Short checken van bagage

Antoine
Antoine

Wie heeft er hier ervaring mee?

Vliegen AA First error fare van Praag (PRG) naar Cancun (CUN) retour met ingecheckte bagage
terugvlucht is CUN-PHL-LHR-PRG met layover van 4u in Londen

Het liefst wil je de laatste leg kunnen skippen om vlucht naar BRU te kunnen nemen in de plaats

-vlucht laten aanpassen kan niet tegen schappelijke prijs (+6000 EUR per persoon : smile: )
-Mag je bagages short checken tot in Londen (omdat je nieuwe reisplannen hebt)?
-Waar en hoe moet je dit vragen? In Cancun? In Philadelphia? (waar je je bagage toch moet ophalen?)

«1

Berichten

  • Chris
    Chris

    @Antoine
    Dat gaat je niet lukken. je kan proberen maar geen garantie.
    daarbij is AA/BA berucht om accounts op te schorten bij de veel skippen van legs. vooral BA...en krijg je geen mijlen.

    van wanneer was deze flash sale?? heb recent deze niet gezien.

  • Jeroen
    Jeroen

    Haha, grappig om te zien dat @Antoine daar eigenlijk zelf antwoord op zijn vragen :)

  • claenen
    claenen

    Was die F error niet gecancelled?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    edited februari 2016
    Shortchecken is echt volledig afhankelijk van de gate agent. YMMV hugely. Mr bv vanuit US op BA al gelukt.

    Enja deze was toch cancelled? Nice one dat die heeft gehouden.
  • Darrow
    Darrow
    Bij TK is het me gelukt!
  • Antoine
    Antoine

    Is bij mensen die op BA hadde geboekt gecancelled. NIet via AA
    Het beste dat ik nu als idee heb, is om je bagage naar huis te laten versturen zodat je met handluggage kan reizen op terugweg

  • Chris
    Chris

    @Antoine dat kan ook maar denk dat koffers sturen via koerier ook snel 150 euro p/stuk is.
    heb er zelf ook wel eens aangedacht.

    verder, flash sales dus via AA boeken en niet BA in de toekomst?

  • bhermans
    bhermans

    Wat gebeurt er als je gewoon niet opstapt?
    Bagage vliegt normaal nooit zonder de eigenaar, dus die wordt gewoon van het vliegtuig gehaald.
    En dan? Bij de Lost&Found misschien?

  • Chris
    Chris

    @bhermans klopt. Dat zoen ze in amsterdam ook wel bij KLM.
    maar als je genoeg tijd hebt over te stappen en dus express niet komt opdagen kan je als nog de offloading fee betalen (bij KLM 200-250 euro per koffer)

  • claenen
    claenen
    @Antoine opsturen kan inderdaad soms duur zijn. Waarschijnlijk goedkoper om enkeltje naar BRU te kopen ;) Zeker als het om zware koffer gaat.
  • Chris
    Chris

    @antoine
    je zal toch sowieso een enkeltje london brussel moeten kopen. kan je niet beter dan praag brussel kopen?
    je moet toch al een ticket kopen..... ik zou je vraag snappen als je in BRU wilt uitstappen.

  • Antoine
    Antoine

    LHR-PRG en dan PRG-BRU doet er 8 u reizen bij.
    150 euro voor een koffer vind ik nog een correcte compromis

  • claenen
    claenen

    @Antoine said:
    LHR-PRG en dan PRG-BRU doet er 8 u reizen bij.
    150 euro voor een koffer vind ik nog een correcte compromis

    Ik werk in de sector en als je een Express service gebruikt dan kom je er niet met 150 EUR hoor. Kan makkelijk paar 100den EUR zijn. Hangt allemaal af van het gewicht en de grootte van koffer. Je kan eventueel goedkoper alternatief zoeken, maar ik weet dat de meeste grote spelers enkel Express aanbieden aan particulieren. En als bedrijf moet je in dat land vaak geregistreerd staan. Laten importeren vanuit BE is vaak ook duur.

    Weet ook dat als je vanuit CUN bagage opstuurt je een factuur moet opmaken met daarop voor ELK item in je koffer een waarde en dat er mogelijk nog invoerrechten moeten betaald worden (in principe niet voor personal items indien goed gedocumenteerd). Je mag ook geen enkel gevarengoed in je koffer steken (batterijen, deo, spuitbussen, parfum...). Niet zo eenvoudig als de meeste mensen denken dus ;)

    Informeer u best goed op voorhand en anders zou ik toch de 8u vliegen. Mijlen zijn meegenomen he ;)

  • Antoine
    Antoine

    Wat denken jullie van luggagefree.com?

    "Our current rate from Mexico to Belgium is $3.06/lbs for our regular 7 business day service"

  • Chris
    Chris
    Die site ken ik niet.
  • claenen
    claenen
    Prijs lijkt me zeker ok. Trusted reviews toont ook hoge score.
  • Antoine
    Antoine

    dat zou rond de 6USD per kg zijn, dat lijkt me echt niet veel

  • Jenss
    Jenss

    Met kleine of lichte bagage is dat goedkoper dan een pakket versturen en wordt het ook nog eens opgehaald. Hoe kan dat uit :P

  • claenen
    claenen
    @Jenss wat smokkelen ze zoal uit Mexico? :smiley:
Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!