Tokyo

12357

Berichten

  • cloink
    cloink

    Echt beklommen of met de bus er op? :grimace:

  • Katrien
    Katrien

    @Stijn_A said:
    Groetjes uit de "diamond" Lounge in de Hilton Tokyo!

    Ja, die speciale gelimiteerde "diamond" lounge is schitterend i d Hilton Tokyo. Ze houden h wel wat geheim precies. Have fun.

  • Stijn_A
    Stijn_A
    edited juni 2016

    Vooral omdat ik maar gold ben. Zaten er uiteindelijk met 4man voor cocktail hour. Kregen er een aparte kaart voor

  • Jelle
    Jelle

    2 dagen voor Osaka en 3 voor Kyoto goed volgens jullie?

  • Jelle
    Jelle

    @Jelle said:
    2 dagen voor Osaka en 3 voor Kyoto goed volgens jullie?

    @Chris said:

    @Jelle said:
    hoeveel nachten raden jullie aan voor osaka en kyoto? Reizen inderdaad door naar daar wegens Tokyo in 2016 al te hebben gedaan.

    Kyoto 3 nachten. dan heb je 3 dagen (1 volle, 2 halve). Dan kan je echt elke tempel zien en meer bv 1 dag trip naar Nara. voor advies vraag me gerust. Ik ga er ook nog over schrijven komende weken.

    Osaka, voor sightseeing is eigenlijk 1 dag wel voldoende.

    vergeet niet een dag trip naar Nara te doen (vanuit beide kan) en een dag trip naar Himeji kasteel en op de terugweg avond eten Kobe beef in Kobe (neem wel een creditcard mee omdat de A++ kwaliteit circa 200 euro pp zal kosten op de beste plekken.

    PS> ik was er net met kerst vakantie 2 weken... deze keer vlieg ik dan ook direct door naar elders.

    zal hier even verder gaan @Chris thanks voor de tips.

    Denk dat het 1,5 dagen Osaka wordt, 3 dagen kyoto en dan nog 1 dag vanuit tokyo naar mount fuji park.

  • Chris
    Chris

    Trouwens; in de Kansai heb ik de ICAOCA ofzo gekocht. Was handigste optie. In Osaka kan je dagpas metro kopen aan 800 yen wat alleen goedkoper is als je 4-5 ritjes maakt.
    je kan ook met peach air vliegen naar osaka. inchecken 1 uur van te voren geen probleem gaat echt snel en efficient. de JR pass zou ik voor alleen Tokyo osaka/Kyoto NIET nemen. veel te duur. beter vliegen en vanaf Osaka combi ICAOCA met express naar centrum. als je in de IC gaat kan je er beter t/m Tennoji gaan en dan overstappen op de loop lijn (NIET de metro!! de loop is handig om tot de IC te geraken).

    Tokyo Kyoto was dacht ik 800 yen met de simpele trein. duurt 50 minuutjes.

    Fuji weet ik niet @Jelle heb ik juist niet gedaan omdat ik wel vaker in Tokyo kom voor werk.
    Tomiaka is ook leuk alleen wel echt als je into Japanese Industrial heritage bent / of een Unesco nerd als ik. anders wat boring.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Je bedoelt Osaka Kyoto ipv Tokyo Kyoto?

    Kyoto kan je wel in 2 dagen als je alles goed plant. Nara vond ik wel de moeite als daguitstap. Osaka over geslaan wegens niet zo interessant.

    Ook een volle dag in Hakone gespendeerd. 2 Nachten in een typische Ryokan verbleven .

    Wij deden Tokyo - Hakone met de romance car en Hakone pass, en dan 2 dagen later Hakone - Kyoto met de HST

  • Chris
    Chris

    @Stijn_A said:
    Je bedoelt Osaka Kyoto ipv Tokyo Kyoto?

    excuus. Osaka Kyoto met de "simpele" rapid express 50 minuten was iets van 800 yen.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Ik weet niet meer exact wat wij betaald hebben, maar er is zo'n prepaid kaart waardoor je korting krijgt op je rit van Kyoto naar Kansai airport.
    In Kansai krijg je dan het tegoed dat nog op die kaart staat in cash, en die gebruik je om sigaretten mee te kopen :p

  • Klingsor
    Klingsor
    edited januari 2017

    @Chris said:
    Kyoto 3 nachten. dan heb je 3 dagen (1 volle, 2 halve). Dan kan je echt elke tempel zien en meer bv 1 dag trip naar Nara.

    Ben er (in mijn vrije tijd) inmiddels al een week of twee geweest, alles samen, misschien wel drie, in Kyoto zelf bedoel ik dan, en nog heb ik ze niet allemaal gezien, zelfs niet de zogenaamd hele grote.
    Je moet dan inderdaad wel helemaal weg zijn van al die tempels, genieten van de subtiele verschillen die elke tempel steeds heeft, er de sfeer opsnuiven en er vooral niet doorheen rushen, maar toch...

    Maar drie dagen daar geven best al een goede indruk, dat is zeker!

  • Chris
    Chris

    @Klingsor said:
    Je moet dan inderdaad wel helemaal weg zijn van al die tempels, genieten van de subtiele verschillen die elke tempel steeds heeft, er de sfeer opsnuiven en er vooral niet doorheen rushen, maar toch...

    Klopt; er zijn 1600 tempels in Kyoto :-)

    maar de belangrijke en juist die verschillend zijn heb je 3 dagen nodig.....

    allemaal kan je ze nooit zien!

  • Christophe
    Christophe

    Wij blijven 6 dagen in Tokyo, is dat de moeite dan om naar kyoto of zo te gaan, of best gewoon in de buurt van Tokyo blijven?

  • Jelle
    Jelle

    @Christophe said:
    Wij blijven 6 dagen in Tokyo, is dat de moeite dan om naar kyoto of zo te gaan, of best gewoon in de buurt van Tokyo blijven?

    ik zat er 5/6 dagen en had toch geen dag overschot vond ik. Zat wel 1 dag bij met ski-trip. Natuurlijk iedereen reist anders. Als je het kan opdelen in 3/3 is ook mooi natuurlijk maar mss wat hectisch.

  • Chris
    Chris

    @Christophe said:
    Wij blijven 6 dagen in Tokyo, is dat de moeite dan om naar kyoto of zo te gaan, of best gewoon in de buurt van Tokyo blijven?

    eerste keer daar? zou daar blijven; eventueel naar Fuji. Heb je je tijd echt wel vol. Of je moet echt stressvol willen reizen zoals ikzelf doe :-)

  • Klingsor
    Klingsor

    @Christophe said:
    Wij blijven 6 dagen in Tokyo, is dat de moeite dan om naar kyoto of zo te gaan, of best gewoon in de buurt van Tokyo blijven?

    Hou je van hip Japan, ga naar Tokyo.
    Hou je van rustiek Japan, ga naar Kansai (Kyoto en ruime omgeving).
    Te kort door de bocht...

    Als je op en af Tokyo vliegt en een week daar bent zou ik ook in Tokyo blijven en een paar side trips maken, eventueel Fuji en Kamakura of Nikko bv. ook, anders wordt het een en al geloop!

  • Chris
    Chris

    @Klingsor said:
    Te kort door de bocht...

    :-) wel waar.

    Als je op en af Tokyo vliegt en een week daar bent zou ik ook in Tokyo blijven en een paar side trips maken, eventueel Fuji en Kamakura of Nikko bv. ook, anders wordt het een en al geloop!

    zelfs 6 dagen kan je in Kansai niet echt van hot naar her gaan. Kan wel; maar doe je jezelf te kort. Vergeet niet dat je zo groot deel van de dag ook kwijt bent van Tokyo richting Kansai; tijden lijken allemaal leuk maar weet uit ervaring dat er zo 10 minuten wachten daar, hier en dan weer daar bij komt en ben je zo uur verder. Ook met lopen; ik heb in Kyoto uiteindelijk taxi's genomen omdat openbaarvervoer niet efficiënt was (wel efficiënt maar niet dicht bij de tempel; bv 20 minuten lopen * 2 met wachten metro/trein ben je zo telkens 1 uur aan het niksen.).

    Onderstaande foto alle UNESCO tempels; ik zeg niet dat het de beste zijn maar een selectie eruit geeft je wel een mooi idee van de verschillen. Ik heb ze allemaal bezocht BEHALVE Kozan-ji Temple (helemaal buiten Koyoto) en ook niet Kamigamo-jinja Shrine omdat die op Shimogamo-jinja lijkt en uit de richting is. Verder Saiho-ji Temple moet je een permissie vragen omdat die anders dicht is minimaal 7 dagen van te voren per post. Kortom ik stond er voor dichte deur.

    Nijo-jo kasteel / Hongwan-ji / To-ji temple liggen redelijk bij elkaar in het centrum; vergeet ook niet het imperial palace waar je niet in de gebouwen kan maar wel over de grond kan lopen.

    Kinkaku-ji is de gouden tempel; die moet je echt zien; maar je bent met 30 minuten er wel klaar. Vlakbij is Ninna-ji (lopend) /Tenryu-Ji (openbaarvervoer). Deze 3 zou je in de namiddag kunnen doen want bij Tenryu-ji zijn ook veel restaurantjes (of je gaat terug naar centrum). In de morgen bv het kasteel (laatste toegang 15:59 dus beter smorgens) en hongwan-ji-to-ji. Dat is een mooie route voor 1 dag; maar je moet niet te lang blijven hangen overal.

    Andere dag. Begin dan bij Inari (geen UNESCO) maar hét beeld van Kyoto met de oranje bogen. Daarna naar Daigo-ji, Kyomizu-dera, Ginkaku-ji, Shimogaimo-jinja als je direct om 08:30 begin bij openen ben je einde middag klaar. Deze liggen van beneden naar boven. Keuze 1 om over te slaan is Daigo-ji.

    Je eventueel helemaal naar Byodo-in Temple gaan (ligt naast Ujigami-jinja) echter is dat wel 40 minuten met de trein; die zijn wél heel mooi maar zou ik overslaan als je maar 2 dagen hebt. Je kan deze wel op een halve dag nog doen en zijn wel de moeite. de ene is heel klein (loop je met 15 minuten doorheen) de andere moet je een kaartje kopen voor erin; toen ik er was met nieuwjaar (druk bij tempels) was de wachttijd 3 uur!! Niet gedaan dus.

    letwel; dat ik redelijk snel overal doorheen ga wat niet betekend dat ik niet goed kijk maar na een overdosis tempels zie je de verschillen wel sneller.

    verder was ik er in de winter dus was alles kaal wat ook behalve de hordes mensen met de feestdagen. Beide zorgden ervoor dat ik wel langer bezig was met een goede foto echter dat soms een goede foto gewoon onmogelijk was ivm de vele mensen. Cherry blossen tijd wil ik eens terug voor de fotografie OF als er sneeuw ligt.

  • Chris
    Chris

    Oh; misschien kan een beheerder @michelvst de titel aanpassen naar Tyokyo & Kansai ?

  • Jeroen
    Jeroen

    @Chris said:
    Oh; misschien kan een beheerder @michelvst de titel aanpassen naar Tyokyo & Kansai ?

    Japan lijkt me nog beter! Ik ga in oktober, ik ga mijn leeswerk hebben :) heel interessant allemaal.

  • Jelle
    Jelle

    iemand al eens iets geboekt met JAL? Gisteren Haneda-Osaka geboekt en kreeg na betaling meteen ingecheckte e-tickets te zien die ik heb opgeslagen. Gelukkig maar want tot op heden nog geen mailbevestiging gekregen. Is dit normaal?

  • daruda
    daruda

    check uw spam ^^

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!