Uber Bali

kristof
kristof
edited februari 2016 in Alternatief transport & verblijf
Tagged:
Aangezien Bali een bestemming is waar menig van ons wel eens "passeert" dacht ik dat dit wel fijn was om weten.
Über start in Bali, en ze starten tegelijk ook Über chopper. Kwestie van die goedkope hotel rates te compenseren met wat luxe transport!
Tagged:

Berichten

  • daruda
    daruda
    Wat ik mij afvraag, hoe bestellen jullie uber in het buitenland? Is roamen niet even duur als taxi?
  • Glenn
    Glenn

    @daruda said:
    Wat ik mij afvraag, hoe bestellen jullie uber in het buitenland? Is roamen niet even duur als taxi?

    Buiten EU koop ik meestal een lokale SIM kaart, de meeste providers hebben wel een soort prepaid plan voor toeristen.

  • Jelle
    Jelle
    edited februari 2016

    Uber START in Bali? Ik was er in April een maandje aan het backpacken en kon toen ook al ubers fixen. Uber chopper is wel nieuw.

    Ik had idd ook een prepaid kaartje. Kost meestal niet zo heel veel. In Bali zelf betaalde ik 10 euro voor 4 gb aan 3g snelheid dacht ik.

  • claenen
    claenen
    Local prepaid of WiFi (al kan dit soms een uitdaging zijn)
  • Chris
    Chris

    Ik koop altijd bij aankomst in land een prepaid datacard op vliegveld. Enkele GB en kost niet meer dan 10-30 euro afhankelijk waar je bent. Daar heb je dan voldoende aan voor de meeste trips.
    Ik stop deze in een MiFi device. dus niet in m'n telefoon. Ik heb dan op de telefoon WiFi via de Mifi en dus wel ook m'n eigen tel nummer nog.

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Same here, vanaf ik er 3 dagen ben en de prijs meevalt koop ik gewoon lokaal sim-kaartje. €10-€20 heb ik er wel voor over. In Tokyo of Londen uitzonderlijk niet gedaan omdat je in elke metro op internet kan (In London, voor paar eurotjes virgin pass)

  • Emmy
    Emmy

    @Chris said:

    Ik stop deze in een MiFi device.

    Welk toestel heb je?

    Voor BKK ben ik aan ook aan thet uitkijken voor een MiFi.

  • Chris
    Chris

    Huawei E5372
    is al wel 3 jaar oud ofzo.
    er is tegenwoordig een nieuwer model met meer frequenties etc.

    gewoon de duurste Huawei MiFi.......die had simpel weg de meeste opties :-)
    275 euro was ik kwijt; ja je kan ook krijgen voor 40-50 euro wel denk ik.

    ik gebruik hem wereldwijd en wilde een stabiel goed apparaat. het is wel dat de battery als je veel internet wel eens snel leeg gaat (4-5 uur). ik heb hem ook niet de hele dag aan.

  • Dima
    Dima
    edited februari 2016

    Ik gebruik in vele landen mijn Three SIM (oa in Indonesië). Door IMEI op mijn Mifi aan te passen heb ik in buitenland ook toegang tot internet via mijn Mifi :)

    Ik heb ook een Huawei E5372: super-dingetje! Nog steeds geen beter te vinden. Je kon hem paar jaar geleden inderdaad voor 40-45€ krijgen in Rusland.
    In Rusland bij Megafon trouwens de beste modems: Nu een E5573 of ZTE MF920 voor slechts 15€ (1200RUR) aan de huidige wisselkoers :) Voor die prijs krijg je ook nog eens 15 dagen gratis internet (25GB limiet). Gezien het verkocht wordt icm prepaid SIMs (je hebt wel nog steeds je passpoort nodig), ben je dus vrij om het niet te herladen en het (tegen voorwaarden) unlocken.
    De huidige E5372 wordt nog steeds bij MTS verkocht aan 1900RUR (22€).
    Ze zijn wel allemaal gesimlocked, maar daar bestaan genoeg gratis programmatjes voor ;-)

    Ivm Uber Bali:
    je moet wel rekening houden dat sommige hotels je van buitenwereld afsluiten en een Uber chaffeur dus niet gaan binnenlaten. Het is wel een mooi alternatief, gezien gewone taxi's een ramp zijn in Indonesië. Vaak neem je toch de "taxi van hotel", omdat het veiliger is, maar betaal je een enrome surplus tov bijna gratis taxi's.

  • bhermans
    bhermans

    @Emmy said:
    Voor BKK ben ik aan ook aan thet uitkijken voor een MiFi.

    In BKK kan je vrij goedkope sim kaarten kopen.
    Ik heb op de luchthaven een True sim gekocht voor 299 THB (= 7.5 EUR), was 7d geldig en je kreeg er 1.5GB bij.
    Ik was 8d daar, maar je krijgt ook een bepaald bedrag om te bellen, wat je ook weer kan gebruiken om extra data bij te kopen (9 thb / 100 MB, 24u geldig).

  • mgo72
    mgo72
    @Dima zijn er geen risico's aan aanpassen IMEI? Hoe doe je dat. Mag per pm :-)
  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Cool initiatief, toen ik in Thailand/Vietnam was pakte ik bewust altijd een Uber omdat die goedkoper uitkwam dan gewoon een moto aan te spreken op straat. For sure. Je hebt niet altijd even veel zin om te onderhandelen...

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!