Goedkoop €41/€82 (ow/rt) naar Moskou vanuit Keulen met Ultra low-cost Pobeda (oktober-maart)

Gigi2m02
Gigi2m02
edited juli 2016 in Deals Deals Deals

Pobeda, een ultra low-cost maatschappij uit Rusland heeft vandaag zijn promo-prijzen tot en met maart 2017 online gezet.
One-way prijzen vanuit Keulen zijn €41/€62/€72 afhankelijk van de dag dat je vliegt, maar zijn hééél veel datums mogelijk voor €82RT.
Je vertrekt dan wel niet in België, maar Keulen ligt nu ook zo ver niet. Zelfs met trein te bereiken voor €19 one-way / €38 retour.

vb: https://www.google.be/flights/#search;f=CGN,QKL;t=SVO,DME,VKO;d=2016-10-13;r=2016-10-17

Ik heb enkele maanden geleden eens de proef op de som genomen met deze ultra low-cost, en is toch wel speciaal. Voor alles betaal je. Als je dan al voor iets extra betaalt, doe het dan via de website, want daar is het stukken goedkoper dan op de luchthaven.

  • Op voorhand inchecken gaat niet, dus iedereen moet aanschuiven aan de check-in desks.
  • Handbagage mag gratis mee, maar wordt ingecheckt, wil je het bij je houden => betalen
  • Handbagage weegt iets meer dan toegelaten => betalen / kg
  • Op luchthaven duty-free een leuke fles Vodka gevonden? => betalen om mee te mogen nemen
  • Wil je een wapen meepakken? => no problem, 2000 RUB :wink: (geen idee hoe dit werkt :smiley: )
  • Mooie nieuwe vliegtuigen, dat zat wel goed

Over het algemeen dus zeer positief, maar weet dat je low cost vliegt.

P.S. Vergeet niet dat je een invitation paper nodig hebt (valt online te regelen voor €20 of via je hotel) en voldoende tijd (2-3 weken) moet nemen voor het Visa proces dat €65 kost via VHS Belgium. Rij je zelf naar naar Ambassade is dat iets goedkoper, 2052 RUB => €30

Berichten

  • disillusionedTM
    disillusionedTM
    edited juli 2016

    Of bespaar je de moeite en neem nieuwe standaar (low cost) SN voor 150 euro. Bottom line wrs goedkoper.

  • Dima
    Dima
    • Wil je een wapen meepakken? => no problem, 2000 RUB :wink: (geen idee hoe dit werkt :smiley: )

    Je kan denk ik met elke luchtvaartmaatschappij een wapen meenemen, het wordt ingechecked en moet ook aangegeven wordt. Bij niet aangeven van wapens staan trouwens hoge boetes. Is ook een truc, vooral in US: aangeven zonder dat het erin steekt. Zijn ze extra voorzichtig met je bagage en krijgt die ook priority :)

    Rij je zelf naar naar Ambassade is dat iets goedkoper, 2052 RUB => €30

    Dat zou ik dan toch niet doen. Herinner me nog dat ik in VHS zat en ze aan het lachen waren dat ze een telefoontje kregen van iemand bij wie zijn papieren niet aanvaard werden in de ambassade en dus dringend een afspraak nodig had. Compleet correct de visa request form (online) invullen ed is zo goed als onmogelijk. En vanaf dat ze een fout zien, gaan ze je papieren niet aanvaarden / visa weigeren. VHS kijkt het na en zorgt ervoor dat alles correct is.
    (lees: typische visa-center maffia: als je het probeert te omzeilen, gaan de ambassades ervoor zorgen dat je er spijt van hebt)

  • Chris
    Chris
    edited juli 2016

    @Gigi2m02 said:

    • Mooie nieuwe vliegtuigen, dat zat wel goed

    Russische vliegtuigen? Zo ja, zeker interessant (zonder visum; direct weer terug??). zo nee, nah ga ik toch liever voor KLM iets duurder maar geen gezeik :-)

  • Dima
    Dima

    Nee, Pobeda heeft naar mijn weten enkel 738's.

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Zijn allemaal nieuwe 737-800's, fleet is 1.6j oud.
    KLM vliegt ook met hun 737-800's naar SVO

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @disillusionedTM said:
    Of bespaar je de moeite en neem nieuwe standaar (low cost) SN voor 150 euro. Bottom line wrs goedkoper.

    True, maar niet altijd zelfde availability. Is leuk dat je het alternatief hebt.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!