Wat kan ik het beste doen met 92500 avios

Chris
Chris

Ok; heb dus nu 92500 avios bij BA staan. Wat moet ik ermee doen?
ze staan daar in een family account; omdat ik weinig oneworld vlieg en anders van 4 mensen ze overal staan.

Nu weet ik nada van avios ... beste redemptions? met 92500 lijkt me toch wat mogelijk te zijn?

Berichten

  • fbruno
    fbruno

    Dublin-Boston met Aer Lingus voor 12500 Avios (37,5K in C)
    Düsseldorf-USA met Air Berlin voor 20 000 of 25 000 avios (afhankelijk van bestemming)
    Berlin-Abu Dhabi met Air Berlin voor 12500 Avios (37,5K in C)
    Londen-Moskou voor 34000/40000 avios in First Class
    Brussel-Londen voor 4000/4500 avios
    Brussel-Madrid voor 6500/7500 avios
    Allemaal enkele reis.

    Ook heel veel leuke redemptions in Azië met bijvoorbeeld Cathay Pacific of JAL!

    Ik heb ook nog 115 000 Avios, maar hou ze gewoon bij als reserve om korte vluchtjes te maken die normaal duur zijn, of als noodoplossing als ik ergens een vlucht mis, of een denied boarding krijg bij een fueldump.
    Ze blijven gewoon geldig zolang je elke 3 jaar een vlucht credit :)

  • Chris
    Chris

    Oke, dus best wat mogelijk. zat zelf te kijken voor iets richting Doha en dan terug uit Abu Dhabi maar liefst uit amsterdam of dusseldorf. moet daar m'n first class naar BKK pakken op Qatar :-)

    maar dacht misschien zijn er echte sweet spots, routings die beter zijn.

  • fbruno
    fbruno
    edited december 2015

    Wat ik ook echt een sweet spot vindt is SCL-IPC // IPC-PPT (paaseilanden). Is zowat het enige frequent flyer programma waarmee je een beetje betaalbaar deze vluchten kunt nemen. Enige probleem is wel de award availability daar, valt nogal tegen.
    Cash tickets op die route zijn abnormaal duur.

    Als je naar Doha moet is FRA-DOH met QR ook nog een leuke route, is 12500 Avios in Y (45K in C), en je kunt met de A350 vliegen. Taksen zijn wel redelijk hoog dacht ik.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @fbruno, vertel eens meer over die denied boarding bij FD?
    Sorry voor de offtopic

  • fbruno
    fbruno

    Dat is vooral mogelijk als je op de 'harde' manier tickets gaat fueldumpen (wat in FT trick it/negotiate it besproken wordt). Kans blijft natuurlijk heel klein als je goed weet waar je mee bezig bent, maar in bepaalde gevallen kun je altijd pech hebben ;)

    Als je gewoon van die fueldumpjes boekt die op alle blogs en FT MRD komen (Open Jaws/OTA's die fuel dumpen dus) moet je niet al te veel schrik hebben. Hoogstens wordt je ticket geannuleerd kort na het boeken.

  • Chris
    Chris
    Ik ga eens zoeken. Heb in augustus ook nog 10 dagen op tahiti geboekt. Mss daarheen. Lets see. y zoalng het overdag is anders toch c. Voordeel is dat per enkel gaat
  • Chris
    Chris

    zijn wel f** bij BA met die avios. uit duitsland is het 37500 avios (fra/dus/ber) en iets van 190 taxen. uit amsterdam 60000 avios en 154 taxen.

  • Chris
    Chris

    Top; denk dat dit hem wordt:
    FRA-DOH op de qatar A350, aan 37500 mijlen +196 tax
    AUH-TXL-FRA op airberlin, aan 42000 mijlen + 36 tax (die airberlin tax is echt laag!!!)

    f** me dat ik dus die GOL airlines vanuit DOH geboekt heb en terug uit AUH. beter beide AUH kunnen doen. naja.

  • Chris
    Chris

    @fbruno
    vraagje.... waar zoek ik een vlucht AUH-DOH die ik met avios wil doen?
    BA vind niks. en lijkt me dat Qatar die route toch echt wel vliegt. gewoon in eco.
    want het is veel goedkoper om via daar te routen omdat taxen op airberlin quasi niks zijn.

  • fbruno
    fbruno

    Je kunt de award availability wel zien bij BA, maar door een technisch probleem kun je ze niet online boeken en de taksen niet zien. Ik zou hun gewoon even bellen.
    Alle vluchten die in de awardbookingtool van BA staan zouden beschikbaarheid moeten hebben.

  • Stijn_A
    Stijn_A
    Qatar vliegt inderdaad doh auh
Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!