Inderdaad staat in de voorwaarden van eDreams DUIDELIJK dat lowcost carriers direct chargen. Dus helaas dan dus het volle bedrag. Gewoon eDreams vragen het verschil bij te leggen. doen ze niet; dus chargeback op de MC doen.
airline? ik had ze direct opgevraagd en by checkmytrip ofzo (die link uit edreams email) direct de PNR van de airline genoteerd. Daarmee kan je oprvagen
UPDATE: bij mij is de ex-CAI nu ook void.
ondertussen heb ik op alle tickets een chargeback gedaan inclusief een van voor deze devaluatie (weken terug). Die annuleer ik maar als "incidence"....... en dan laat eDreams maar iets gaan doen ik wacht het af.
de eerste vlucht die ik geboekt had, was voor morgen. Ik kon daar nergens confirmatie over vinden met de booking code. Ik had ondertussen dus al een nieuw ticket geboekt. Ik krijg nu, 24u voor de vlucht, een mail met de booking code (van de edreams egypt vlucht) om in te checken voor morgen
ik heb nog één PNR met 4 pax over die nog intact lijkt. Dat is een vlucht vertrekkende vanuit de EU. alles erbuiten is void. (natuurlijk nog geen geld terug gehad en ook geen enkele communicatie behalve een vage email zonder referenties erin).
@Chris mss even edreams contacteren? Mijn tickets zijn nog ok. Bij 1 ticket had ik problemen en kunnen oplossen via Twitter DM (vergde wat overtuigingskracht maar toch gelukt)
@claenen said:
Chris mss even edreams contacteren? Mijn tickets zijn nog ok. Bij 1 ticket had ik problemen en kunnen oplossen via Twitter DM (vergde wat overtuigingskracht maar toch gelukt)
zojuist OPNIEUW gedaan. Ook een algemene tweet. nu opeens wél na 4 minuten een reactie om info te sturen. Blijkbaar moet het openbaar.
Owkee; het lijkt er dus op dat m'n tickets weer terug zijn! Alles was wel gerefunded en ze chargen alles opnieuwe weer in EGP in orgineel totaal. Mogelijk dat ik 10% goedkoper uit ben nog maar hangt van de MasterCard af een beetje hoe die de refund (oude koers?) en nieuwe charge verwerken (sowieso nieuwe koers).
EDIT: op 1 na die ik dit weekend moest vliegen en dus zelf al opnieuw geboekt had.
@Chris said:
Owkee; het lijkt er dus op dat m'n tickets weer terug zijn! Alles was wel gerefunded en ze chargen alles opnieuwe weer in EGP in orgineel totaal. Mogelijk dat ik 10% goedkoper uit ben nog maar hangt van de MasterCard af een beetje hoe die de refund (oude koers?) en nieuwe charge verwerken (sowieso nieuwe koers).
EDIT: op 1 na die ik dit weekend moest vliegen en dus zelf al opnieuw geboekt had.
@doddel zoals @claenen aangaf hierboven: veel overtuigingskracht.
die 10% goedkoper weet ik niet zeker hoor dat hangt van de mastercard af hoe die de refund gaat doen. eDreams heeft zelfs 2x per telefoon contact gehad (naar mij toe).
nu pas mijn creditcard statement bekeken, en ik heb op 5/11 geboekt. Op 5/11 hebben ze meteen teruggestort, maar de betaling zelf is op 7/11 gedaan. Daartussen zit meer dan 10% verschil in wisselkoers (in mijn nadeel)
hoe moet ik dit oplossen? hoe contacteer je best edreams?
Ja dat is balen. Maar kan je niks aan doen denk ik. Ik heb nieuwe tickets gekregen maar ze hadden de oude al gerefund was ook iets van 10-15% verschil echter hebben ze hetzelfde weer afgeschreven ook. Geen verlies voor mij. Tickets dus allemaal intakt.
Ik heb met die prachtige Edreams deal van tijdje terug vluchten naar Kirgizië geboekt met een fikse korting. Ze werden in eerste instantie geannuleerd maar na een snelle conversatie met hun Twitter team teruggezet. Maar paar weken later zag ik wel dat de terugbetaling is doorgegaan op mijn visa, wel met een €10 verschil. Dus nu heb ik geldige tickets (zowel bij TK, Checkmytrip als Saudi) en daar de volle €10 voor betaald.
Iemand dit al eens voorgehad? Is er een kans dat ze mij op de luchthaven weigeren? Of is dit heel veel geluk en kan ik gewoon vliegen?
Berichten
Voor alle Mastercard: https://www.mastercard.us/en-us/consumers/get-support/convert-currency.html
je kan de datum selecteren van je aankoop. Je moet er circa 1.5-2% bij de bank commissie zetten dan moet het uitkomen.
Inderdaad staat in de voorwaarden van eDreams DUIDELIJK dat lowcost carriers direct chargen. Dus helaas dan dus het volle bedrag. Gewoon eDreams vragen het verschil bij te leggen. doen ze niet; dus chargeback op de MC doen.
Hoe weet jij op welke vlucht die mail betrekking had?
omdat er maar 1 niet meer op te vragen is.
Waar op te vragen?
Bij de airline hé.
airline? ik had ze direct opgevraagd en by checkmytrip ofzo (die link uit edreams email) direct de PNR van de airline genoteerd. Daarmee kan je oprvagen
UPDATE: bij mij is de ex-CAI nu ook void.
ondertussen heb ik op alle tickets een chargeback gedaan inclusief een van voor deze devaluatie (weken terug). Die annuleer ik maar als "incidence"....... en dan laat eDreams maar iets gaan doen ik wacht het af.
kan geen van de vluchten terugvinden bij de resp. airlines; heb maar één cancellation email ontvangen van edreams. Wat een zootje
zeker een zooitje
de eerste vlucht die ik geboekt had, was voor morgen. Ik kon daar nergens confirmatie over vinden met de booking code. Ik had ondertussen dus al een nieuw ticket geboekt. Ik krijg nu, 24u voor de vlucht, een mail met de booking code (van de edreams egypt vlucht) om in te checken voor morgen
wat doe ik hiermee!!???
never mind, was blijkbaar automatisch in mijn outlook terecht gekomen, en het was mijn outlook die een reminder stuurde...
booking code bestaat niet
Iemand hier nog tickets die nog wél geldig zijn?
ik heb nog één PNR met 4 pax over die nog intact lijkt. Dat is een vlucht vertrekkende vanuit de EU. alles erbuiten is void. (natuurlijk nog geen geld terug gehad en ook geen enkele communicatie behalve een vage email zonder referenties erin).
@Chris mss even edreams contacteren? Mijn tickets zijn nog ok. Bij 1 ticket had ik problemen en kunnen oplossen via Twitter DM (vergde wat overtuigingskracht maar toch gelukt)
zojuist OPNIEUW gedaan. Ook een algemene tweet. nu opeens wél na 4 minuten een reactie om info te sturen. Blijkbaar moet het openbaar.
Owkee; het lijkt er dus op dat m'n tickets weer terug zijn! Alles was wel gerefunded en ze chargen alles opnieuwe weer in EGP in orgineel totaal. Mogelijk dat ik 10% goedkoper uit ben nog maar hangt van de MasterCard af een beetje hoe die de refund (oude koers?) en nieuwe charge verwerken (sowieso nieuwe koers).
EDIT: op 1 na die ik dit weekend moest vliegen en dus zelf al opnieuw geboekt had.
En hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
@doddel zoals @claenen aangaf hierboven: veel overtuigingskracht.
die 10% goedkoper weet ik niet zeker hoor dat hangt van de mastercard af hoe die de refund gaat doen. eDreams heeft zelfs 2x per telefoon contact gehad (naar mij toe).
nu pas mijn creditcard statement bekeken, en ik heb op 5/11 geboekt. Op 5/11 hebben ze meteen teruggestort, maar de betaling zelf is op 7/11 gedaan. Daartussen zit meer dan 10% verschil in wisselkoers (in mijn nadeel)
hoe moet ik dit oplossen? hoe contacteer je best edreams?
Ik vrees dat dat het risico is dat je neemt - meermaals gelezen op VFT en FT.
Ja dat is balen. Maar kan je niks aan doen denk ik. Ik heb nieuwe tickets gekregen maar ze hadden de oude al gerefund was ook iets van 10-15% verschil echter hebben ze hetzelfde weer afgeschreven ook. Geen verlies voor mij. Tickets dus allemaal intakt.
Ik heb met die prachtige Edreams deal van tijdje terug vluchten naar Kirgizië geboekt met een fikse korting. Ze werden in eerste instantie geannuleerd maar na een snelle conversatie met hun Twitter team teruggezet. Maar paar weken later zag ik wel dat de terugbetaling is doorgegaan op mijn visa, wel met een €10 verschil. Dus nu heb ik geldige tickets (zowel bij TK, Checkmytrip als Saudi) en daar de volle €10 voor betaald.
Iemand dit al eens voorgehad? Is er een kans dat ze mij op de luchthaven weigeren? Of is dit heel veel geluk en kan ik gewoon vliegen?