Artikel hier te vinden: standaard.be/cnt/dmf20161215_02627753
Luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines wordt volledig ondergebracht bij de afdeling Eurowings van het Duitse Lufthansa. Dat betekent dat het zo terechtkomt bij de low-cost afdeling van het bedrijf. Er zou geen herstructurering komen.
Ander stukje:
Zoals eerder al bekendraakte zal de merknaam Brussels Airlines nog zeker twee jaar blijven bestaan. Het merk Brussels Airlines zal ‘na verloop van tijd’ wel aangevuld worden met de omschrijving ‘lid van de Eurowings Groep’. Dat kan al op korte termijn gebeuren. Als er later ‘een beter idee’ rijst, dan kan er wel een volledige naamsverandering komen, maar alleen in overleg met het lokale management, aldus Spohr. Hij hamerde ook op het Belgische karakter van de maatschappij.
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!
Berichten
Persoonlijk denk ik dat veel zal afhangen of zij het Eurowings model zullen aanpassen naar dat van SN (na 2 jaar) of eerder omgekeerd. Time will tell, hopelijk komen er nu meer CC-promoties zoals in DE;)
De twee persberichten (altijd vollediger dan een artikel):
SN -> https://press.brusselsairlines.com/lufthansa-en-brussels-airlines-bouwen-samen-aan-de-toekomst
LH -> http://newsroom.lufthansagroup.com/en/news-and-releases/2016/q4/317.html
een land zonder nationale airline. Tsss.
Ik vind dit triestig nieuws. Ben fan van SN, eurowings straalt geen vertrouwen uit. Er is al genoeg low cost vanaf BRU
Ik ga volledig akkoord met bovenstaande comments. Als SN hun naam en/of hun model moeten aanpassen naar dat van Eurowings, vlieg ik er niet meer mee. Ben toch veel meer tevreden bij Skyteam en OneWorld.
Altijd die doemdenkerij. De kostenstructuur van SN is beter dan EW.. dit werd eerder al in één of ander artikel gemeld. Als EW de komende twee jaar blijft presteren zoals momenteel dan denk ik dat EW eerder op SN leest zal geschoeid worden dan omgekeerd.
Ondertussen komt er misschien een versterking van de Afrikaanse long haul activiteit. Deel van een grotere groep betekend schaalvoordelen tov leasing maatschappijen dus misschien is dit wel eerder een opportuniteit.
Is KLM dan nog een nationale Airline... Of Alitalia?
Ook Brussels Airport reageert: http://www.brusselsairport.be/pressroom/integration-of-brussels-airlines-within-lufthansa-group-is-positive-evolution-for-belgian-economy/
welkom vanuit Ams de vliegen met KL :-DDDD
KLM zeker wel. Heeft kroontje nog anders waren ze die kwijt. Is dan wel KLM-AirFrance groep maar toch wel apart nog.
ik zwem nog liever
" In April 2004, an exchange offer in which KLM shareholders exchanged their KLM shares for Air France shares took place."
"Air France–KLM is a Franco-Dutch airline holding company incorporated under French law "
As of 30 September 2015 the breakdown of capital is:
Floating: 74.4%
French State: 17.6%
Employees: 6.6%
Treasury stock: 1.4%