Hotels die een reis op zich waard zijn

2»

Berichten

  • steeve321
    steeve321

    Ik wil in juni volgend jaar nog een weekendje weg in Europa.
    Ik twijfel tussen St. Regis Mallorca of St. Regis Florance.
    Prijs is ongeveer gelijk.

    Welke is aan te raden? Wellicht heeft @LTW tips.

  • Chris
    Chris

    Afgelopen November verbleef ik in het Éclat Beijing........ dat is echt wel een hotel om een keer naar Beijing te gaan. Grootste privé kunst collectie van China staat overal verspreid in het hotel. Kamers hebben thema's als een Terminator room, Starwars en andere. Omdat het een soort museum is kan je een tour krijgen als de kamers vrij zijn. De moeite!

    Fotos, zie op mijn site
    christravelblog.com/china-hotel-eclat-beijing-luxury-meets-art-at-this-boutique-hotel/

  • Koja78
    Koja78

    @Chris said:
    Afgelopen November verbleef ik in het Éclat Beijing........ dat is echt wel een hotel om een keer naar Beijing te gaan. Grootste privé kunst collectie van China staat overal verspreid in het hotel. Kamers hebben thema's als een Terminator room, Starwars en andere. Omdat het een soort museum is kan je een tour krijgen als de kamers vrij zijn. De moeite!

    Fotos, zie op mijn site
    christravelblog.com/china-hotel-eclat-beijing-luxury-meets-art-at-this-boutique-hotel/

    Wil ik weten hoeveel een kamer kost?

  • Darrow
    Darrow

    @Koja78 said:

    @Chris said:
    Afgelopen November verbleef ik in het Éclat Beijing........ dat is echt wel een hotel om een keer naar Beijing te gaan. Grootste privé kunst collectie van China staat overal verspreid in het hotel. Kamers hebben thema's als een Terminator room, Starwars en andere. Omdat het een soort museum is kan je een tour krijgen als de kamers vrij zijn. De moeite!

    Fotos, zie op mijn site
    christravelblog.com/china-hotel-eclat-beijing-luxury-meets-art-at-this-boutique-hotel/

    Wil ik weten hoeveel een kamer kost?

    €200/nacht.. nog te doen.. Had zelf ook een veelvoud verwacht.

  • Chris
    Chris

    @Koja78 @Darrow valt idd best mee!!!

  • claenen
    claenen

    Lombok Lodge, een Belgische Lodge in Lombok. Al 2x nr 1 bij de jaarlijkse verkiezing van TripAdvisor als ik me niet vergis.

    http://www.thelomboklodge.com/

  • kristof
    kristof

    Eerder een hotel op wielen maar nietemin een hotel; Rovos Rail in Zuid-Afrika (doen ook andere landen aan op langere routes)! Ik zal alvast een artikel erover op Jumpseat zetten. Benieuwd wat jullie ervan denken (comments kun je altijd onder het artikel zetten natuurlijk) maar het is zonder meer een reis op zich waard!!

  • kristof
    kristof

    Misschien eens tijd om nog een paar extra toe te voegen aan deze lijst, zodat we allen kunnen beginnen plannen nu er terug wat meer bestemmingen open gaan.

    In de reeks "Hotels/resorts/lodges die een reis op zich waard zijn" zou ik onderstaande zeker aanbevelen:

    Royal Malewane, Zuid-Afrika: zonder twijfel 1 van de beste en mooiste safari lodges in de buurt van Kruger NP. Het maakt deel uit van de Royal Portfolio en al hun accomodaties behoren eigenlijk in deze lijst.

    Tswalu Kalahari, Zuid-Afrika: uniek in elk opzicht en tegelijk een project dat voornamelijk de focus legt op het herstellen van de fauna & flora in de zuidelijke Kalahari.

    Delaire Graff, Zuid-Afrika: de beste plek om te verblijven als je de Kaapse wijnstreek wil verkennen. Probleem is dat je eigenlijk je villa niet zal willen verlaten; Het is nu ook te boeken met punten dankzij de samenwerking van IHG en Mr.&Mrs. Smith.

    &Beyond Sandibe, Botswana: er zijn meerdere ultra-luxueuze lodges te vinden zijn in de Okavango Delta, is deze behoort mede tot de top en op zich zeker een trip alleen waard.

    Gili Lankanfushi, Malediven: op zich kan je stellen dat elk resort in de Malediven reden genoeg is om de reis ernaartoe te verantwoorden, maar ervaring leert me toch dat er nog steeds grote verschillen zijn. Gili Lankanfushi is uniek in de manier waarop je al gast instant deel uitmaakt van het eiland, evenals het feit dat niets teveel gevraagd is. Alles is letterlijk mogelijk.

    Ondertussen zijn in de eerder vernoemde hotels ook een paar verschuivingen geweest die ervoor zorgen dat sommige van de duurdere plakken "iets meer" betaalbaar worden. North Island is daar het perfecte voorbeeld van aangezien zij nu ook deel uitmaken van de Marriott groep en dus met punten te boeken zijn.

  • Koja78
    Koja78

    Danang Sun Peninsula Resort vond ik wel de moeite. Alleen zorgen dat je niet per ongeluk zeewater inslikt.... zo is mijn tweede ontbijtbuffet aan mij voorbij gegaan na een rought night on the loo met flauwvallen als topmomentje.

    Echt jammer want die pho station is wreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed de moeite.

    (Gelukkig was het verblijf grotendeels op punten... op een dagje na, mijn spaarvarken zou het anders niet trekken)

  • kristof
    kristof

    Ik heb nog al goeie zaken gehoord van de IC Danang Sun Peninsula Resort, inclusief sommige die hier op het forum zitten. Dus toch eens bekijken voor de volgende keer als we in de buurt zijn.

    Spijtig van je "shot" zeewater maar hopelijk is het maar bij 1 slechte nacht gebleven. Pho is trouwens de ideale kater remedie :)

  • Koja78
    Koja78

    Het is bij die ene nacht gebleven.. maar mijn vrouw kreeg wel bijna een hartaanval toen ik midden in de nacht bovenop haar flauw viel na nog maar es een badkamer bezoek.

    Later in Hoi An ook het waarom gezien... er lag een dijk van vuilnis langs de kustlijn.

    Pho is gewoon onweerstaanbaar lekker.

  • kristof
    kristof

    Wat je zegt!! Pho is life!

  • Koja78
    Koja78

    Ik mis nu de optie om je bericht te liken :)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!