Ervaringen Intercontinental Koh Samui

michelvst
michelvst
edited november 2016 in Bestemmingen
Deze discussie is afgesplitst van Bangkok.
«1

Berichten

  • Darrow
    Darrow

    Geen Bangkok, maar iemand ervaring met de IC Koh Samui? Wil 3 rewardnachten boeken (twv + €2200) maar twijfel nog. Ineens 150.000 punten armer ..

  • claenen
    claenen

    @Darrow said:
    Geen Bangkok, maar iemand ervaring met de IC Koh Samui? Wil 3 rewardnachten boeken (twv + €2200) maar twijfel nog. Ineens 150.000 punten armer ..

    Is zeker de moeite. Dankzij een foutje in hun award systeem 1 nacht in panorama suite verbleven en 2 in beach bungalow voor slechts 25K/nacht. Ligging is ver van de main city en het eten is er duur. Eigenlijk wat je van zo'n resort mag verwachten. Je hebt keuze genoeg uit zwembaden, bars met prachtige sunset view en verschillende activiteiten (massage, fitness, gratis fietsen...).
    Probeer zeker de sea food bbq in Flames. Prijs valt goe mee wetende dat je eigenlijk kunt eten tot je neervalt ;)

  • vkpeter
    vkpeter

    @Darrow said:
    Geen Bangkok, maar iemand ervaring met de IC Koh Samui? Wil 3 rewardnachten boeken (twv + €2200) maar twijfel nog. Ineens 150.000 punten armer ..

    Mai Samui is ook een aanrader op Koh Samui

  • Darrow
    Darrow

    Toch de IC geboekt. Reward nights maar non-flex! Zijn er rondom het hotel nog winkeltjes/bars/resto's? Weet je of het mogelijk is om vanaf de luchthaven een scooter te huren? :smile:

  • claenen
    claenen

    De luchthaven is echt de hele andere kant van het eiland, dus als je veel bagage hebt niet ideaal. Dacht dat je vlakbij IC een verhuurstand was.
    Er is niet echt veel in de buurt. Wat kleine shops maar verwacht er niet te veel van. De haven is niet zo heel ver van IC en daaar heb je winkels.

  • gregorycop
    gregorycop

    Ik sluit me aan bij @claenen

    Nice resort, met genoeg mogelijkheden om te eten, drinken en rond te lopen, maar inderdaad ver van het 'centrum'. Prima dus om tot rust te komen, maar misschien niet om er te lang te spenderen.

    Ik vond Conrad Koh Samui wel nog ietsje beter, maar eigenlijk dezelfde plus- en minpunten als bij de IC.

  • Darrow
    Darrow

    Wat waren de perks voor Spire/Platinum ambassadors op reward nights? Upgrade gekregen?

  • claenen
    claenen

    @Darrow said:
    Wat waren de perks voor Spire/Platinum ambassadors op reward nights? Upgrade gekregen?

    Goh moeilijk te zeggen. Was platinum toen en had dus al een reward in suite en beach villa wat eigenlijk niet mogelijk is. Kreeg de mogelijkheid om 3 nachten in villa door te brengen, maar wou liever de suite eens proberen. Suite is in main building en echt enorm groot. De villa is wel gezelliger.

    Ken iemand die op reward night upgrade kreeg naar een van de kamers op de heuvel. Mits bijbetalen kan je wrs upgraden naar hogere kamer. De prijzen ken ik wel niet.

  • Darrow
    Darrow

    Krijg net een e-mail aan van het hotel waarin ze doodleuk vermelden:

    "We are please to inform you there will be a compulsory gala dinner on 31 december 2016 at 11000THB + 18.7% tax and service per adult. Kindly noted for the compulsory gala dinner will be charged upon arrival."

    Nu compulsory wil zoveel zeggen als "verplicht". Ik ga echt geen €700 uitgeven om daar een nieuwjaarsbuffet te eten, kost me net effe teveel voor wat voedsel :neutral: . Ik wil dit niet doen en heb dan ook onmiddelijk een email gestuurd waarin ik zeg dat ik weiger hieraan deel te nemen. Kunnen ze me dit verplichten? Ik ben tijdens het dinner zelfs niet in het hotel, ik vier nieuwjaar zelf op Koh Phangan en ga dus even heen en weer die avond/nacht (Full Moon party).

    Tijdens het boeken stond dit trouwens nergens vermeld.

  • Jeroen
    Jeroen

    Ik heb er geen ervaring mee, maar als dit tijdens het boeken niet vermeld stond lijkt het mij wel heel straf moesten ze dit echt kunnen verplichten.

  • Emmy
    Emmy

    @Darrow said:
    Krijg net een e-mail aan van het hotel waarin ze doodleuk vermelden:

    Tijdens het boeken stond dit trouwens nergens vermeld.

    Als je googled zie je dat meerdere hotels dit doen op 31 december.

    opde homepage van het hotel staat:

    Special Note: "On December 31st, and to celebrate the New Year, a spectacular Gala Dinner will be organised for all in house guests at a mandatory fee. All other restaurants will be closed that evening. For more information, please call us directly" - See more at: http://samui.intercontinental.com/#sthash.mt2doRBT.dpuf"

    Best eens contact op nemen met het hotel.

  • Darrow
    Darrow

    @Emmy said:

    @Darrow said:
    Krijg net een e-mail aan van het hotel waarin ze doodleuk vermelden:

    Tijdens het boeken stond dit trouwens nergens vermeld.

    Als je googled zie je dat meerdere hotels dit doen op 31 december.

    opde homepage van het hotel staat:

    Special Note: "On December 31st, and to celebrate the New Year, a spectacular Gala Dinner will be organised for all in house guests at a mandatory fee. All other restaurants will be closed that evening. For more information, please call us directly" - See more at: http://samui.intercontinental.com/#sthash.mt2doRBT.dpuf"

    Best eens contact op nemen met het hotel.

    Op de homepage van hotel ok. Maar als ik boek via de app of IHG.com zie je dat niet..

  • Emmy
    Emmy

    @Darrow said:

    @Emmy said:

    Best eens contact op nemen met het hotel.

    Op de homepage van hotel ok. Maar als ik boek via de app of IHG.com zie je dat niet..

    Nee, zelfs als je nu nog 31/12 wil boeken komt het er zelfs niet op.

    Ik ging je eerst antwoorden dat ze je dat nooit verplicht kunnen laten betalen....tot ik eens verder keek op internet....

    Als je verder googled zie je dat meerdere hotels deze gala dinners aanrekenen.....je zou het eigenlijk zelfs een scam kunnen noemen. :confounded:

    Uit wat ik lees op internet kun je er niet onderuit. Laat ons zeker weten of je iets kan regelen met het hotel.

  • kristof
    kristof

    Als het vermeld staat op de website van het hotel, dan kun je weinig maken.
    Zeker grotere en meer luxueuze hotels maken van deze periode (mis/ge)bruik om extra geld binnen te krijgen. En meestal is het voor de doorsnee gast (die reeds enorme bedragen heeft neergeteld om daar in die periode op vakantie te zijn) het hoogtepunt van hun verblijf waar ze dus met veel plezier een massa geld tegenaan gooien.

    Gebeurd op vele plaatsen, niet alleen in Thailand

  • Chris
    Chris

    700 euro voor een buffet? Das überhaupt toch niet normaal?
    Zou aangeven dat je allergisch bent voor buffetten ;-)

  • Darrow
    Darrow

    @Chris said:
    700 euro voor een buffet? Das überhaupt toch niet normaal?
    Zou aangeven dat je allergisch bent voor buffetten ;-)

    Voor 2 personen ja. Kinderen tot 12 jaar betalen de helft. Stelje voor zitje daar met een 3 jarige die niks lust.

    Vorige winter IC Mauritius gedaan en dan wel gewoon het galadinner gedaan. Was toen iets van een €80 als ik het me goed herinner en da's nog ok.. maar €340 pp...

    Nog geen antwoord gehad trouwens :neutral:

  • Chris
    Chris

    @Darrow said:
    Nog geen antwoord gehad trouwens :neutral:

    balen; maar volgens mij is in Europa zo iets verboden als koppel verkoop of verplichte verkoop.

    vind dit trouwens ergens niet kunnen.
    ik kan me wel voorstellen dat ze alle outlets sluiten en er maar één optie is die avond. maar niet verplicht.
    moet je ALLEEN die nacht elders gaan slapen :-)

  • Glenn
    Glenn

    Nachtje doortrekken en early check-in de volgende dag, probleem opgelost :smile:

  • Chris
    Chris

    @Glenn said:
    Nachtje doortrekken en early check-in de volgende dag, probleem opgelost :smile:

    lol dat is nog beter ja! het is ja NYE !

  • Darrow
    Darrow

    Dat had mooie oplossing geweest ja.. maar kan nu niet meer annuleren hoewel het wel reward nights zijn, zijn deze niet flexible.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!