Suggesties voor nieuwe check-in luggage?

Jelle
Jelle

Ik verhuis volgende week naar Dublin en kwam tot de conclusie dat ik dus geen check-in koffer heb wat een verhuis beetje vermoeilijkt.

Alle suggesties welkom, heb momenteel niet echt een budget. Kwaliteit primeert.

Ik dacht dat hier ergens een topic over bestond maar ik kon het niet meteen vinden, enkel die van carry-on.

Tagged:

Berichten

  • Dima
    Dima
    edited maart 2016

    Heb het al ergens anders vermeld: blijkbaar is Samsonite echt niet de beste. Zelf ook ervaren.
    Eagle Creek en Tumi horen tegenwoordig bij de beste merken.

    Tumi kun je trouwens kopen in outlet Roermond aan best goede prijzen. (al weet ik niet of ze nog steeds zo goed zijn buiten de solden - ik ga er enkel naartoe tijdens soldenperiode - maar zal iig goedkoper zijn)

  • Jelle
    Jelle

    Ben op beide sites eens aan het rondkijken. Best pricy wel haha. Roermond is niet ongelooflijk ver van Hasselt dus misschien daar eens gaan kijken dit weekend.

  • flrvt
    flrvt

    Mijn grootste checked koffer is van Eastpak. Super praktisch en niet zo duur als de premium merken.

    Een tas van textiel is natuurlijk minder geschikt voor fragile voorwerpen in te steken. Maar voor kleding en dergelijke hoeft dat niet meer te zijn!

    Ik heb deze:
    Eastpak Tranverz (uitvoering Flight Path M)

  • Jelle
    Jelle

    Thanks voor de tip Flor. Staat op Coolblue voor 150 euro. Dat is inderdaad al wat beter dan 300-400 :p Ook meer inhoud!

    Ga het zeker eens bekijken!

  • daruda
    daruda

    wel net een kinderkoffer :open_mouth:

  • Jeroen
    Jeroen

    Kwaliteit zal wel niet alles zijn maar wel een mooie dagaanbieding denk ik: http://www.onedayonly.nl/

  • flrvt
    flrvt

    Goeie keuze!

    Je zult geen spijt hebben van de wieltjes. Die zijn fluisterstil & ik heb nog nooit zo'n stille wieltjes gehad :)

  • bodemvisser
    bodemvisser
    edited maart 2016
    Vlieg je met low cost? Denk dan aan de Ryanairjas, kan voordelig zijn!
    http://www.jaktogo.com/Products/view/id/Dresstogo-denim

    Zeker voor u interessant , als je vaak heen en weer vliegt(denk ik).
  • Dima
    Dima

    Pfft, te veel moeite: rol duct tape en klaar :)
    Ik heb trouwens recent een mooie deal gescoord: American Tourister Coral Bay Upright 55 Navy Blue voor 49€ op Coolblue. Had wel juist laatste stuk gekocht, anders zou ik het hier gepost hebben.

  • Jelle
    Jelle

    @flrvt said:
    Goeie keuze!

    Je zult geen spijt hebben van de wieltjes. Die zijn fluisterstil & ik heb nog nooit zo'n stille wieltjes gehad :)

    Teruggestuurd ondertussen haha vond hem toch kleiner dan gedacht :D

  • Dennis
    Dennis

    Iemand die nog suggesties heeft voor check in luggage? Ik ben aan het twijfelen tussen een duurdere koffer, genre samsonite firelite of cosmolite, of een goedkopere van 80 euro. Zijn deze samsonites hun prijs waard of is het vooral marketing dat je betaald?

  • Tdv
    Tdv

    Ik heb mezelf 5 jaar geleden een reiskoffer gekocht voor 75€. Buiten de typische slijtage (krassen) is deze nog steeds tip top. Heeft tal van intensieve reizen meegemaakt zoals rondreizen in Bali, Australië en Peru. Ziet er bovendien zeer herkenbaar (lees spuuglelijk) uit, donkerblauw met oranje boord dus zie hem direct liggen op de bagageband. Ben er bovendien ook vrij zeker van dat niemand hem zal proberen te stelen...

    Heb deze gekocht in het Wijnegem Shoppingcenter, zeer eerlijke service. De verkoopster had me namelijk verteld dat ik het voor de kwaliteit van Samsonite niet meer moet doen... http://www.wijnegemshoppingcenter.be/shops_detail.php?store=109

  • vincentjanv
    vincentjanv

    @Tdv said:
    Ik heb mezelf 5 jaar geleden een reiskoffer gekocht voor 75€. Buiten de typische slijtage (krassen) is deze nog steeds tip top. Heeft tal van intensieve reizen meegemaakt zoals rondreizen in Bali, Australië en Peru. Ziet er bovendien zeer herkenbaar (lees spuuglelijk) uit, donkerblauw met oranje boord dus zie hem direct liggen op de bagageband. Ben er bovendien ook vrij zeker van dat niemand hem zal proberen te stelen...

    Heb deze gekocht in het Wijnegem Shoppingcenter, zeer eerlijke service. De verkoopster had me namelijk verteld dat ik het voor de kwaliteit van Samsonite niet meer moet doen... http://www.wijnegemshoppingcenter.be/shops_detail.php?store=109

    Maar welk merk is het?

  • Chris
    Chris

    Ik heb het zelf niet, maar Rimowa moet ook erg goed zijn. Goede garantie ook.

  • Jeroen
    Jeroen

    @Chris said:
    Ik heb het zelf niet, maar Rimowa moet ook erg goed zijn. Goede garantie ook.

    En heel duur.

  • Dima
    Dima
    edited april 2016

    Was naar de Tumi winkel gegaan in Roermond 2 weken geleden en gewoon laten staan. Prijs was best redelijk tov retail, maar dat ding weegt echt veel te veel. Een carry-on valiesje van ong. 3-3.5kg is er eigenlijk echt over. Zeker gezien ze bij sommige maatschappijen opeens gewicht controleren (bv. vlucht met TuiFly vanuit DUS kreeg pas handbaggage label als het <7kg woog).

  • Dennis
    Dennis

    Die aluminium koffertjes van rimowa zien er wel leuk uit, maar zijn wel héél prijzig. En dat weten mensen met minder goede bedoelingen ook. ..

  • Tdv
    Tdv

    @vincentjanv said:

    @Tdv said:
    Ik heb mezelf 5 jaar geleden een reiskoffer gekocht voor 75€. Buiten de typische slijtage (krassen) is deze nog steeds tip top. Heeft tal van intensieve reizen meegemaakt zoals rondreizen in Bali, Australië en Peru. Ziet er bovendien zeer herkenbaar (lees spuuglelijk) uit, donkerblauw met oranje boord dus zie hem direct liggen op de bagageband. Ben er bovendien ook vrij zeker van dat niemand hem zal proberen te stelen...

    Heb deze gekocht in het Wijnegem Shoppingcenter, zeer eerlijke service. De verkoopster had me namelijk verteld dat ik het voor de kwaliteit van Samsonite niet meer moet doen... http://www.wijnegemshoppingcenter.be/shops_detail.php?store=109

    Maar welk merk is het?

    Dat weet ik niet :-) Staat er nergens op en op de enige tag aan de binnenkant staat op made in China ...

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!