Reisgids apps

Tim
Tim
edited juni 2016 in Reisbenodigdheden
Tagged:

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het gebruik van apps voor (city)trips. Ik heb het afgelopen weekend de use-it app (https://www.use-it.travel/home) gebruikt in Porto en ik was hier ongelooflijk tevreden van. Volledig offline bruikbaar, verrassende en off-the-beaten path sights, tips door locals, maar ook de belangrijke bezienswaardigheden. Echt een aanrader.

Hebben jullie zelf apps die jullie gebruiken/gebruikt hebben tijdens jullie reizen en die jullie kunnen aan/afraden?

Tagged:

Berichten

  • Aaron
    Aaron

    Rick Steves Audio Guides is een goeie

  • daruda
    daruda

    Tripadvisor

  • daruda
    daruda

    Zulke artikels kan je vinden voor elke mogelijk populaire website

    Tripadvisor heeft mij nog nooit teleur gesteld.
    Ja ze proberen profit te halen uit hun website, logisch toch?

  • Tim
    Tim
    edited juni 2016

    @daruda said:
    Zulke artikels kan je vinden voor elke mogelijk populaire website

    Tripadvisor heeft mij nog nooit teleur gesteld.
    Ja ze proberen profit te halen uit hun website, logisch toch?

    Ik negeer ook de populaire websites. Vandaar mijn vraag naar leuke apps, zoals het onafhankelijke use-it, waar niet de winst centraal staat.

  • MichelK
    MichelK

    Voor restaurants en toffe koffiezaakjes gebruik ik meestal Foursquare.
    Steeds zeer tevreden geweest.

  • claenen
    claenen

    @MichelK said:
    Voor restaurants en toffe koffiezaakjes gebruik ik meestal Foursquare.
    Steeds zeer tevreden geweest.

    Idem hier. Als er wifi is gebruik ik ook steeds Foursquare en nog niet teleurgesteld.
    Wat ook soms handig is is Tinder. Matchen met een local en dan via hun tips samen of alleen of-the-beaten path. Nothing wrong with mixing some pleasure with more pleasure he :) Zeker als solo reiziger is het af en toe eens leuk om met een ander iets te doen. Extra leuk als het iemand is met lokale kennis.

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Ik ben een fan van Triposo, hebben aparte travel guide apps voor elke stad, maar ook een centrale 'Triposo' app waar je steden kunt downloaden. Overgenomen of supported by TK...

    Ik ga Use it ook eens een kans geven :)

  • fbruno
    fbruno

    Wikitravel voor basic informatie (bv hoe je van de luchthaven naar de stad geraakt enz)

  • doddel
    doddel

    Tinder als travel app. Haha, heerlijk

  • claenen
    claenen

    @doddel said:
    Tinder als travel app. Haha, heerlijk

    :smiley: :wink:

  • Klaas
    Klaas

    Ik heb dit weekend ook een goeie reis-app gevonden: http://www.onthegrid.city/

    Geen echte app, wel een goeie mobiele website. Dit weekend getest in Rotterdam, zelden zoveel goeie adresjes gevonden!

  • bhermans
    bhermans

    Google Trips begint ook wel interessant te worden.
    Het heeft een overzicht van je vluchten, hotels, ...
    Het stelt bezienswaardigheden voor en sinds kort kan je er ook dagplanningen mee maken.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!