ExpertFlyer : Is er upgrade availibily of niet?

Antoine
Antoine

Ik gebruik expertflyer om alerts in te stellen op bepaalde booking classes. Zo krijg ik een mail als er bijvoorbeeld een upgrade mogelijk is met miles van Economy naar Business of van Business naar First.
Ik vlieg in Oktober naar Las Vegas met BA in Business en kreeg gisteren ook een mailtje van experflyer dat er een vrije plaats was in klasse Z om te upgrade naar First. Ik heb net gebeld met BA en ze zien niets vrij.
Het is de eerste keer dat de informatie in Experflyer niet juist lijkt te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Berichten

  • Dima
    Dima

    Er zijn 3 mogelijke oorzaken hiervoor:
    1) phantom availability: het komt beschikbaar in een systeem waar Expertflyer zijn gegevens vandaan haalt, maar deze zijn niet werkelijk boekbaar (of zichtbaar).
    2) mismatch tussen updates: het kan zijn dat BA die plaats nog niet ziet omdat hun systeem nog niet geupdate is, of die plaats is al gebruikt door iemand toen het pas in Expertflyer te zien was.
    3) Dit is onwaarschijnlijk in jouw geval, maar je kan het wel vaker tegen komen. Bv. als je met een partner vliegt, kan BA bv. niet aan die plaats, terwijl die er wel is.

  • LTW
    LTW

    @Antoine said:
    Ik gebruik expertflyer om alerts in te stellen op bepaalde booking classes. Zo krijg ik een mail als er bijvoorbeeld een upgrade mogelijk is met miles van Economy naar Business of van Business naar First.
    Ik vlieg in Oktober naar Las Vegas met BA in Business en kreeg gisteren ook een mailtje van experflyer dat er een vrije plaats was in klasse Z om te upgrade naar First. Ik heb net gebeld met BA en ze zien niets vrij.
    Het is de eerste keer dat de informatie in Experflyer niet juist lijkt te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

    BA gebruikt dezelfde boekingsklasses voor upgrades en awards. In dit geval Z. Indien er een plaats in Z vrijkomt, dan is deze zowel boekbaar als award of als upgrade.

    Phantom availability kan voorkomen op EF maar is echt wel de uitzondering. Kan je trouwens ook perfect checken voor BA door in te loggen op BA en te kijken of er een award beschikbaar is.

    In dit geval vrees ik dat je gewoon te lang hebt gewacht. Indien je nog wacht tot 's anderendaags na het ontvangen van een alert, mag je er zeker van zijn dat de plaats weg is (toch voor boekingen op korte termijn zoals in dit geval).

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!