Cambodia Angkor Air

Dennis
Dennis

In december ben ik van plan om Cambodia te bezoeken. Ik vlieg met Etihad op Bangkok en vanuit daar wou ik dan de bus of een LCC nemen naar Siem Reap.

Ik arriveer om 18u in BKK en om 20u vertrekt er een vlucht van Cambodia Angkor Air naar Siem Reap. Aangezien ik dan niet in Bangkok nog een overnachting moet doen en met vervoer van en naar de luchthavens zit leek me dit wel iets. Echter, het boeken van een ticket op de site van Angkor Air zelf loopt niet van een leien dakje. Telkens krijg ik bij het betalen, op de site van KBC/Verified by visa, een foutmelding. Volgens KBC komt er zelfs geen betaling aanvraag binnen. Dan ergens gelezen dat het probleem zou kunnen zitten bij Verified by Visa. Atos Worldline gebeld, maar ook deze konden me niet helpen.

Via momondo heb ik dezelfde vlucht gevonden bij een OTA (kiwi.com, vroeger bekend als skypicker) voor slechts 3 euro meer. Hier ging het boeken wel snel en eenvoudig. Na enkele minuten al PNR etc gekregen.

Als ik de gegevens nakijk via tripcase.com lijkt alles te kloppen. Ook kan ik via deze site het eticket van Angkor Air zelf downloaden. Ook hier alles OK behalve de manier van betaling. Op het eticket staat "credit card - mastercard xxxxx". Vermoedelijk gaat het hier over de credit card van de OTA aangezien ik zelfs geen mastercard heb?

Blijkbaar vraagt Angkor Air bij het inchecken vaak naar de credit card die gebruikt is bij het boeken, zou dit problemen geven bij het inchecken aangezien ik betaald heb (aan de OTA) met Amex?

Over de transfer van 2u in Bangkok zit ik ook nog met enkele onduidelijkheden. Volgens de ene kan je gerust naar de transferdesk van VIetnam Airlines gaan (en dus airside blijven) en je daar inchecken. Iemand zou dan de bagage van de belt halen en opnieuw routen naar Siem Reap. Volgens de andere zou dit enkel gaan met handbagage. En dan zijn er ook nog personen die zeggen dat je door de immigration moet, je bagage afhalen, inchecken bij de desk van Angkor Air, je bagage terug afgeven en weer door security en immigration moet gaan.

Iemand die hier duidelijkheid in kan scheppen?

Berichten

  • claenen
    claenen

    Bagage zelf halen = door immigratie. En als je pech hebt kan dat zeer lang duren. Toen ik First vloog had ik priority immigration en zelfs daar heb ik uur gewacht.
    Dat iemand jouw bagage van de belt gaat halen of automatisch laten rerouten lijkt me straf en daar zou ik niet op rekenen. Ik vrees ergens dat je een zeer krappe connectie geboekt hebt waar je veel kans hebt om deze te missen. Wachtrijen aan check-in zijn vaak ook niet min. Ik zou nog een refundable vlucht nemen de dag erna om safe te zijn als ik jou was.

    Voor iedereen die de goedkope optie kiest en met bus gaat, ik raad het niet aan. Je bent een hele dag kwijt, ziet recht niks interessant onderweg en kans is groot dat je paar uur aan grens vastzit bij immigratie (zeker vanuit Cambodia 2-3u). Een cheap airasia flight is niet veel duurder en pak comfortabeler.

    Ps: vergeet je e-visum niet. Ben niet zeker maar dacht dat ik ook pasfoto meegenomen heb naar Cambodia voor visum ter plaatse.

  • RubenH
    RubenH

    Met de bus verlies je inderdaad veel tijd, en de kans dat je aan de grens wordt opgelicht is bestaande. Hou er rekening mee dat Air Asia vertrekt vanop Don Muang, wat toch een uurtje taxi is vanuit BKK.

    Ik heb in april 16 een visa on arrival genomen in Siem Reap. Aanvraag van de VISA verloopt vlot, maar zorg dat je over voldoende dollars beschikt en pasfoto's, zodat je dit bij aankomst niet meer moet doen.

  • VDW
    VDW

    @claenen said:

    Ps: vergeet je e-visum niet. Ben niet zeker maar dacht dat ik ook pasfoto meegenomen heb naar Cambodia voor visum ter plaatse.

    Het is 2 dollar extra voor visa on arrival als je geen pasfoto bij hebt. 32 ipv 30.

  • Chris
    Chris

    Ik had een tijd terug een Bangkok Airways vlucht naar Siem Reap. Die was als tot daar de bagage. een andere keer moest ik naar Laos en ik zou met 2 uur dat niet gered hebben. Maar misschien heb je geluk. Vlieg je Etihad business? zo ja, probeer bij inchecken het te laten door labelen. Proberen kan.

    Avgeek weetje: Siem Reap airport heeft maar 1 richting op de baan. Daarom kunnen er minder vliegtuigen opstijgen/landen. De wind maakt niet uit. ze gaan dus óók met de wind mee omdat ze niet over Angkor Wat mogen vliegen.

  • Dennis
    Dennis
    edited oktober 2016

    Ik vlieg economy, dus ik vrees dat het niet gaat lukken. Ik dacht ook dat Bangkok Airways een agreement had met Etihad.

    Als ik alleen met handbagage reis zal het misschien wel net lukken? Zou nipt moeten gaan voor 14 dagen dan. :)

    Over de credit card:
    Ik heb contact opgenomen met de OTA en blijkbaar staat er in men e-ticket van kiwi.com het volgende:
    " This is a copy of the company credit card used to purchase your flights because some
    airlines may require it for verification. Please print your e-ticket and carry it with you on your
    journey."
    Daaronder staat dan een afbeelding van een mastercard op mijn naam met een credit card code.

    Volgens de OTA is er "nothing to worry about" en "common practice". Mij lijkt dit toch wat sketchy te zijn...

  • Darrow
    Darrow

    In Cambodia kan je op elke straathoek je kleren laten wassen + strijken voor $1/kg. Wees een man en reis eens enkel met handbagage :p Doe het nu zelf ook al voor de 3e week.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Die kredietkaart van betaling is niets om je zorgen over te maken.

  • thom
    thom

    In Male heb ik men baggage kunnen doorsturen naar KL via de transfer desk van Etihad (er is er eigenlijk maar 1 voor alle airlines ;)

  • steeve321
    steeve321

    In Bangkok moet je geluk hebben.

    Afgelopen zomer vloog ik EK F en kreeg een priority immigratie kaart. Hier stond niemand te wachten. Mijn koffer kwam als eerste op de band.
    Ik was binnen 15 minuten van de gate naar de taxi.

  • Chris
    Chris

    @Dennis said:
    Als ik alleen met handbagage reis zal het misschien wel net lukken? Zou nipt moeten gaan voor 14 dagen dan. :)

    als je alleen handbagage hebt hoef je alleen maar naar de andere gate te gaan. Dan zou 2 uur wel moeten lukken lijkt me.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!