijn visa, wel met een €10 verschil. Dus nu heb ik geldige tickets (zowel bij TK, Checkmytrip als Saudi) en daar de volle €10 voor betaald.

    Iemand dit al eens voorgehad? Is er een kans dat ze mij op de luchthaven weigeren? Of is dit heel veel geluk en kan ik gewoon vliegen?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!