Beste,
Op 9 februari ben ik in business (full fair) van AMS naar BKK gevlogen
Tijdens de vlucht van AMS naar DOH zat er achter mij een moeder met een baby die daar gedurende 4 uur aan het huilen was.
Ik heb de hostess vriendelijk gevraagd of zij iets wilde proberen zodat die baby wat stil zou zijn, maar zowel de moeder als de crew kon hier niets aan doen (wat ik begrijp)
Ik heb wel aan de crew gevraagd om daar een nota van te maken, dat hebben ze gedaan, en ze erkennen het gebeurde.
Daar ik voor dit jaar reeds 2 business tickets geboekt heb, heb ik een compensatie of terugbetaling (zodat ik bij een andere airline kan boeken) van de tickets gevraagd.
De compensatie die ik vraag zijn punten voor een upgrade van AMS naar BKK
Echter wil men niets compenseren, en ondertussen antwoorden ze zelfs niet meer op mijn mails
Heeft hier iemand ervaring mee, of hoe kan ik ze toch dwingen om enige compensatie toe te kennen
Ik betaal een business ticket om te kunnen slapen, niet om mij 4 uur te ergeren aan een huilende baby.
Alvast dank voor jullie reacties
Jos
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!
Berichten
Ik zie niet in waarom dit de schuld zou zijn van de airline. Tenminste, als ze jou een eventuele vrije plaats iets verder van de baby zouden aangeboden hebben. Ik neem aan dat ze ook de moeder gevaagd hebben of ze iets konden doen om de baby minder te laten huilen?
Maar indien de airline haar best deed en/of er geen vrije plaatsen waren, is het voor hen ook moeilijk om er nog iets aan te doen. Ze kunnen de baby moeilijk met een parachute buiten zetten. Bovendien heeft de baby normaal gezien ook betaald voor business (tussen 0 en 2 jaar ongeveer 25% van de fare + 100% taksen en fees, indien ouder 80-100% van de fare), net zoals de moeder. Dus die downgraden naar Y is ook geen optie.
Ik geef je gelijk dat je net een business seat betaalt om dit te vermijden, maar indien de airline haar best deed,
vind ik een compensatie in dit geval >>vanuit de airline<<niet nodig. Tenzij ze zouden geweigerd hebben om jou een andere vrije plaats te geven, etc., ...
De vraag is alleen wat de moeder had kunnen doen.. Goede ouders hebben wel een paar truken om ze stil te houden, of kennen hun kind voldoende om niet in C te vliegen met hun baby. Maar baby's hebben je niet altijd onder controle... ook al probeer je als ouder heel veel om ze stil te houden. Kan best dat die baby gewoon oorpijn had van het drukverschil of ziek was.
Wat mij betreft had de compensatie van de moeder moeten komen, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan... Wees blij dat je in C zat. Ik heb zo eens 12 uur in Y gezeten op een vlucht tussen NRT en VIE met een paar overgevende Japanse kinderen voor mij... Dat was pas compensatie waard... :-)
Kan je bij Qatar in business geen Krug champagne krijgen? Of een ander merk in combinatie met noise cancelling headphones, dan zou ik geen last meer hebben om in slaap te vallen ;-)
Of die baby een flesje Krug, problem solved .
Probleem is: als je naar de seatmap kijkt van die vlucht (787): er zijn maar 5 rijen business. Dus of er wel of niet plaatsen vrij waren, zou het niet geholpen hebben.
Maar een compensatie is het zeker waard. Misschien niet meteen in een gratis upgrade (CS is allergisch aan het woord als je het vraagt, die gaan dan zelfs speciaal zo ver gaan om je dan minste mogelijke service te bieden), maar wel bv. in mijlen. (25K lijkt me een redelijke compensatie hiervoor)
Zeker bij een volle C-cabin, zou het redelijker zijn om de moeder met baby te downgraden en die een compensatie te geven daarvoor dan de rest van de C-cabin te laten lijden.
Nuja, er zijn airlines die geen baby's in First toelaten (en soms zelfs kinderen onder x jaar), net om deze reden, maar Business nog wel...
Ik heb altijd een rol tape bij me......
Die rol tape is een goed idee.
Ik zat op rij 4 en de moeder met de baby zat op rij 5, business zat stampvol, dus verplaatsen was niet mogelijk.
Ik ben niet alleen die er een opmerking over gemaakt heft, en het is hun volste recht om platte baby's toe te laten in business. Doch ik betaal om te kunnen slapen, niet om te ergeren.
Maar zonder enige compensatie vlieg in nooit meer met Qatar.
En als ze niets van compensatie willen geven, ok . Maar dat ze dan mijn reeds geboekte en betaalde tickets terugbetalen. Dat weigeren ze natuurlijk ook.
Ik ga eens een lelijk berichtje op tripadvisor zetten denk ik.
Groetjes
jos
Bestaat nochtans goede en goedkope oplossing voor: oordopjes van 3M, noise-cancelling koptelefoon erover en je slaapt als een roos.
Moet op m'n zij liggen
Hi,
Kan je frustratie begrijpen, je reactie is waardeloos...
Dit gebeurt gewoon soms, baby kan ziek zijn geweest, ziekerig,ongemakkelijk...
Oordopjes kunnen een oplossing bieden, maar zouden dat mij ook niet echt helpen..
Dit maken veel mensen mee hoor en zelfs in C of Y hoor je ze nog...
Baby noch airline en nog moeder kunnen er iets aan doen...
Ook jij was ooit een baby, je krijgt er mss ooit een...
De moeder en de baby voelden zich wss net zo rot als jij, evenals de crew...
Idd jij betaald hier niet voor, noch de rest.. it happens....
Beetje meer respect tov. medemensen zou ook op zijn plaats zijn ongeacht jou geldelijk verlies en comfort..
Wat een wereld, ben jij ook zo iemand die belt voor lawaai van spelende kinderen op straat ...
Ziezo, moest er even uit... en nu mag je mij en mijn reactie bediscussieren of me zelfs afzei*** .... , ga je gang...
Get a life man ...
CXB
Nuja, andere maatschappijen vergoeden de passagiers toch op een of andere manier in C. Weliswaar vaak in miles, maar ze doen tenmisnte nog een commerciële geste, iets waar QR duidelijk geen interesse in had.
Een zeer lastige situatie voor al de partijen. Voor de moeder die zich geviseerd voelt en probeert alles uit de kast te halen om de andere passagiers niet verder te storen, zelf rust te hebben maar vooral te weten dat haar baby niet meer ongelukkig is of afziet.
Voor de crew omdat zij proberen alles eraan te doen om de ervaring voor iedereen aangenaam te houden. En voor al de andere passagiers, business of eco, omdat zij ook willen genieten van hun vlucht.
Ik begrijp dat het geen fijne ervaring is dat je speciaal extra betaald om meer relaxed te zijn en in de hoop op een beetje slaap tijdens de vlucht. Maar dit zijn dingen waar niemand echt iets aan kan doen. Baby's zijn sowieso meer gevoelig aan de nadelen van vliegen. Het drukverschil voor hen voelt veel groter aan. Iedereen weet perfect dat alles uitzet tijdens de vlucht, ook hetgeen zich in je lichaam bevindt. Als een baby dan krampen heeft door lucht in de darmen (hetgeen zeer normaal is en reeds irriterend is op de grond) dan kan je daar tijdens de vlucht weinig aan doen. De meeste ouders denken er niet over na wat ze hun kinderen te eten geven ( of zelf eten) vlak voor de vlucht. Maar er is een verschil wanneer een baby bloemkool heeft gegeten of fruitpap, trust me! Zelfde voor ons; drink je een pint (of wat dan ook zolang er maar prik in zit) dan zal je sneller last krijgen van krampen of winderigheid dat wanneer je pakweg gans de vlucht plat water en rode wijn drinkt.
Of de maatschappij moet vergoeden voor het ongemak? Tja, als commerciële geste kunnen ze dit doen echter begrijp ik ook dat ze hier verder geen moeite voor doen. En of je daardoor niet meer met hen gaat vliegen maakt weinig verschil vrees ik want er zijn een massa andere maatschappijen die eveneens geen compensatie zouden geven. En bij QR heb je tenminste nog een goed product in J wat niet over alle andere carriers kan gezegd worden.
kan ik hiervoor compensatie vragen? ze zat op gegeven moment bijna bij m'n vrouw in haar gezicht..... wat een proleten soms aan boord zeg.
simpel, eerste keer beleefd vragen
tweede keer zal ze het gevoeld hebben
makkelijk verholpen;
Klinkt mss gek, maar het is ook een optie he
:-)
dank voor de tips!!! een aantal hebben we niet gedaan .... voor een volgende keer :-)
Ik nomineer deze thread voor beste eerste posting van het jaar 2016.
denk dat het best bij dit topic past:
Net een vreselijke KLM vlucht van ATL naar AMS achter de rug.
Volle vlucht, vrouw van rond de 150kg langs mij. Middensteun ging niet naar beneden, ze kwam los over haar zitje.
Het is misschien enorm discriminerend, maar zulke personen zouden voor 2 zitjes moeten betalen. Ik heb alleszins geen oog dicht kunnen doen en een vreselijke vlucht achter de rug.
Enige positieve, het Delta skyclub terras in Atlanta is vree cool!
Al die first world problems hier
On topic: de pepsi (ja pepsi) in de first class lounge T1 in Cairo is lauw.. echt!
geen ijsblokjes?