New York city trip

Antoine
Antoine
edited mei 2016 in Bestemmingen
Tagged:

Binnen een paar weken zit ik voor 4 dagen , 3 nachten in New York met mijn vrouw

Wie heeft er goede tips voor :

-(heel) lekkere restaurants
-originele wandelingen
-plaats waar ik het beste aan Musical tickets kan komen
-plaats waar ik aan basketbal tickets kan komen (is het wel het seizoen nu?)
-Waar kan ik een echt Gospel mis meemaken?
-andere originele dingen te zien, doen, etc...

Tagged:
«1

Berichten

  • daruda
    daruda

    zelfde hier in september!

    Ook iemand aanraders voor point stays van IHG?
    Heb momenteel die nieuwe even geblokkeerd, vond 40k nog cava.
    Geen zin in 60k voor de IC's.

  • Antoine
    Antoine

    Ik ga de IC doen op punten en de Indigo voor de 25k Bonus

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Hotel Indigo Lower East Side ziet mij er supervet uit (50k punten) ! Ik ben er wel nog niet geweest, maar aan de foto's en commentaren te zien, wow! Gloednieuw en score op hotelscombined is 9.6

    Daarnaast kan je in HIEX times square south ook nog het 30k puntenpakket doen, (qualifying bij mij)
    ontbijt inbegrepen

  • Aaron
    Aaron

    Holiday Inn Brooklyn Downtown is slechts 25.000 punten

  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited mei 2016

    Het basketbalseizoen loopt tem ongeveer 15 juni (de finals van de playoffs), echter liggen de knicks en nets al uit de competitie. Het seizoen begint weer rond 28 oktober (maar daarvoor zijn er preseason games, en er is ook summer league, maar dat is niet in de stadiums)

    Wel is het in de zomer WNBA (vrouwen) daar kan je eventueel ook naar kijken maar imo minder spectaculair.
    Tickets kan je wrs via ticketmaster kopen

    Voor musicals gaat dit ook via ticketmaster, kijk ook eens of het musical week is, dat is denk ik 2 keer per jaar en dan zijn het 2 tickets voor 1. Kijk eens rond op internet voor kortingscodes.

    Iets cool wat ik vorige zomer gedaan is, is naar Six Flags Great Adventure geweest. Ik was vanuit Newark vertrokken, maar je kan ook vanaf New York met een speciaal ticket (transport inbegrepen). Het leuke aan dat pretpark is dat je 15 serieuze rollercoasters hebt waaronder de King Da Ka, de hoogste en 2de snelste rollercoaster te wereld. Op 1 dag heb ik alle rollercoasters 1 keer gedaan. Daarnaast kan je ook op 'safari' in dat pretpark.

  • Jeroen
    Jeroen
    edited mei 2016

    Voor musicaltickets, als je een budget hebt, naar TKTS gaan. Niet naar die aan Times Square, of je moet last minute beslissen, maar naar die van South Street Seaport (of nog beter Brooklyn). Hebben nog meer aanbod dan die van Times Square en hebben tenminste tijd en zin om je te helpen in je keuze. Voor 50-80$ heb je daar een stoel op de eerste 16 rijen. Je kan op voorhand altijd even op de website of app kijken wat ze aanbieden (en ik geef graag tips, heb de helft al gezien ;) )

    Voor de shows die je niet bij TKTS vindt kan je rechtstreeks naar de box office gaan, meestal (als er nog plek is) kunnen ze nog wel iets regelen.

    Verder raad ik iedereen ook het boek BE NY aan (kijk of ze het in de bib hebben). Staat vol tips van locals en dingen waar je geen andere toerist vindt. Hier vind je direct ook een antwoord op de Gospel vraag.

    Origineel is het misschien niet, maar een leuk idee voor een wandeling is eigenlijk gewoon van downtown Manhattan, South Ferry, helemaal Broadway afwandelen tot en met Central Park. Je komt zo door alle wijken en is echt een leuke wandeling. En is er een mooiere plek om te picknicken dan Central Park? :) Nog minder origineel is The High Line, wel een must.

  • kristof
    kristof

    Restaurants bij de vleet in NYC, vraag is natuurlijk waar je zin in hebt. Ik denk dat dit je misschien wel wat inspiratie kan geven. Helaas waren de meeste van zijn resto's reeds volgeboekt toen ik er de laatste keer was, echter hebben we toch nog kunnen gaan eten in Boulud Sud wat toen zeer goed is meegevallen.
    Een super vietnamees restaurant is Le Colonial waar ik meerdere keren zeer lekker heb gegeten.

  • wimbor
    wimbor

    De restaurants van David Chang schijnen een aanrader te zijn. Er zijn twee gi-gan-tische dim sum restaurants in Chinatown. Ze spreken er geen Engels, alles zelf te nemen van karretjes die voorbijrijden, maar superlekker en alleen al voor de sfeer een aanrader (op zondagmorgen dacht ik). Heb ik wel geen adres van, maar kan je wellicht wel vinden.

  • kristof
    kristof

    @wimbor said:
    De restaurants van David Chang schijnen een aanrader te zijn. Er zijn twee gi-gan-tische dim sum restaurants in Chinatown. Ze spreken er geen Engels, alles zelf te nemen van karretjes die voorbijrijden, maar superlekker en alleen al voor de sfeer een aanrader (op zondagmorgen dacht ik). Heb ik wel geen adres van, maar kan je wellicht wel vinden.

    Klopt inderdaad! Ik heb 1 vd dim sum resto's gedaan en spreken amper engels, maar het eten maakt veel goed. Weet het exacte adres ook niet meer maar google is je vriend.

  • Gigi2m02
    Gigi2m02
    edited mei 2016

    @Chrismeister said:
    Hotel Indigo Lower East Side ziet mij er supervet uit (50k punten) ! Ik ben er wel nog niet geweest, maar aan de foto's en commentaren te zien, wow!

    Je kunt blijkbaar ook gewoon op hun rooftop langsgaan om iets te drinken / eten. Zwemmen ook misschien? :)
    http://www.mrpurplenyc.com/gallery

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Onlangs nog in New York geweest en wat me meest bijgebleven is was zonsondergang meemaken op een terras voor the ice cream factory aan de Brooklyn Bridge. Ze serveren er pintjes, hot dogs en frieten (sliced potato) aan leuke prijzen. Wij hadden er een bucket met Corona's aan $6/bottle gekocht en paar uur zitten palaveren tot de zon onder was.

    Zicht:


    Locatie: https://goo.gl/OPWems

    Voor de rest kan ik me makkelijk aansluiten bij bovenstaande. De afgewerkte High Line is cool, echt cool om rond te lopen op een zonnige dag tussen local new yorkers. Als je van zuid naar noord loopt eindig je in The Hudson Yards, waar ze nu "redelijk wat bakstenen" op los aan het laten zijn. Ik ben nu niet zo'n New York-kenner maar ik had nog niet van dat project gehoord en was vrij verbaasd toen ik twee local over de werken aansprak.
    Om een ideetje te geven hoe het er zal uitzien als het klaar is: http://www.kpf.com/projects/hudson-yards

  • MichelK
    MichelK

    Ik ga eind augustus ook naar New York.
    Alvast interessante tips hier.
    Wat denken jullie van de Hilton hotels met Diamond status tgo IHG.

  • Antoine
    Antoine

    @Jeroen said:

    Verder raad ik iedereen ook het boek BE NY aan (kijk of ze het in de bib hebben). Staat vol tips van locals en dingen waar je geen andere toerist vindt. Hier vind je direct ook een antwoord op de Gospel vraag.

    Boek besteld en gedeeltelijk al gelezen, bedankt voor de tip!

  • kristof
    kristof

    @MichelK said:
    Ik ga eind augustus ook naar New York.
    Alvast interessante tips hier.
    Wat denken jullie van de Hilton hotels met Diamond status tgo IHG.

    Het grote voordeel is het ontbijt dat er bij inzit. Verder gaan ze in de US niet zoveel extra doen voor een Diamond member aangezien ze die daar dagelijks over de vloer krijgen.
    In andere werelddelen is dat anders natuurlijk.

  • doddel
    doddel

    dju, moet volgende week twee nachten in NYC zijn, maar kan niet echt iets betaalbaars qua hotel vinden (allemaal +250 euro per nacht als je een beetje comfort wil, en in Manhattan moet zijn). Iemand nog tips? Eventueel iets via points of zo?

  • claenen
    claenen

    Je boekt ook laat he ;) Moet je absoluut in Manhattan zelf zijn? Je kan perfect net erbuiten voor lagere prijzen verblijven in Brooklyn of Long Island city (Holiday Inn, Indigo, Fairfield Inn, Aloft... Op 30min ben je met de metro vaak al in hartje Manhattan.

  • doddel
    doddel

    nope, moet in Manhattan zijn. Zowel 's morgen heeeeel vroeg al meetings, als 's avonds tot laat bezig. Dan wil ik niet nog het water over (voor vakantie verblijf ik meestal wel in Brooklyn)

    misschien kan ik beter gewoon wachten tot de dag zelf en met hoteltonight boeken? Nog nooit gebruikt voor NYC

  • claenen
    claenen

    Goh, in US zijn de kortingen via HT vaak groter dan in Europa maar de prijzen liggen ook stuk hoger. Ik zou de bekende aggregator website eens afgaan en anders kan je ook eens Airbnb bekijken.

  • doddel
    doddel

    net gecheckt op HT voor deze avond. Goedkoopste bijna 300 euro. Dat wordt hem niet...

  • daruda
    daruda

    @wimbor said:
    De restaurants van David Chang schijnen een aanrader te zijn. Er zijn twee gi-gan-tische dim sum restaurants in Chinatown. Ze spreken er geen Engels, alles zelf te nemen van karretjes die voorbijrijden, maar superlekker en alleen al voor de sfeer een aanrader (op zondagmorgen dacht ik). Heb ik wel geen adres van, maar kan je wellicht wel vinden.

    Klinkt goed!
    Staan ze toevallig hiertussen?

    https://www.timeout.com/newyork/restaurants/12-best-dim-sum-restaurants-in-new-york-city

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!