Pakketreis annuleren/omboeken bij slecht weer.

Bucketqueen
Bucketqueen

Ik zit momenteel aan het schitterende meer van Ohrid in Macedonië. Beter nog, ik zit BINNEN naast het schitterende meer van Ohrid... Gisteren aangekomen in een idyllische setting van wind, constante regen en een aangename 15graden, voor de komende 5-6 dagen (we blijven een week) wordt zo goed als iedere dag permanente regen en 16-21 graden max voorspeld. Aangezien je hier opgesloten zit rond het meer en de enige indoor activiteiten het Stadsmuseum (5vierkante meter groot) en het Iconenmuseum is, loopt iedereen hier (nu al) tegen de muren op. Weinig zin om hier te blijven (binnen) zitten dus!
Ik heb de reis geboekt via Corendon omdat die veruit het beste was qua prijs, maar normaal boek ik nooit pakketreizen. Ik ben dus aan het rondkijken om van hieruit (of vanuit Skopje) naar een ander land in de buurt te trekken waar het beter vertoeven is (Noord-Kroatie, Griekenland, Bulgarije,..). Ik wou Corendon eens bellen om te vragen welke opties ik heb en of ik eventueel vluchten kan omboeken of een gedeelte van de reis kan annuleren en via hun dan een alternatief boeken ofzo (we kunnen wel langer blijven dan de week die nu geplanned was).
Iemand enige tips hierbij? Ik weet dat er touroperators waren/zijn die "goed-weer-garanties" aanboden maar weet totaal niet wat de voorwaarden daar waren en wat er allemaal mogelijk is in zo'n gevallen...

Berichten

  • Antoine
    Antoine

    Ik denk dat je niet veel gaat loskrijgen bij een touroperator. Slecht weer is bijna nooit gedekt en zeker niet als je al ter plaatse bent.
    Het beste dat je kan doen is even surfen naar de website van de dichtsbijzijnde luchthaven(s) Ohrid? en kijken naar waar er vluchten zijn naar warmere oorden.

    succes!

    hier is alvast de link naar de luchthaven : http://ohd.airports.com.mk/default.aspx?ItemID=357

  • Christophe
    Christophe

    Misschien tijd dan om een thailand reisverslagje te maken?

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Wel, ik denk dat dit de vloek van de weergoden is die mij die maand in Azië TE gunstig zijn geweest met 99% van de tijd zon/hittegolf en 2 uur regen op 30 dagen :)
    Voorlopig hier nog geen uitweg gevonden, alle last minute vluchten vanuit Macedonië kosten al even veel als de gehele reis die we al betaald hebben... En met een bus geraak je hier ook niet snel weg.
    Verdere tips of choreografie voor zonnedansjes nog steeds welkom!

  • daruda
    daruda

    Slecht weer uw verlof niet laten bepalen!
    Enkel als je vast zit in een all in hotel zijn er geen alternatieven.

    Maar trek er op uit en ga wat hiken, dan merk je het slechte weer al veel minder :)
    bvb => https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g303864-d552709-r159941828-National_Park_Galicica-Ohrid_Southwestern_Region.html

    Zelfs op die hoogte ga je reële kans hebben wel in mooi weer terecht te komen af en toe.

  • fbruno
    fbruno

    Als je wat avontuurlijk bent kun je ook eens de overkant van de grens ontdekken.
    Neem een taxi (dacht 15-20€) of lift naar de grensovergang aan de zuidkant van het meer, en neem dan aan de overkant een Albanese taxi naar Pogradec (5 EUR).
    Vanaf Pogradec kun je naar heel het land met Furgon's (deeltaxi's) reizen. Naar Tirana is het bijvoorbeeld maar 5 EUR, en de weg is wondermooi.

    Vond Tirana nu niet direct de leukste stad in Europa , maar t'is wel leuker dan in de regen binnen te zitten natuurlijk :smile:

  • Bucketqueen
    Bucketqueen
    edited september 2016

    De kogel is ondertussen al door de Byzantijnse kerk! Hebben 4 dagen extra bijgeboekt omdat het weer net dan echt acceptabel werd, plus goedkoop een terugvlucht gevonden vanuit Skopje (2dagen extra om te bezoeken) via Istanbul.

    Wel met een addertje, een stop-over van 10uur in Istanbul Sabia Gokcen, nu heb ik 85% van toeristisch Istanbul gezien dus het is geen must om meteen de stad in te trekken voor 3uurtjes en daar dan 15-20euro visumkosten en een klets taxi- en buskosten bij te rekenen, iemand enige tips voor hoe we ons nuttig kunnen bezighouden op die luchthaven en of er daar ergens ook een mogelijkheid is om buiten te zitten (vitamine D opvangen) ofzo? Geen lounge-toegang voor den dezen helaas :-) Tenzij die kan bijgekocht worden en het echt de moeite is?

    BTW : Macedonië = toplandje met mooie natuur, cultuur, geweldig lekker, puur eten aan belachelijk lage prijzen en een gastvrijheid om U tegen te zeggen!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!