IHG Best Price Guarantee - Ervaringen

17810121334

Berichten

  • Katrien
    Katrien
    @Chrismeister i h verleden (paar maanden geleden) hebben ze dit ook gehad. Ik lees dus altijd d annilatiedatum, want best flex is niet altijd flex.
  • Chrismeister
    Chrismeister

    @Katrien said:
    Chrismeister i h verleden (paar maanden geleden) hebben ze dit ook gehad. Ik lees dus altijd d annilatiedatum, want best flex is niet altijd flex.

    Ik wist dat dit al enkele jaren bestaat, maar nog niet gezien hier in de buurt! Snel eens waarschuwen kan nooit geen kwaad in het geval van een vaak aangedaan BPG hotel in de buurt :)

  • Chris
    Chris

    Berlijn had dat ook. Het is vooral zo bij overbezetting hotel (bv congress etc etc....)

  • TravelPanda
    TravelPanda

    De wachttijd op een reactie van de claim dept. is de laatste tijd vrij lang. Afgelopen week ongeveer 24 uur gewacht op een reactie. Wanneer je direct na het indienen van een claim een email stuurt met daarin je claim gegevens naar de dept. dan kan het sneller gaan. Ongeveer 12 uur ipv 24 uur.
    Ik heb via email gewoon gevraagd of ze mijn claim hadden ontvangen met daarin de lagere prijs gegevens, zodat ze de claim via de mail konden beoordelen.

  • VDW
    VDW
    edited februari 2016

    Edit : Eerste succesvolle BPG :)

    Prepaid Rate in de VS

  • daruda
    daruda

    ik vermoed dat het zowat onmogelijk is geworden.
    Vandaag de belachelijkste reden tot nu toe gehad, ze vinden goedkopere rate terug maar denien omwille van:

    "Roomsxxl representative inform us that they are experiencing technical issues with the confirmed rates."

  • steeve321
    steeve321

    Ik heb 3 websites gevonden die goedkoper zijn dan IHG bij HIX Antwerpen.
    Allemaal instant confirmation, afrekening in euro, kamertype standaard kamer, goedkoopste rate gekozen op IHG.com, prijsverschil tientallen euro's. Dus geldig.

    3 afwijzingen:

    1. We have verified the website XXXXX and we were unable to verify the lower rate that matches the reservation you have booked on the IHG website. While there are rates showing on the first page of booking, we encountered a message on the final page indicating that reservation cannot be booked.
    2. Per the Terms and Conditions of the program, the average nightly lower room price and lower total room cost must be available for booking at the time of claim verification and must be lower than that found on an IHG website, as determined by IHG customer service representatives. As checked, the hotel is not available for booking online on XXXXX; thus, the Guarantee will not apply.
    3. We have checked the website XXXXXX and we were unable to verify the lower rate that matches the reservation you have booked on the IHG website due the website is inaccessible.

    Erg vreemd. In 2015 was het veel gemakkelijker.

  • Stijn_A
    Stijn_A
    Lukt het überhaupt nog iemand om te bpgen? Of houdt iedereen het stilletjes voor zich?
  • daruda
    daruda

    het is zo goed als onmogelijk geworden.

  • bhermans
    bhermans

    Ik heb er vorige week eentje gehad in CP Brussels Airport (via amoma).
    Bij check-in bleek dat de reservation manager mijn reservation gecancelled had, zonder mij iets te laten weten. Ik ken ook nog steeds de reden niet.
    Toch een kamer gekregen en ondertussen bevestiging van BRG department dat ze zullen refunden, maar this ain't over.
    Next up: compensation! >:)

  • Leo
    Leo
    edited maart 2016

    @bhermans said:
    Ik heb er vorige week eentje gehad in CP Brussels Airport (via amoma).
    Bij check-in bleek dat de reservation manager mijn reservation gecancelled had, zonder mij iets te laten weten. Ik ken ook nog steeds de reden niet.
    Toch een kamer gekregen en ondertussen bevestiging van BRG department dat ze zullen refunden, maar this ain't over.
    Next up: compensation! >:)

    Bart ik duim voor je compensatie, en als het lukt laat het dan even weten want ik vermoed dat het geen toevallig foutje betreft.

    Er had enkele maanden geleden hier op de thread al iemand melding gemaakt van zo'n fuck-up; ikzelf heb het vorige maand ook meegemaakt met CP Bru Air... mailtje gekregen vd reservations manager dat ze per ongeluk door human error mijn reservering gecancelled hadden, maar geen nood ze hadden zonder mijn toestemming een nieuwe reservering gemaakt met mijn credit card als garantie.

    Mij komt het zeer ongeloofwaardig over dat een reservations manager dergelijke zogezegde "human error" per ongeluk blijft herhalen, en dan telkens bij een bpg!?

    EDIT : vermelding over BPG helpdesk verwijderd omdat zij in deze zaak geen fout hadden.

  • kristof
    kristof

    mss eens geen slecht idee om de mensen die bij CP Bru allemaal zulke problemen hebben gehad te verzamelen en een gegroepeerde klacht naar IHG te sturen. :#

  • Leo
    Leo
    edited maart 2016

    @daruda said:
    het is zo goed als onmogelijk geworden.

    Maar het lukt nog wel, heb dit week-end mijn 9de bpg voor 2016. Maar voor 3 heb ik echt wel moeten vechten na dat zij eerst herhaaldelijk werden geweigerd. Het is frustrerend maar als je geen andere lagere prijs meer vindt voor de betreffende datum/hotel, en je bent echt zeker dat alle voorwaarden gerealiseerd werden loont het soms de moeite om het been stijf te houden. Hangt natuurlijk van de helpdesk medewerker af die je dossier verwerkt.

    In meerdere gevallen van die goedgekeurde Free Nights had ik ook 1 of 2 voorafgaande of volgende betalende nachten. Ik boek steeds iedere nacht afzonderlijk waarbij in het week-end telkens zaterdag de duurste is die ik claim, de goedkopere vrij- of zondagnacht betaal ik dan mijn discounted industry rate, misschien hebben die betalende nachten een gunstige invloed op de claim beoordeling, who knows?

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Inderdaad, het lijkt erop dat dit geen toeval meer is, wat ik ook aan dacht was eventueel met een reward night een nacht erbij plaatsen, en die nog last minute annuleren indien nodig of een annuleerbare nacht. Best dan wel kijken tot wanneer annuleerbaar.

    In het geval dat dit spelletje verergerd of zit dit lang blijven aanhouden, kan je ook nog hotels negatief beginnen reviewen op tripadvisor. 'Completely unreliable hotel personnel', 'random booking cancellations' etc. Het is een mogelijks drukmiddel, echter denk ik dat dit niet zo handig is aangezien we dan in een negatieve spiraal terechtkomen.

  • steeve321
    steeve321

    @bhermans said:

    Ik ken ook nog steeds de reden niet.

    Toch een kamer gekregen en ondertussen bevestiging van BRG department dat ze zullen refunden, maar this ain't over.
    Next up: compensation! >:)

    Ik denk de reden wel te weten. De reservations manager van het hotel is verantwoordelijk dat de laagste prijs op de IHG website wordt aangeboden. Bij veel BPG-claims weten de general manager en de aandeelhouders van CP Bru Airp dus dat de reservations manager hiertoe niet in staat is. Hierop zal hij worden afgerekend.
    Hij kan hierdoor geen eindejaarsbonus ontvangen wegens slecht functioneren. Op lange termijn wellicht ontslag.

    Door de reservering te annuleren is de BPG-reservering verdwenen uit de boeken. De general manager en de aandeelhouders denken dat het BPG-probleem is opgelost.

  • Jenss
    Jenss

    @Leo said:
    Mij komt het zeer ongeloofwaardig over dat een reservations manager dergelijke zogezegde "human error" per ongeluk blijft herhalen, en dan telkens bij een bpg!?

    Misschien zit zijn delete knop een beetje vastgeroest :smiley:

  • Aaron
    Aaron

    Voor de Crowne Plaza Athens City Centre heb ik een BPG goedgekeurd gekregen, wel voor een prepaid rate (2 nachten). In New York heb ik ook de Indigo - Chelsea goedgekeurd gekregen (Best Flex 1 nacht), maar dat was in februari al.

  • TravelPanda
    TravelPanda

    hotel in AMS standaardkamer beschikbaar 24-25 maart as.
    PM bij interesse

  • Maxime
    Maxime

    Hoe zit dat nu met die Club Rate in het IC Dusseldorf? Er staan nu drie prijzen: prijs X, dan een prijs X min een member discount (=de Club Rate) en dan nog eentje eronder ook met "free cancellation" en "no deposit".
    Met welke moet ik nu proberen vergelijken? Of lukt het niet als de Club Rate er staat?

    Zou heel graag een BRG willen voor dit weekend, ik zit er twee dagen. Is iemand er laatst nog in geslaagd? Tips voor OTA's?

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    je moet altijd de goedkoopste nemen, in dit geval dus de club Rate allicht

This discussion has been closed.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!