Vlieg in Qatar First Class met GOL miles

Antoine
Antoine

Voor de mensen die een aantal maanden geleden GOL Miles hebben gekocht om Qatar First te vliegen :

Er komen 20! extra wekelijkse vluchten op A380 (ipv 777-300ER) tussen Doha en Bangkok vanaf 16 november 2015.
Misschien komt er dan award plekken vrij :

QR operates this route 4 times a day.

  • QR834 DOH0120 – 1135BKK 77W D
  • QR836 DOH0155 – 1210BKK 388 D
  • QR832 DOH0830 – 1845BKK 388 x2
  • QR832 DOH0830 – 1845BKK 77W 2
  • QR830 DOH2040 – 0655+1BKK 388 D
  • QR837 BKK0140 – 0440DOH 388 x3
  • QR837 BKK0140 – 0440DOH 77W 3
  • QR831 BKK0835 – 1135DOH 388 D
  • QR835 BKK1955 – 2255DOH 77W D
  • QR833 BKK2045 – 2355DOH 388 D
«134

Berichten

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Ik vertrek morgen naar AUH, om dan zaterdagavond de vlucht naar BKK te nemen. Looking forward to it! Vooral na het zien van Bart Lapers zijn foto's, die heeft er duidelijk al van geprofiteerd

  • Stijn_A
    Stijn_A
    edited oktober 2015

    WOW!

    Die drie letters beschrijven zo ongeveer het beste hoe ik me al de voorbije drie uur voel.

    4u geleden stapte ik AUH luchthaven binnen voor wat mijn eerste premium vliegtrip zou worden.

    Momenteel zit ik in de al mourjan lounge in DOH en geniet ik van deze beleving met volle teugen. Typen op een smartphone suckt, daarom hou ik het kort. Maar ik wil in ieder geval al de OP die met deze promo af kwam op het travelmagic forum heel hard bedanken, alsook de rest van de gebruikers die me toen geholpen hebben bij het boeken.

    Alleen dankzij jullie tips kan ik dit meemaken. Super hard bedankt! ^^

  • michelvst
    michelvst
    edited oktober 2015

    Stijn_A wrote:
    WOW! Die drie letters beschrijven zo ongeveer het beste hoe ik me al de voorbije drie uur voel.
    [...]

    Geniet ervan, en laat nog wat Krug over voor de rest ;)

  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited november 2015

    Ik las net iemand die doh-bkk voor €71 heeft kunnen fixen zonder verder details te geven (allicht voor een enkeltje). Was dit ooit mogelijk? Of is dit gewoon gezwans? Bij de GOL promo was het €250 zover ik weet voor een enkeltje

  • Antoine
    Antoine

    71 eur taksen misschien. Waar heb je dit gelezen?

  • Chrismeister
    Chrismeister

    hmm ja, taxen misschien

    Dat was een kerel die kerel van "vliegdeals" die dit verkondigde

  • Chris
    Chris

    Weet niet meer exact, maar die mijlen die je nodig had waren gewoon al ongeveer 250 euro ofzo per enkeltje
    en lijkt me sterkt dat GOL nog een error in de award chart had. dan had hij voor 10000 mijlen ofzo moeten kopen.

    mss heeft hij per abuis eco geboekt :-D

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Vandaag mijn return-flight in first gehad en jammer genoeg is er geen Krug meer aan boord!
    Ze hebben drie dagen geleden de wijnkaart een 'update' gegeven en de Krug vervangen door 2006 Taittinger Comtes de Champagne. Een iets zachtere champagne, maar zeker ook heel lekker. Ik geloof dat enkel de Merlot hetzelfde gebleven is.

    Goeie tip aan de nieuwkomers: wees zeker niet te beschaamd om alles wat je wil uit te proberen en te vragen. Tijdens mijn heenvlucht mij toch een beetje ingehouden, maar deze ochtend tijdens mijn terugvlucht in totaal 8 (!) dingen laten komen :smiley:

  • claenen
    claenen
    Op mijn heenvlucht zei Athena aan de bar me dat ze gehoord had dat hij niet in stock was. Ze zei dat ze wel verwachtte dat deze binnenkort terug beschikbaar zou zijn. Heb je in de lounge geprobeerd?

    Hoe was de service? Alhoewel ik enigste F passagier was niet echt schitterend. Zeker vergeleken met mijn LH F vlucht de dag eerder.
    Het begon goed maar gaandeweg nadat ik naar bar ging niet zoveel bezoek gehad. Stonden tussen First en Business te praten met een hele groep (zeker 8 man)
  • bhermans
    bhermans

    Misschien een domme vraag, maar kan je na je BKK-DOH vlucht nog de nieuwe QR lounge in?

  • flrvt
    flrvt

    @bhermans said:
    Misschien een domme vraag, maar kan je na je BKK-DOH vlucht nog de nieuwe QR lounge in?

    Als je niet doorreist zou ik denken van niet, de meeste airlines staan geen lounge on arrival toe. Misschien is QR First een uitzondering.

  • Chris
    Chris

    Moet nog even wachten :-) einde Maart. alleen vlieg ik DOH-SIN in business en alleen terug BKK-DOH in first. Positie vlucht ook geboekt met de mijlen van de error fares uit oslo :-)

  • claenen
    claenen
    edited november 2015
    Volgens mij niet. Dacht dat @ it kan beamen. Er is een speciale F lounge voor immigrations. Weet wel niet of je die zomaar kan gebruiken als je QR F doet want is betalende service. LH F heeft dit automatisch. Ze wachten je op aan gate en begeleiden je tot daar.
    Super handig maar zie dat je cash bijhebt of afhaalt in terminal aan atm alvorens immigration te doen. Onze kredietkaarten werken niet met hun betaalterminals. Zegt steeds dat pincode verkeer is. ..
  • RSA12
    RSA12
    Vandaag in Doha door de immigratie gegaan. Mijn NL MasterCard werkte perfect. Geen problemen gehad, maar neem voor de zekerheid wat cash op bij de atm..
  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @bhermans Ik kan je wel vrij (uitgebreid) briefen over de lounges in Qatar denk ik, heb er uiteindelijk uit noodzaak 12-13u doorgebracht.

    TLDR: Je mag als First Class customer in Al Safwa als uw vlucht meer dan 6u was (BKK-DOH het geval dus) zolang je volgende vlucht maar Qatar Airways is. Dat mag dus zelfs Economy zijn. Zonder boarding pass lukt het je niet aangezien ze daarmee access geven. Ik heb het geprobeerd, maar had verzwegen dat mijn economy met Turkish Airlines was.

    14u in Hamad International:
    Ik heb een visum gekocht voor nog dagje in Doha door te brengen, maar spijtig genoeg kon ik dus nergens mijn bagage kwijt. Nogal een schande dat ze als First class geen oplossing voor je vinden / zoeken. Ik kon mijn bagage wel achterlaten in de arrival lounge, zolang ik in de lounge bleef. Erg goedkope hotels, enkel om je bagage ergens te droppen, hebben ze niet in Doha, dus uiteindelijk maar gewoon 14u in de luchthaven en dus de arrival lounge doorgebracht. 'Kort' samengevat zag mijn dagje Doha er zo uit:
    1) Na landen door customs gewandeld. 'Nothing to declare' dacht ik, maar ik had twee flesjes Thaise alcohol gekocht en blijkbaar hadden ze mijn bagage getagged want zodra ik door een barrière stapte ging het alarm af. Alcohol daar in bewaring moeten geven en terug gekregen vóór mijn volgende vlucht (alcohol verboden in Doha, tenzij in grote hotelketens & gelukkig Al Safwa)
    2) Na de customs door de F lounge voor immigrations. Standaard lounge food, drankjes, leuke zitjes. Visum gewoon betaald met Brussels Airlines Amex (@claenen), werkte zonder problemen.
    3) De echte arrival lounge is er in de arrival hall. Na ticketcontrole pak je er de lift naar boven. Best wel een leuke plaats om 14u te vertoeven :smile: Afgeschermde zones met tv & lounge chair, Business center met iMacs, conference rooms, same pick-up food als in F lounge voor immigrations, beeldschoon sanitair (zelfde als Al Safwa), aparte badkamers met douches en ten slotte... à la carte food!
    4) In business center overdag mijn volgende trip naar London gepland, af en toe een drankje gaan halen. Honger had ik niet echt meer na het overvloed aan eten aan boord :smiley:
    5) Rond de avond kwam de conciërge af naar business center waar ik zat: "You look so tired, why don't you use the hotelrooms in Al Safwa?". Geantwoord dat ik niet wist of dat mogelijk was aangezien mijn volgende vlucht in economy is. "Let me check that for you". Kwartier later kwam de lounge verantwoordelijke af en wist die me te vertellen dat het mogelijk was aangezien ik meer dan 6u first class gevlogen had. Ik dus met mijn spullen naar de departure-floor richting Al Safwa. Jammer genoeg daar toch op een njet gebotst aangezien ik met Turkish verder vloog. "I can't give you a voucher, I need your boarding pass for next Qatar Airways flight to give you access".
    6) Teruggekeerd naar m'n vertrouwd stekje in business center en 's avonds rond 22u nog een maaltijd of 3 besteld à la carte. Min of meer zelfde kwaliteit als aan boord, werd ook gewoon opgewarmd door de chef wist hij me te vertellen.
    7) Uitgebreide douche gepakt en rond 00:30 richting de Turkish Airline desk.
    8) Back to normal life, in economy...

    Hoeveel kan een mens eten in één dag eten op kosten van Qatar Airways?
    In volgorde:
    1 2 3 10 11 12
    4 5 6 13 14 15
    7 8 9 16 17 18

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @claenen said:
    Hoe was de service? Alhoewel ik enigste F passagier was niet echt schitterend. Zeker vergeleken met mijn LH F vlucht de dag eerder.
    Het begon goed maar gaandeweg nadat ik naar bar ging niet zoveel bezoek gehad. Stonden tussen First en Business te praten met een hele groep (zeker 8 man)

    Wat was er dan juist nie zo schitterend? Waar heb je je aan gestoord?

    Nog nooit LH F gevlogen, dus ik kan het niet vergelijken jammer genoeg. Ik vond het toch allemaal tip top.

    • Ze kwamen vaak bijvullen, ook in het geniep. Halfweg de vlucht ging ik even naar toilet (wat wil je, na al die drank) en toen ik terugkwam was mijn glas al terug van half naar vol.
    • Ze hebben ook 2 keer mijn tafelkleed ververst toen ze zagen dat het vuil was.
    • Aangezien ik alleen in First was en de volledige vlucht films wou zien had ik ze gevraagd om alle ruiten dicht te doen zodat het contrast in mijn scherm optimaal was. "Of course sir, with pleasure". Na mijn films gevraagd om het allemaal terug open te doen :blush:
    • Tussendoor kwam ze vaak af en nam ze tijd om een babbeltje te slaan. Ik vroeg of ik haar niet te veel van haar werk hield, maar als enigste F op de vlucht had ze alle tijd van de wereld voor me.
    • De verantwoordelijke van de vlucht kwam ook af en toe mijn feedback vragen. Meegegeven dat ik het jammer vond dat er geen Krug meer is.
    • Tijdens landen had ik gevraagd of ik na landen nog tijd had om mijn tanden te gaan poetsen. Vrijwel meteen na touchdown deed de stewardess haar riem los en kwam ze me vertellen dat ik naar badkamer mocht. Tijdens taxi'en me dus wat opgefrist. Mijn tijd er voor genomen, tot plots een stewardess op de deur klopte "I'm sorry to disturb you sir, but since you're still refreshing is it okay to you if business class leaves the plane first?" Dit laatste vond ik wel ff gek. Wat als ik 'no' had gezegd?
  • Glenn
    Glenn

    @Gigi2m02 said:
    "I'm sorry to disturb you sir, but since you're still refreshing is it okay to you if business class leaves the plane first?" Dit laatste vond ik wel ff gek. Wat als ik 'no' had gezegd?

    Haha, zalig :smiley:

  • claenen
    claenen
    @Gigi2m02 zoals vermeld waren ze meer geïnteresseerd in groepsbijeenkomst dan in mij. Pas op service was goed he, maar niet schitterend. De dingen die jij opsomt deed LH voor mij zonder ernaar te vragen: bijvullen, blinden omlaag doen, extra zetel omvormen tot bed, klapke doen (waardoor ik dus wist dat ze deze week weer gingen staken... Hoop dat dat volgende week gedaan is :-s), ... Bij QR kwam het wat fake over, dat overdreven gegiegel bv (typisch Aziatisch wel). Vond de mensen aan de bar het meest "echt", alleen was ik redelijk moe en niet zo lang gebleven. Ben benieuwd hoe het volgende week op terugvlucht is.
  • Glenn
    Glenn
    edited november 2015

    De Qatar Airways Al Safwa first class lounge in Doha is tijdelijk gesloten omwille van herstelling werken ten gevolge van de regen.

    Bron http://onemileatatime.boardingarea.com/2015/11/28/qatar-airways-lounge-closed/

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!