Lissabon

daruda
daruda

Weet niet of hier nog muziekfans zitten?

Maar nu dat Rock Werchter met de slechtste affiche in decennia aan het afkomen is (zelfs nog understatement) en enkele buitenlandse festivals topaffiches hebben voor geen geld, zijn we van plan om weekje naar Lissabon te trekken.

Voor de geïnteresseerden (NOS Alive: Arcade Fire & Radiohead !!!! voor slechts €110.)

Festival ligt op 10m van Lissabon centrum. Plan is daar ergens een Air B&B te nemen.

Maar dus, iemand tips waar we ons door de dag best met kunnen bezig houden (buiten de usual toeristische hotspots)?

Berichten

  • Jeroen
    Jeroen
    Ik zit er nu en ga er dit weekend den toerist uithangen, zal hier dan eens wat neerschrijven.
  • Jelle
    Jelle
    Cabo da rocca! Zal later wat foto's posten :)
  • Katrien
    Katrien

    Indien je graag buiten de toeristische attracties ronddoolt in de straten, en indien je van streetart houdt, dan is Lissabon absoluut je bestemming. Heel veel grote grafitti projecten.
    Ik vond vorig jaar op h internet e gemarkeerde kaart met verschillende streetart werken Er zijn er nog veel meer, maar met die wandeling was ik toch al een dagje zoet. Je komt ook door wat dodgy area, maar ik heb me nergens onveilig gevoeld. En ... Er is altijd uber indien je er weg wilt.

    http://portugalconfidential.com/wp-content/uploads/2015/04/Underdogs-Urban-Art-Tour-Map-1.pdf

  • Katrien
    Katrien
    Wat voorbeelden v d streetart, maar nog veel meer dan deze overal i d stad en onder d grond.
  • Christophe
    Christophe

    Trripje naar natuurgebied 'da arrabida', en pauzeren op praia do creiro

  • Morten
    Morten
    edited februari 2016

    De eerste keer dat ik ben geweest, had ik een X-day trip geboekt met de mensen van "We Hate Tourism Tours" . Was een gezellige dag, goed gelachen, lekker gegeten. Ze doen ook activiteiten in Lissabon zelf.
    Ze nemen je o.a mee naar Sintra, een klein dorpje, Cabo de Roca (meest westelijke punt van Europa), ijsje eten bij Santini in Cascais ...

    Tja en tram 28 neem je best niet met een al te volle maag ;)

  • Christophe
    Christophe

    @Morten said:

    Tja en tram 28 neem je best niet met een al te volle maag ;)

    Tram 28 zit trouwens continu overvol, denk niet dat er nog veel portugezen opzitten. Wij hebben een elektrisch wagentje gehuurd van eco tours en de route van de tram gevolgd. Was ook wel handig in de kleine straatjes.

  • Jelle
    Jelle

    Cabo da rocca :) Ga zeker van het padje af ;)









  • Jeroen
    Jeroen

    Sintra is een must, de Royal Palace in het dorp zelf is niet echt speciaal maar het paleis boven op de berg moet je gedaan hebben. Prachtig uitzicht (normaal toch, vandaag enkel mist :( ) en het paleis zelf heeft een hoog Efteling gehalte. Het park dat er rond ligt is ook indrukwekkend.

  • Katrien
    Katrien

    Betreft Sintra: Het is vooral de natuur rond al de "attracties" waar ik van genoten heb. Wandelen tot Cruz Alta in het park van Pena Paleis (het efteling paleis van @Jeroen). De grote massa blijft a h kasteel, en het park is grotendeels verlaten.

    Neem niet het busje, maar volg het wandelpad vanaf Sintra, langsheen Villa Sassetti, omhoog naar de burcht en het kasteel.
    Er loopt daar volgens mij ook een GR.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!