Uit interesse: Waarom boek je elke nacht apart, dat lijkt extra administratie?
Is het company policy, meer kans op bpg, meer punten, betere prijzen, of nog iets anders?
FLEXIBILITEIT! Als je bvb 1 Best Flex reservering maakt van 5n en de prijzen fluctueren, kan het gebeuren dat 1n goedkoper wordt en een andere duurder... waardoor het geen zin heeft om te herboeken.
Wanneer alle nachten afzonderlijk geboekt werden, kan je de goedkopere nacht(-en) herboeken zonder dat het effect heeft op de nachten waarvan de prijs niet daalde. Het wordt ook mogelijk om voor hele dure nachten tijdens je verblijf Reward Nights in te lassen.
Bvb: zo was ik na Athene enkele nachten in Rome, omdat ik tot het laatste moment vrij wilde blijven om te beslissen binnen of buiten het stadscentrum te slapen had ik reeds maanden vooraf zowel bij de Indigo als de Crowne Plaza geboekt.
De Indigo was eerst voor het volledige verblijf flink pittig van prijs, reden waarom ik aanvankelijk alles met punten boekte. Na verloop van tijd kwam er beweging in de prijzen en herboekte ik de eerste twee nachten naar betalend... met als resultaat dat deze eerste twee nachten bij de laatste herboeking de dag voor check-in nog maar €165 pn kosten terwijl dit bij mijn eerste boeking nog €335 pn was, waardoor ik destijds opteerde voor de punten twv €240 pn. Mijn laatste nacht bleef duur vanwege de Kardinalenbenoeming in het Vaticaan, waardoor ik deze in punten liet en het hotel daarvoor aan IHG €421,50 plus 10% tax factureerde... dus op zich geen slechte redemption voor mij.
De Crowne Plaza had ik vanaf de eerste reservering aan zeer goede prijzen, die zijn echter kort daarna in enkele stappen 50% duurder geworden (zonder effect op mijn prijs natuurlijk). Door de sterke prijsdaling van de Indigo werd het een no brainer waar ik ging logeren, hoewel nog steeds duurder was dit een voor mij verwaarloosbaar verschil om in het centrum te verblijven.
@Leo said:
De Indigo was eerst voor het volledige verblijf flink pittig van prijs, reden waarom ik aanvankelijk alles met punten boekte. Na verloop van tijd kwam er beweging in de prijzen en herboekte ik de eerste twee nachten naar betalend... met als resultaat dat deze eerste twee nachten bij de laatste herboeking de dag voor check-in nog maar €165 pn kosten terwijl dit bij mijn eerste boeking nog €335 pn was, waardoor ik destijds opteerde voor de punten twv €240 pn. Mijn laatste nacht bleef duur vanwege de Kardinalenbenoeming in het Vaticaan, waardoor ik deze in punten liet en het hotel daarvoor aan IHG €421,50 plus 10% tax factureerde... dus op zich geen slechte redemption voor mij.
Op wat baseer je de prijs die het hotel aan IHG factureert? Afhankelijk van de bezetting van het hotel is dit voor reward nights maar een fractie van de room rate die wordt aangeboden aan de consument.
@Leo said:
...en het hotel daarvoor aan IHG €421,50 plus 10% tax factureerde...
Op wat baseer je de prijs die het hotel aan IHG factureert? Afhankelijk van de bezetting van het hotel is dit voor reward nights maar een fractie van de room rate die wordt aangeboden aan de consument.
Zodra die Reward Night zichtbaar was in mijn account heb ik de Earning Details gecontroleerd, daarop stond €421,50 non-qualifying spend vermeld voor de kamer, en €90 qualifying F&B spend, waarvoor ik punten gekregen heb. Het hotel zat vol dus krijgen zij waarschijnlijk rack rate voor de Superior King waarin ik logeerde. Wild guess.
Deze post vermelde slechts 1 nacht, zodat het vermoedelijk geen uitstaans had met de twee eerdere revenue nachten.
Verder geen reverse berekening gedaan vd cashback.
off topic: in de app een melding gekregen (in de statusbar van de phone) over "wijzigingen" maar als je dan de app opent krijg je geen bericht of details. Nog iemand die voor?
@Koja78 said:
off topic: in de app een melding gekregen (in de statusbar van de phone) over "wijzigingen" maar als je dan de app opent krijg je geen bericht of details. Nog iemand die voor?
Na veel heen & weer gemaild te hebben met IHG CS, eindelijk alle 2016 Q3 Accellerate punten bijgeschreven op mijn account, ja zelfs de Oct, Nov & Dec bonussen.
5000 - Stay Once, Get 5000
26000 - Stay More, Earn More (13n)
4300 - Travel with the IHG App (3 stays)
6000 - A Bonus Weekend Stay (2n)
28800 - Globetrotter Bonus (4 countries)
4800 - Earn More, Faster (2 Bonus Points Packages)
1000 - Earn When You Redeem
25000 - Your Achievement Bonus (6 out of 7 offers / 7 completed)
5000 - September Bonus Offer
5000 - October Bonus Offer
5000 - November Bonus Offer
5000 - December Bonus Offer
500 - Registration Bonus
171544 - totaal aantal punten behaald tijdens de Acc promotie
Ik waardeer 1000RC punten steeds aan €5,21 omdat dit mijn gemiddelde aankoop prijs was; m.a.w. €893,74 totaal of €68,75 per nacht aan puntenwaarde terug gekregen. Geen slechte return on investment! Helaas is de 2017 Q1 Accellerate veel minder lucratief, slechts 41k pts voor 10 nachten.
@Koja78 said:
Ik had enkel sep/oct/nov bonus jammer genoeg... want ik had een stay in december.
Maar wel de IHG app zever rechtgezet gekregen.
Hangt ervan af wanneer je een pdf afdruk maakte van je Accellerate dashboard. Op 28/08 stond december er nog bij, zodra de promo vanaf 6/09 actief werd, was bij mij dec ook niet meer zichtbaar... dus pdf van augustus gebruikt om mijn dec promo te claimen.
Ik kreeg wel als boodschap mee dat het eigenlijk slechts 1 maandelijkse bonus per account was.
Berichten
FLEXIBILITEIT! Als je bvb 1 Best Flex reservering maakt van 5n en de prijzen fluctueren, kan het gebeuren dat 1n goedkoper wordt en een andere duurder... waardoor het geen zin heeft om te herboeken.
Wanneer alle nachten afzonderlijk geboekt werden, kan je de goedkopere nacht(-en) herboeken zonder dat het effect heeft op de nachten waarvan de prijs niet daalde. Het wordt ook mogelijk om voor hele dure nachten tijdens je verblijf Reward Nights in te lassen.
Bvb: zo was ik na Athene enkele nachten in Rome, omdat ik tot het laatste moment vrij wilde blijven om te beslissen binnen of buiten het stadscentrum te slapen had ik reeds maanden vooraf zowel bij de Indigo als de Crowne Plaza geboekt.
De Indigo was eerst voor het volledige verblijf flink pittig van prijs, reden waarom ik aanvankelijk alles met punten boekte. Na verloop van tijd kwam er beweging in de prijzen en herboekte ik de eerste twee nachten naar betalend... met als resultaat dat deze eerste twee nachten bij de laatste herboeking de dag voor check-in nog maar €165 pn kosten terwijl dit bij mijn eerste boeking nog €335 pn was, waardoor ik destijds opteerde voor de punten twv €240 pn. Mijn laatste nacht bleef duur vanwege de Kardinalenbenoeming in het Vaticaan, waardoor ik deze in punten liet en het hotel daarvoor aan IHG €421,50 plus 10% tax factureerde... dus op zich geen slechte redemption voor mij.
De Crowne Plaza had ik vanaf de eerste reservering aan zeer goede prijzen, die zijn echter kort daarna in enkele stappen 50% duurder geworden (zonder effect op mijn prijs natuurlijk). Door de sterke prijsdaling van de Indigo werd het een no brainer waar ik ging logeren, hoewel nog steeds duurder was dit een voor mij verwaarloosbaar verschil om in het centrum te verblijven.
Op wat baseer je de prijs die het hotel aan IHG factureert? Afhankelijk van de bezetting van het hotel is dit voor reward nights maar een fractie van de room rate die wordt aangeboden aan de consument.
Reverse berekening op basis van cash back wrs.
Zodra die Reward Night zichtbaar was in mijn account heb ik de Earning Details gecontroleerd, daarop stond €421,50 non-qualifying spend vermeld voor de kamer, en €90 qualifying F&B spend, waarvoor ik punten gekregen heb. Het hotel zat vol dus krijgen zij waarschijnlijk rack rate voor de Superior King waarin ik logeerde. Wild guess.
Deze post vermelde slechts 1 nacht, zodat het vermoedelijk geen uitstaans had met de twee eerdere revenue nachten.
Verder geen reverse berekening gedaan vd cashback.
Dacht vanaf 90 of 95% dat hotel volle betaald wordt door IHG.
Vergeet niet dat soms een 2n,3n,4n of zelfs 5n stay wel een lagere prijs kan geven ook dan alles apart!
off topic: in de app een melding gekregen (in de statusbar van de phone) over "wijzigingen" maar als je dan de app opent krijg je geen bericht of details. Nog iemand die voor?
idem
Na veel heen & weer gemaild te hebben met IHG CS, eindelijk alle 2016 Q3 Accellerate punten bijgeschreven op mijn account, ja zelfs de Oct, Nov & Dec bonussen.
26000 - Stay More, Earn More (13n)
4300 - Travel with the IHG App (3 stays)
6000 - A Bonus Weekend Stay (2n)
28800 - Globetrotter Bonus (4 countries)
4800 - Earn More, Faster (2 Bonus Points Packages)
1000 - Earn When You Redeem
25000 - Your Achievement Bonus (6 out of 7 offers / 7 completed)
5000 - September Bonus Offer
5000 - October Bonus Offer
5000 - November Bonus Offer
5000 - December Bonus Offer
500 - Registration Bonus
121400 - Accellerate promotion bonus points
50144 - RC points van betaalde verblijven (incl. 100% Spire bonus)
171544 - totaal aantal punten behaald tijdens de Acc promotie
Ik waardeer 1000RC punten steeds aan €5,21 omdat dit mijn gemiddelde aankoop prijs was; m.a.w. €893,74 totaal of €68,75 per nacht aan puntenwaarde terug gekregen. Geen slechte return on investment! Helaas is de 2017 Q1 Accellerate veel minder lucratief, slechts 41k pts voor 10 nachten.
Ik had enkel sep/oct/nov bonus jammer genoeg... want ik had een stay in december.
Maar wel de IHG app zever rechtgezet gekregen.
Hangt ervan af wanneer je een pdf afdruk maakte van je Accellerate dashboard. Op 28/08 stond december er nog bij, zodra de promo vanaf 6/09 actief werd, was bij mij dec ook niet meer zichtbaar... dus pdf van augustus gebruikt om mijn dec promo te claimen.
Ik kreeg wel als boodschap mee dat het eigenlijk slechts 1 maandelijkse bonus per account was.