Is een city trip in de krokusvakantie (begin februari) naar Warschau aan te raden? Of is het dan nog te koud?
Tips voor restaurants en bezienswaardigheden (mag eens iets anders zijn) ook welkom.
Wat het hotel betreft twijfel ik tussen IC, Radisson of Hilton (ben bij alle drie gold).
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!
IC Warsaw heeft het hoogste zwembad van Europa. Kan dus van de bucket list
Qua musea heb je een aantal goede: Uprising museum, Joods museum... Persoonlijk zou ik niet te lang in WAW blijven. Er zijn andere steden in Polen die mooier zijn en meer te beiden hebben.
IC is aanrader om zijn uitzicht en heeft inderdaad hoogte indoor zwembad in Europa. De prijzen zijn ook echt laag voor 5 sterren hotel. 69-79 EUR voor een nacht in weekend is geen uitzondering.
Het hilton is best wat uit het centrum verwijderd. warsaw uprising en het joods museum zijn de moeite. Meestal start ik mijn citytrip met een free walking tour. Je hebt er verschillende, check TripAdvisor.
koninklijk paleis is gratis te bezoeken op zondag
IC is veruit het 'duurste' hotel in Warshau, westin, radisson en sheraton zijn 1/3 goedkoper. Is IC toch de moeite om iets meer te betalen (ben ambassador bij ic en gold bij radisson)?
De IC is perfect qua locatie, pal naast shopping center, openbaar vervoer, Palace, centraal en heeft prachtige views over Warsaw. Heb zelf enkel nog maar de IC gedaan en Radisson Blu Warsaw Centrum en hoewel die Radisson zeker goed te pruimen was is de IC toch echt wel beter.
IC kost in weekend meestal 69-79 EUR. De kamers zijn leuk en je betaalt eigenlijk voor uitzicht en hoogste indoor pool van Europa. Westin was bij mij wel duurder (was wel tijdens de week)
zoals @claenen zegt. Int weekend meestal de helft gedkoper
leuk hotel trouwens!
Het beste aan IC is het zwembad,wat echt mooi is, maar over het algemeen overladen van het volk. Ik ben een grotere fan van de Hilton. Ik ben er twee weken geleden nog geweest: topkamer, topontbijt, goede lounge,5 min te voet van Warsaw Uprising (museum is btw gratis op zondag). Het hotel ligt wat uit het centrum,maar langs de andere kant: een Uber naar het Koninklijk Paleis kost 4€.
ADR (average daily rate) in Hotel Bristol (Luxury Collection Hotel, Starwood) is hoger dan IC
Je krijgt het nog druk op zondag want de grote ceremonie van het wisselen van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat is ook op zondag om 12u! De rest van de week is er ook een wisseling van de wacht maar die zijn een stuk minder indrukwekkend dat die op zondag.
Als je boekt met venere.com, krijg je dan ook je punten in een hotel?
Nee, enkel als je rechtstreeks boekt.
En het is IC geworden, dat zwembad trok me te fel aan :-)
www.intercity.pl
En in die trein krijg je ook nog een gratis drankje! Danzig/Gdansk is ongeveer even ver en duur vanaf Warschau en ook zeker een aanrader!
Ok, is wel ideaal voor tijdens een zomervakantie..
Iemand een idee wat de prijs zou zijn via uber van de luchthaven naar het IC hotel?
Quote die ik krijg is 26-34 PLN (5,83-7,62 EUR).
Vegan burger gaan eten bij Krowarzywa! Zelfs bij temperaturen onder nul stonden we daar buiten aan te schuiven! (al denk ik wel dat ze verhuisd zijn naar een grotere locatie als ik hun website mag geloven). http://krowarzywa.pl/en/