Parijs

Jeroen
Jeroen

Ik zag hier nog geen Parijs topic staan, gek. Maar dat is bij deze dus in orde. Ik zit er dit weekend nog eens, het is ondertussen al 10 jaar geleden dat ik er nog was (was met de school). Wat moet ik doen? Waar moet ik gaan eten? Waar moet ik winkelen? Ik hou van hipster stuff.

En een dringende vraag, is het waard om bij te betalen en helemaal tot de top te gaan in de Eiffeltoren? Of is het de meerprijs niet waard?

Tagged:

Berichten

  • VDW
    VDW

    Voor rond te lopen, koffie te drinken en te eten is de Marais wijk een aangename buurt.
    Ik vind het zicht van Tour Montparnasse wel de moeite.

    Le Perchoir is een leuke rooftopbar.

  • Gert
    Gert

    Ben eens gaan eten in Le Bouillon Chartier.
    Simpele Franse gerechten.
    Bestelling wordt op tafelkleed geschreven.
    Vond dit een leuke ervaring, daar je bij wildvreemde mensen aan tafel komt te zitten..
    Wel op tijd gaan zou ik zeggen, daar er soms lange rijen staan.

  • Christophe
    Christophe

    Op de rooftop van tour montparnasse ligt een champagne bar, met prachtig uitzicht op de eiffeltoren. Andere tips staan op mijn reisblog, weet niet of een link hier is toegestaan...

  • Jelle
    Jelle

    @Christophe said:
    Op de rooftop van tour montparnasse ligt een champagne bar, met prachtig uitzicht op de eiffeltoren. Andere tips staan op mijn reisblog, weet niet of een link hier is toegestaan...

    of course :)

  • gregorycop
    gregorycop

    Le Relais Gascon voor hun "salades" ;)

  • kristof
    kristof

    Mss minder je ding qua "taste buds" maar "Au Pied de Cochon" vond ik echt wel de moeite! Reserveren is aan te raden. En ook al kan je er vanalles eten, de varkenspoot is toch echt wel aan te raden!

  • Jeroen
    Jeroen

    Bedankt voor jullie tips! Op dit moment op de trein naar huis. Ik kan zelf 2 tips toevoegen.

    Ga eten in Bong, een Korean BBQ in Montparnasse. Keet zat vol Koreanen die wij zelf heel aandachtig in het oog moesten houden om te weten hoe het werkt. Heerlijk vlees en leuke ervaring.

    Huur een fiets. Kost voor 24u maar €1,70 en je kan betalen aan elke paal. Dan is het zoals in Antwerpen gratis voor elke 30 min. Daarna €1. Soms wat zelfmoord maar voor de rest grote aanrader :)

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @Jeroen said:

    Ga eten in Bong, een Korean BBQ in Montparnasse. Keet zat vol Koreanen die wij zelf heel aandachtig in het oog moesten houden om te weten hoe het werkt. Heerlijk vlees en leuke ervaring.

    Huur een fiets. Kost voor 24u maar €1,70 en je kan betalen aan elke paal. Dan is het zoals in Antwerpen gratis voor elke 30 min. Daarna €1. Soms wat zelfmoord maar voor de rest grote aanrader :)

    Twee waardevolle tips! Ik had je etentje gezien op Instagram, leek me echt de max. Zal ik onthouden!

  • wimbor
    wimbor

    Korean BBQ!!!! :) bedankt voor de tip!

  • Jeroen
    Jeroen

    De link (kwestie dat jullie op het werk niet naar Bong in Paris moeten zoeken ;) ): http://www.bongrestaurant.com/

  • batusai
    batusai

    Een link voor de fietshuur?

  • Jeroen
    Jeroen

    Dat zijn gewoon de stadsfietsen doe je overal ziet.

  • Gert
    Gert

    Rijden ze soepel in Parijs.
    De stadsfietsen in Valencia vond ik persoonlijk vrij stroef.

  • Jeroen
    Jeroen

    Ik ben ermee van de Opera naar de Sacre Coeur gefiets, dus ze zijn wel oke :) was wel dood toen ik boven kwam.

  • Gert
    Gert

    Dan had je daar weer een goede reden voor een frisse pint.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!