Tips Warschau gevraagd

2»

Berichten

  • Darrow
    Darrow
    edited januari 2016
    Krowarzywa heeft meerdere locaties, eentje op Hoza, op Marszalkowska en dan nog ergens.. Ben er afgelopen weekend ook 2x geweest, SUPER lekker. Vast adresje vanaf nu
  • Chris
    Chris

    Een restaurant kan ik aanbevelen: The Inn Under The Red Hog....... beetje in communistische stijl en vooral locals die ook komen en wat zaken dinners wel (maar heb je geen last van) is echt goed eten!!!

    en IC heet mooi uitzicht:

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @claenen said:
    Kim kan je zelf nakijken in Uber app. Als je je locatie als Warsaw Chopin Airport (of welk vertrekpunt je ook maar wil), kan je fare estimate doen. Ze wachten je zelfs op in de arrival hall! (je moet aangeven welke hall in app).

    Hoe doe je dat uberhaupt? Op het vliegtuig heb je (meestal) geen wifi en tegen dat je op de wifi zit van de luchthaven en een uber besteld hebt ben je toch al lang aan de arrival hal? :smiley: Tenzij je checked luggage hebt natuurlijk... Of kun je flight number doorgeven voor dat je op het vliegtuig stapt?

  • claenen
    claenen
    Theoretisch kan dat, maar ik zou gewoon bestellen op moment dat je landt. Heb hetzelfde nog niet gedaan, maar ik heb bijna altijd checken luggage, dus tijd genoeg :) Er rijden meestal genoeg Uber's rond regio luchthaven, dus lang zal je niet moeten wachten.
  • Gigi2m02
    Gigi2m02
    edited februari 2016

    @claenen said:
    Theoretisch kan dat, maar ik zou gewoon bestellen op moment dat je landt. Heb hetzelfde nog niet gedaan, maar ik heb bijna altijd checken luggage, dus tijd genoeg :) Er rijden meestal genoeg Uber's rond regio luchthaven, dus lang zal je niet moeten wachten.

    Vandaag gewoon geprobeerd toen ik net landde. Had nog even blijven praten met Pool die zelfde deal geboekt had en checked luggage had. Uber-driver heeft me opgebeld, maar stond gewoon in lane 2 te wachten. Had nochtans arrival hall 2 geselecteerd, dan toch maar nummerplaat zoeken. :'( #firstWorldProblems

  • bhermans
    bhermans
    edited februari 2016
    In Doha een Uber besteld via de gratis wifi van de luchthaven. Het probleem is daar echter dat als je 1 voet buiten zet, de wifi ontvangst wegvalt.
    Ook een hele uitdaging om elkaar dan te vinden.
  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @bhermans said:
    In Doha een Uber besteld via de gratis wifi van de luchthaven. Het probleem is daar echter dat als je 1 voet buiten zet, de wifi ontvangst wegvalt.
    Ook een hele uitdaging om elkaar dan te vinden.

    Exact hetzelfde meegemaakt. Heb wel 5x in en uit gewandeld aangezien hij zei dat hij gearriveerd was, maar kon niet duidelijk genoeg zeggen aan welke lane. Dat die lanes boven/onder elkaar liggen maakt het er niet gemakkelijker op.

  • Christophe
    Christophe

    Ik heb een standaard room geboekt in het IC. Ik heb nu een mailtje gekregen waarin ik kan upgraden naar lounge acces (46 euro extra) of een club junior suite (105 euro extra). Is dit voorstel de moeite? Ik ben gold ambassador dus krijg je dan zo geen upgrade?

  • Jelle
    Jelle

    Ambassadors krijgen Guaranteed room upgrade

  • Christophe
    Christophe

    @Jelle said:
    Ambassadors krijgen Guaranteed room upgrade

    Maar een upgrade wil niet zeggen dat je ook lounge toegang hebt?

  • Emmy
    Emmy
    Inderdaad. Lounge moet betaald worden. Dat doe je door een kamer met lounge toegang te boeken. Of je boekt een andere kamer en vraagt aan het hotel om club bij te betalen. ( zogenaamde 'upsell')
  • Katrien
    Katrien

    @Stijn_A bedankt voor d tip. Heb heerlijk geluncht i h Kumpir House. (Ik verschoot dat het eten hier zo goedkoop is i Warsaw)

  • Katrien
    Katrien

    @Kim mijn uber rit van centrum naar de luchthaven was 20 Zloty.
    Zoals @RubenH zei: Uprising museum gratis op zondag. Wees er vroeg bij. Het liep heel snel vol al vroeg zondag voormiddag .

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @Katrien said:
    Stijn_A bedankt voor d tip. Heb heerlijk geluncht i h Kumpir House.

    OMGGGGG. KUMPIRS!! <3

    Dat moet ik proberen next time there :dizzy:

  • steeve321
    steeve321

    Ik ben van 4 tot 5 juni in Warschau en zoek een mooi hotel.
    De kamerprijzen zijn incl. ontbijt nog redelijk prijzig (€125-150) voor 1 nacht 2 personen.
    Enkele jaren geleden was het mogelijk om voor € 50 iets moois te vinden.

    Het liefst slaap ik in Intercontinental, Westin, Sheraton of Bristol.

    Hebben jullie tips voor een goedkopere website? Of komen de aanbiedingen later? Ben ik te vroeg?

  • claenen
    claenen
    Mogelijk zijn er bepaalde festiviteiten waardoor dat weekend wat duurder is. Dan moet je best goed op voorhand boeken. Anders is het nog veel te vroeg. Wacht op een Hilton promo en anders 2-3 weken boor verblijf boeken. Dan heb je vaak de beste prijs.
  • Klaas
    Klaas

    @Gigi2m02 said:

    @Katrien said:
    Stijn_A bedankt voor d tip. Heb heerlijk geluncht i h Kumpir House.

    OMGGGGG. KUMPIRS!! <3

    Dat moet ik proberen next time there :dizzy:

    Ik ben er deze week ook gaan eten. Bedankt voor de tip, lekker gegeten! Jummie. Verbleven in de Polonia Palace. Wij wilden ontbijt bijbestellen, online zou dit 18 Euro pp/nacht gekost hebben, kwamen ze gelijk met een "aanbieding" waarvoor we voor 10 Euro pp/nacht ontbijt & upgrade kamer kregen. Vaag, maar wel tof!

  • doddel
    doddel

    Tips voor een goed restaurant voor deze avond?
    Klant heeft me in het novotel geboekt :(
    Ligt redelijk centraal, denk ik

    Ben een flexitarier, dus geen grote lappen vlees voor mij

  • martijn
    martijn

    Goededag,

    Ik ga binnenkort 3 dagen naar Warschau met een groep vrienden. Nu zit ik te twijfelen om een appartement te huren bij Old Town of meer rond het Chopin Museum. Waar zitten we het beste als je dicht bij het nachtleven en de gezelligheid zit? Klopt het dat in old town meer eetgelegenheden zitten en het echte nachtleven zich meer afspeeld in de wijk rond het Chopin museum?
    Alvast bedankt voor de informatie.

    Groet

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!