Connecting flights

Koja78
Koja78

Een domme vraag maar.. ik heb BRU-PRG-OSR geboekt.. met een overstap van een goeie 12 uur in PRG.
Ik hoop toch dat ik dan de luchthaven kan verlaten om de stad te bezoeken....

Berichten

  • daruda
    daruda

    Wie denk je dat u zou tegenhouden?

  • Dima
    Dima

    Haha, inderdaad. Zolang je een EU passpoort hebt, heb je geen enkel probleem ;-)

  • bhermans
    bhermans

    Je moet enkel opletten met eventuele ingecheckte bagage. Kan zijn dat je die niet meekrijgt. Alhoewel je met een layover van 12u er wel een case van kunt maken wsl.

  • Koja78
    Koja78

    Ik hoop net dat mijn ingecheckte bagage ingecheckt blijft ;-) Ik ga niet met Belgische bierflessen lopen zeulen in Praag.

    @daruda: Ik dacht meer aan het terug binnen raken voor vlucht twee

  • daruda
    daruda

    zolang je een boarding pass voor vlucht 2 hebt zal dit geen probleem zijn.

  • Callum
    Callum

    Reken op een taxi ritje van +- 30 min one way. Dus normaal gezien heb je met een 12 u layover wel een 7-8 uur de tijd om Praag zelf te zien.

    Reken minimum een uur transfers van en naar de luchthaven, plus de tijd om terug door security te gaan & eventuele speling.

  • Koja78
    Koja78

    Ik kom aan om 10h35 en vertrek weer om 22h. Ik dacht terug de bus richting metro te pakken. Genoeg tijd om in Praag te gaan lunchen & dineren toch ;-).

  • Koja78
    Koja78

    Jammer dat dit http://www.vhu.cz/muzea/zakladni-informace-o-lm-kbely/expozice-lm-kbely/ helemaal de andere kant van 't stad is. Soit ze hebben uber? Misschien het moment om dat voor het eerst te gebruiken.

  • claenen
    claenen

    Is zeker geen probleem. Heb hetzelfde gedaan bij layover van 5u in Washington. Toen gratis Air & Space museum nabij luchthaven bezocht. Je moet gewoon terug langs Security. Zelfs in landen met visum is het mogelijk, alleen moet je DNA visum hebben (tenzij special package zoals bij Qatar)

  • Koja78
    Koja78

    Volgens csa kan ik de luchthaven niet verlaten als ik de bagage in bru incheck tot ostrava. Ik moet inchecken tot Praag en daar dan opnieuw inchecken. Kinda weird.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Volgens CSA wil zeggen volgens de eerste en de beste zomerstagair bij CSA die de telefoon opnam?

  • Koja78
    Koja78

    Tjah dat valt niet te controleren

  • bhermans
    bhermans

    Onzin inderdaad, niks van aantrekken.
    Als je echt 100% zeker wil zijn, zorg dan dat je een boarding pass (fysiek of mobile) hebt voor je PRG-OSR vlucht. Dan hoeft niemand zelfs te weten dat je de luchthaven verlaat, want als je terugkomt ga je gewoon rechtstreeks door security naar de gates.

  • Chris
    Chris

    @claenen said:
    alleen moet je DNA visum hebben

    wat is een DNA visum? dat is toch alleen Koeweit tegenwoordig?

  • claenen
    claenen

    @Chris said:

    Mijn iPhone heeft de hatelijke gewoonte om dan te veranderen naar DNA ;)

  • Koja78
    Koja78
    edited september 2016

    Dus nog even feedback in dit topic.. later nog een mail gehad van een ander customer service agente die de mail van de vorige herriep. Zonder moeite kunnen uitstappen en bagage daar gelaten (checked in) en van een dagje Praag genoten. Voor de vliegtuigliefhebber: Kbely is de moeite!

    De avondvlucht naar Ostrava was traditioneel laat zodat ik er mee inzat de trein daar te gaan missen maar ondanks 30 minuten vertraging had ik aan de trein 2 minuten over.

    Ostrava V Plamenech was leuk...

  • Antoine
    Antoine

    @Koja78 said:
    Ik kom aan om 10h35 en vertrek weer om 22h. Ik dacht terug de bus richting metro te pakken. Genoeg tijd om in Praag te gaan lunchen & dineren toch ;-).

    Geen lokaal eten, maar wel super lekker : http://www.labodeguitadelmedio.cz/

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!