@EK184 said:
Bij zoeken First en Business displayt app Economy (bij details) QR F nog intact
dat was online ook zo..... echter is de booking wel business. altijd screenshots maken van zoek proces. trouwens bij elke OTA. (en dus niet de details openklappen ;-)
T&C edreams zegt dat ze zonder akkoord frauduleuze tickets mogen annuleren fluctuatie in de koers valt daar volgens mij niet onder...Zij zijn het die geen live koers gebruiken, dit kan passagier niet weten.
had tickets geboekt EIN - VAL via TR , volgens de eg.edreams website waren ze omgerekend 178 euro en nu zie ik op mijn mastercard dat er 290 euro voor af gegaan is , dit is de prijs dat ze op de gewone manier ook kosten . is dit nog bij iemand?
@schorvoort je CC uitgever heeft eigen wisselkoers die niet perse 100% overeenkomt met de echte koers. Op prijs die omgerekend 170 EUR moest zijn heb ik 187,5 EUR betaald. Dus koers was iets hoger dan de echte (+ foreign currency fee). Wel nog steeds lager dan EUR prijs. De hold was wel hoger dan de echte betaalde prijs (205eur hold tov 187)
We would like to inform you that due to an incidence, your flight reservation could not be confirmed. Therefore, the amount charged will be fully refunded on the same credit card you provided during your flight purchase.
We would like to inform you that due to an incidence, your flight reservation could not be confirmed. Therefore, the amount charged will be fully refunded on the same credit card you provided during your flight purchase.
An incidence. LOL
Geen geldige reden...zeker niet als je e tickets al confirmed waren...
Nogmaals, ze kennen hun eigen T&C niet
@schorvoort said:
had tickets geboekt EIN - VAL via TR , volgens de eg.edreams website waren ze omgerekend 178 euro en nu zie ik op mijn mastercard dat er 290 euro voor af gegaan is , dit is de prijs dat ze op de gewone manier ook kosten . is dit nog bij iemand?
De wisselkoers die je online vindt, onder andere via XE of Google, is eigenlijk de "middenkoers" of gemiddelde vraag/aanbod prijs op de internationale markten voor die valuta.
Als je transacties doet in EGP via je kredietkaart, "koop" je als het ware Egyptische Ponden aan bij/via je kredietkaartuitgever. Die bepaalt naast zijn vaste voorafbepaalde commissie (1-5%) ook nog eens de wisselkoers. De meeste uitgevers refereren hiervoor bijvoorbeeld naar de 'wholesale exchange rate'.
Zo lang je die niet opzoekt of navraagt boek je eigenlijk tickets aan een onbekende prijs, zeker met een instabiele munt zoals de EGP. Wat er volgens mij dus is gebeurd, is dat je de prijs voor 1 EGP nogal duur is uitgevallen.. En dan heb je gewoon pech :-) Al is het verschil wel opmerkelijk groot...
@flrvt said:
Zo lang je die niet opzoekt of navraagt boek je eigenlijk tickets aan een onbekende prijs, zeker met een instabiele munt zoals de EGP. Wat er volgens mij dus is gebeurd, is dat je de prijs voor 1 EGP nogal duur is uitgevallen.. En dan heb je gewoon pech :-) Al is het verschil wel opmerkelijk groot...
Vermoed dat er een typo zit in de airline code en dat het FR (Ryanair) betreft ipv TR (Tigerair).
Het verschil is waarschijnlijk zo groot omdat LCC in principe rechtstreeks op jouw cc chargen, dit staat bijv ook duidelijk vermeld in de confirmation email van eDreams: fare wordt rechtstreeks in rekening gebracht door de LCC en eDreams rekent dan hun service fee nog bijkomend aan op jouw cc. Kijk dit even na want ik vermoed dat dit de oorzaak is en FR wel degelijk de fare in EUR zoals die officieel gefiled werd heeft aangerekend.
Indien dit het geval is, neem je best contact op met eDreams om het verschil bij te passen (wat ze volgens mij niet zullen doen) met eventueel nadien een chargeback via MC.
We would like to inform you that due to an incidence, your flight reservation could not be confirmed. Therefore, the amount charged will be fully refunded on the same credit card you provided during your flight purchase.
We would like to inform you that due to an incidence, your flight reservation could not be confirmed. Therefore, the amount charged will be fully refunded on the same credit card you provided during your flight purchase.
An incidence. LOL
ik heb die email van één van m'n tickets. Dat was een ticket met Bolivia Air (BOA); en die geven aan dat de tickets gewoon waren geissued....... helemaal geen incidence .........
Ik snap dat edreams verlies draait maar het was van te voren bekend dat de pond los ging van de usd en ZIJ kiezen er voor dit niet aan te passen. en ZIJ kiezen ervoor in zo'n currency te chargen. Ze zouden gewoon currencies als INDICATIE moeten doen en uiteindelijk bij uitchecken billen in EUR ofzo.
Berichten
Zoals voor UA DKK zeker?
:facepalm: de app zou blijkbaar nog werken
App werkt idd nog!
De search alleszins, eens zien of er iets te boeken valt.
EDIT: betaling zou niet werken. Heb het zelf niet geprobeerd (zit al praktisch door m'n verlof heen voor 2017 )
app betaling werkt idd niet. Je kan wel zoeken in EGP maarja daar schiet je niks mee op.
UPDATE: tot nu 1 gevoid. rest intact.
Bij zoeken First en Business displayt app Economy (bij details) QR F nog intact
dat was online ook zo..... echter is de booking wel business. altijd screenshots maken van zoek proces. trouwens bij elke OTA. (en dus niet de details openklappen ;-)
T&C edreams zegt dat ze zonder akkoord frauduleuze tickets mogen annuleren fluctuatie in de koers valt daar volgens mij niet onder...Zij zijn het die geen live koers gebruiken, dit kan passagier niet weten.
had tickets geboekt EIN - VAL via TR , volgens de eg.edreams website waren ze omgerekend 178 euro en nu zie ik op mijn mastercard dat er 290 euro voor af gegaan is , dit is de prijs dat ze op de gewone manier ook kosten . is dit nog bij iemand?
@schorvoort je CC uitgever heeft eigen wisselkoers die niet perse 100% overeenkomt met de echte koers. Op prijs die omgerekend 170 EUR moest zijn heb ik 187,5 EUR betaald. Dus koers was iets hoger dan de echte (+ foreign currency fee). Wel nog steeds lager dan EUR prijs. De hold was wel hoger dan de echte betaalde prijs (205eur hold tov 187)
Mail gekregen van eDreams.
We would like to inform you that due to an incidence, your flight reservation could not be confirmed. Therefore, the amount charged will be fully refunded on the same credit card you provided during your flight purchase.
An incidence. LOL
Geen geldige reden...zeker niet als je e tickets al confirmed waren...
Nogmaals, ze kennen hun eigen T&C niet
Mss een zekere Remi Delanghue contacteren via twitter of Linked in, doet de pricing precies....
De wisselkoers die je online vindt, onder andere via XE of Google, is eigenlijk de "middenkoers" of gemiddelde vraag/aanbod prijs op de internationale markten voor die valuta.
Als je transacties doet in EGP via je kredietkaart, "koop" je als het ware Egyptische Ponden aan bij/via je kredietkaartuitgever. Die bepaalt naast zijn vaste voorafbepaalde commissie (1-5%) ook nog eens de wisselkoers. De meeste uitgevers refereren hiervoor bijvoorbeeld naar de 'wholesale exchange rate'.
Zo lang je die niet opzoekt of navraagt boek je eigenlijk tickets aan een onbekende prijs, zeker met een instabiele munt zoals de EGP. Wat er volgens mij dus is gebeurd, is dat je de prijs voor 1 EGP nogal duur is uitgevallen.. En dan heb je gewoon pech :-) Al is het verschil wel opmerkelijk groot...
Mijn VISA had een betere koers, volgend mij de echte met enkel foreign currency fee erbij. Weten we ook weer voor de volgende keer
Vermoed dat er een typo zit in de airline code en dat het FR (Ryanair) betreft ipv TR (Tigerair).
Het verschil is waarschijnlijk zo groot omdat LCC in principe rechtstreeks op jouw cc chargen, dit staat bijv ook duidelijk vermeld in de confirmation email van eDreams: fare wordt rechtstreeks in rekening gebracht door de LCC en eDreams rekent dan hun service fee nog bijkomend aan op jouw cc. Kijk dit even na want ik vermoed dat dit de oorzaak is en FR wel degelijk de fare in EUR zoals die officieel gefiled werd heeft aangerekend.
Indien dit het geval is, neem je best contact op met eDreams om het verschil bij te passen (wat ze volgens mij niet zullen doen) met eventueel nadien een chargeback via MC.
Bij welke airline had je geboekt?
Mail zegt niet over welke vlucht het gaat
Heb geboekt met SN, LOT en SAS
klojos bij edreams
de code is HV in plaats van van TR ..ben nog een beginner in die codes.
ik heb die email van één van m'n tickets. Dat was een ticket met Bolivia Air (BOA); en die geven aan dat de tickets gewoon waren geissued....... helemaal geen incidence .........
Ik snap dat edreams verlies draait maar het was van te voren bekend dat de pond los ging van de usd en ZIJ kiezen er voor dit niet aan te passen. en ZIJ kiezen ervoor in zo'n currency te chargen. Ze zouden gewoon currencies als INDICATIE moeten doen en uiteindelijk bij uitchecken billen in EUR ofzo.