Wat zit er steeds in jouw (hand)bagage?

Darrow
Darrow
edited december 2015 in Reisbenodigdheden

Welk item neem jij steevast mee op reis in je (hand)bagage? Als je bvb een mileagerun doet en dus vele uren moet slijten, waarmee kan jij de tijd doden? En op de luchthaven tijdens een lange layover, maar niet lang genoeg om de stad te verkennen?

Ik zoek enkele tips om volgende week mijn vlucht van 22u (incl. Layover) iets aangenamer te maken.

«1

Berichten

  • michelvst
    michelvst

    Degelijke in-ear oortjes, een goed boek en/of magazine, noodbatterij voor smartphone. Indien nodig (lange layovers etc.) basic toiletgerief zoals wegwerp tandenborstel etc. Jezelf even kunnen opfrissen tussen vluchten, zelfs als je geen lounge-toegang hebt, kan zoveel verschil maken.

  • flrvt
    flrvt
    • Op maat gemaakte oordoppen met -15dB zijn precies goed om krijsende baby's een toontje lager te doen zingen en dempen voor een groot deel het ruis van de motoren. En dit zonder potdoof te worden.
    • Toiletgerief altijd in handbagage
    • Melatonine bij het doorkruisen van meer dan 5 tijdzones
    • Pijnstillers (migraine patient hier)
    • Laptop en een serie om te binge-watchen
    • Balpen
  • Jelle
    Jelle

    ik wil zeker is gaan horen voor die melatonine? Is toch tegen jetlag right? Heb daar enorm last van als ik naar het westen vlieg. Oosten is nooit een probleem maar bijvoorbeeld brussels - new york of Hong Kong naar Brussel zijn absolute killers bij mij.

    Werkte het echt Flor of wat doet het precies? @flrvt

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Kleding buiten kijf gelaten:

    • Ipad
    • Earpods
    • Toiletzak (basics + klassieke medicijnen en plijsters)
    • Business cards
    • Ear plugs
    • Lock
    • Pen + schriftje
    • Battery Pack (Anker: uitstekende prijs/kwaliteit)
    • Suitcase met charge cables: lightning, usb mini, apple 30-pin
    • Universal power adapter
  • flrvt
    flrvt

    @Jelle ik kan niet echt zeggen dat het werkt, want ik heb altijd al Melatonine gebruikt dus heb niks om mee te vergelijken. Ik kan je wel zeggen dat ik nooit echt veel last heb van jet lag. :)

    Melatonine is het hormoon dat je lichaam zelf produceert na zonsondergang en is één van de zaken die het natuurlijke proces van moe worden en in slaap vallen in gang zet. Melatonine zit op geneeskundig vlak wat in de grijze zone. De aangewezen dosis om jet lag te verminderen is 3mg, en dit is in België enkel op voorschrift verkrijgbaar. Dit terwijl het bijvoorbeeld in Amerika gewoon als voedingssupplement wordt verkocht.

    Eén dag voor vertrek begin ik met de inname van melatonine. Hierbij neem ik 3mg in 1-2 uur nadat het op mijn bestemming donker wordt. Je vermijdt dan best ook licht mbv een donkere zonnebril of een oogmasker, anders geraakt je lichaam alleen maar in de war.
    Eenmaal aangekomen neem ik nog 2-3 dagen melatonine in 0,5-1u voor het slapengaan. Dit zou het lichaam ook moeten helpen aanpassen aan het nieuwe ritme.

    Uiteraard heb je dan natuurlijk nog steeds 'last' omdat je met die voorbereidingen bezig bent, en je misschien vroeger moe wordt terwijl je nog niet kan slapen. Maar op deze manier heb ik er tenminste zelf controle over en moet ik niet na aankomst nog dagen uitrusten.

    Jet lag rooster (app en website) doet soms ook goede suggesties mbt slaapschema's en de inname van melatonine.

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Ik heb altijd mijn 2in1 tablet/pc mee. Compact en weegt weinig , handig voor hotel/transport boekingen te maken en films te kijken. In mijn geval is het de Microsoft Surface 2

  • Antoine
    Antoine

    QC 25 Bose noise reduction headphone
    Paracetamol
    oogmasker om te slapen
    reserve kledij
    ipad
    internationale stroomadapter

  • daruda
    daruda
    Tevreden van die qc25?
    Ook aan het twijfelen om te kopen, maar blijft prijzig :)
  • Jelle
    Jelle

    Ik heb vorige week de beats by dre voor 40 euries op de kop kunnen tikken. Ook noise reduction. Heaven.

  • Jeroen
    Jeroen

    Op Brussel-New York gaat Melatonine niet veel helpen omdat je dan juist langer moet wakker blijven. Op de terugweg daarentegen is het geweldig, heb het nu voor de eerste keer gebruikt (in de VS koop je het gewoon in de supermarkt) en het is eigenlijk gewoon een slaapmiddel.

    Als hoofdtelefoon kan ik ten zeerste de Audio-Technica ATH-ANC70 aanraden. Kost amper €139 en is van zeer goede kwaliteit. Het ziet er niet zo fancy als de Bose uit maar voor de helft van de prijs moet je niet twijfelen. Is een lifesaver geweest voor mijn 20u in de lucht in april.

  • michelvst
    michelvst

    Melatonin is geen (!) slaapmiddel maar een voedingssupplement. Het hormoon melatonin is van nature uit in je lichaam aanwezig en reguleert je slaappatroon. Indien je exceptioneel vroeg of laat gaat slapen helpt een extra inname van Melatonin je lichaam om zich sneller aan te passen aan de nieuwe situatie. Een proces dat anders enkele dagen kan duren, het fenomeen wat we dus kennen als jetlag.

  • wimbor
    wimbor
    • Identiteitskaart / paspoort :-)
    • Lader voor telefoon (stroom)
    • Battery pack lader voor telefoon (altijd handig in noodgevallen tijdens langere trips)
    • Bose QC20i noise cancelling headphones, meest nuttige op lange trips
    • Zakje met allerlei verloopkabels voor laptop
    • Laptop
    • Balpen

    Vroeger nam ik ook altijd een Apple Airport Express van de 1ste generatie mee (https://en.wikipedia.org/wiki/AirPort_Express) en bijhorende "duck head" (stroomconnector) voor het land waar ik naartoe ging. Dit toestel had eigenlijk zelf geen kabels en was compact om mee te nemen. Daar waar ik dan geen WiFi op hotel had, kon ik zelf een netwerk maken. Nu niet meer zo nodig omdat de meeste hotels al hun eigen WiFi hebben.

    ID-kaart in broekzak met daarop de bagagelabels geplakt en paspoort in handbagage (onder stoel voor mij of dichtbij). Als je een van beide IDs kwijtraakt, kan je je tenminste nog iets of wat identificeren, ook al telt in het land van bestemming je ID-kaart misschien niet,

  • Antoine
    Antoine

    @daruda said:
    Tevreden van die qc25?
    Ook aan het twijfelen om te kopen, maar blijft prijzig :)

    duur idd, maar ik kan niet meer zonder. Ik beveel hem zeker aan

  • claenen
    claenen
    edited december 2015
    @daruda @Antoine ik heb de qc15 en eerlijk? Ik zou voor de qc20 gaan (in ear). Is naar het schijnt iets beter van kwaliteit en minder lomp wegens in ear.
  • Darrow
    Darrow
    Ik denk serieus na over een deftige noise canc. headphone maar die ik prijs/kwaliteit kan verantwoorden. In-ear is natuurlijk gemakkelijk mee te nemen en op te bergen maar gaan deze ook zo snel kapot als die van €30 zeg maar? Dan nog niet gesproken over kwijtraken of knopen in de kabels krijgen. Mijn uitsterste max. budget zou €150 zijn.
  • Jelle
    Jelle

    @Darrow said:
    gaan deze ook zo snel kapot als die van €30 zeg maar? Dan nog niet gesproken over kwijtraken of knopen in de kabels krijgen.

    Nee. Ik kocht deze vroeger vaak en ik stond zonder zever elke maand in de winkel een nieuwe te kopen. Ik heb toen 1x in-ears gekocht van 150 euro in New York toen de dollar nog laag stond, 3 jaar geleden en gebruik ze nu nog. Niet te breken.

  • wimbor
    wimbor

    @claenen said:
    daruda Antoine ik heb de qc15 en eerlijk? Ik zou voor de qc20 gaan (in ear). Is naar het schijnt iets beter van kwaliteit en minder lomp wegens in ear.

    Ik heb ook gehoord dat de QC20 beter zouden zijn, maar heb nooit de QC15 getest, dus ik kan het niet bevestigen. Ik denk dat je persoonlijke voorkeur voor de vorm wellicht belangrijker is.

    Maar, het is wel zo dat de in-ears gewoon niet opvallen en even handig zijn als normale koptelefoontjes. Ze zitten gewoon altijd bij mijn laptop. Daardoor gebruik je ze ook makkelijker. Ik zet ze bijvoorbeeld ook op als ik op kantoor aan het werken ben en moet concentreren om het achtergrondgeruis weg te werken .

    Ik heb mijn koptelefoon gekocht op website van Apple in de USA maar na eerst via het Alaska Airlines shopping portaal te gaan waar toen een promo was voor extra mijlen/USD, Bespaarde een hoop door de toen goede USD/EUR koers en nog een pak mijlen verdiend ook. :-)

  • Antoine
    Antoine

    @claenen said:
    daruda Antoine ik heb de qc15 en eerlijk? Ik zou voor de qc20 gaan (in ear). Is naar het schijnt iets beter van kwaliteit en minder lomp wegens in ear.

    in ear of niet is een persoonlijke voorkeur. Ik heb liever iets rond mijn oor :-)

  • daruda
    daruda

    doordat ik oortjes draag tegen het drukverschil, moet ik ook voor rondom het oor gaan :)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!