MUC/TXL/FRA naar Dubai/Abu Dhabi vanaf 164 goede data (oa herfst vakantie)

Berichten

  • Chris
    Chris

    Ik heb geboekt uiteindelijk aan 170 euro vanaf Berlijn pp.
    herfst vakantie.

  • LTW
    LTW

    Nice price maar opgelet voor diegenen die mijlen willen verdienen: RJ O klasse geeft geen mijlen op oa AA!

    Q klasse is 61 USD duurder en komt wel in aanmerking voor mijlen (50% RDM en 0,5 EQM - op dit moment, kan wijzigen in de loop van deze maand).

    S klasse is 100 USD duurder en is quasi full earning (100% RDM en 0,5 EQM - tevens onder voorbehoud van verdere wijzigingen).

    http://www.wheretocredit.com/royal-jordanian/o
    http://www.wheretocredit.com/royal-jordanian/q
    http://www.wheretocredit.com/royal-jordanian/s

  • Chris
    Chris

    @LTW ging mij niet echt om de mijlen in dit geval. Gewoon goedkoop ff weg.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    :o Je kan juist goedkoper weg door te kijken naar de bigger picture, en dus ook de earnings alternatieven.

  • Dima
    Dima

    Het leuke is dat je via AMM vliegt. Een van de meest scary luchthavens ter wereld. Zeer hevige turbulentie bij het landen is daar normaal dankzij een heel specifieke omgeving en dus lokaal klimaat.
    Lucky van OMAAT had RJ voor een hele tijd zelfs afgezworen :D http://onemileatatime.boardingarea.com/2013/03/30/my-royal-jordanian-flight-from-hell/

  • Chris
    Chris

    @Dima lol. Ben daar al 2 keer geweest nog geen last.

    @disillusionedTM ik heb niks met oneworld........ en de kids en wife wilden met de herfst vakantie gewoon een keer alleen zwembad.

    Ikzelf wil 3-4 dagen vanaf daar naar Erbil vliegen.

  • fbruno
    fbruno

    Ikzelf wil 3-4 dagen vanaf daar naar Erbil vliegen.

    Pas op met je ESTA!
    Die wordt ongeldig als je Irak hebt bezocht, je mag dan alleen nog op gewone visa's.

  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans

    @fbruno said:
    Die wordt ongeldig als je Irak hebt bezocht, je mag dan alleen nog op gewone visa's.

    heb net m'n US visum gehaald ;)

  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans

    @Dima said:
    Het leuke is dat je via AMM vliegt. Een van de meest scary luchthavens ter wereld. Zeer hevige turbulentie bij het landen is daar normaal dankzij een heel specifieke omgeving en dus lokaal klimaat.
    Lucky van OMAAT had RJ voor een hele tijd zelfs afgezworen :D http://onemileatatime.boardingarea.com/2013/03/30/my-royal-jordanian-flight-from-hell/

    Ben landde toen in HKG.........

  • Chris
    Chris

    @SvenLuckermans said:
    heb net m'n US visum gehaald

    Mag ik vragen ivm welk land dat moest?
    en: was het moeilijk of niet echt?

    ik heb 2 paspoorten. beide nederlands. registreren ze in erbil wat in de computer?
    zo nee; zou ik toch op de ene (die waar geen esta op zit) heen en weer moeten kunnen?

  • Dima
    Dima

    @SvenLuckermans said:
    Ben landde toen in HKG.........

    Klopt, maar voor de RJ crew is hevige turbulentie "normaal". Was trouwens ook gewoon een fun fact ivm RJ.
    Ik ken een paar mensen die echt de pech hebben bij AMM, waarbij ze echt elke keer voor hun leven vrezen bij het landen in AMM.

  • Chris
    Chris

    @Dima said:
    Ik ken een paar mensen die echt de pech hebben bij AMM, waarbij ze echt elke keer voor hun leven vrezen bij het landen in AMM.

    LOL ik ga mijn vrouw dit niet laten lezen.........

  • claenen
    claenen

    @chris US vereist dat je visum neemt als je bepaalde landen bezocht hebt. Zou geen risico nemen en gewoon visum nemen ipv andere paspoort. Je weet maar nooit dat ze je tegenhouden, wat jammer zou zijn als je dit kon oplossen met visum.

  • Chris
    Chris

    @claenen said:
    chris US vereist dat je visum neemt als je bepaalde landen bezocht hebt. Zou geen risico nemen en gewoon visum nemen ipv andere paspoort. Je weet maar nooit dat ze je tegenhouden, wat jammer zou zijn als je dit kon oplossen met visum.

    exact. Maar ik ben wel benieuwd in hoeverre de VS iets weet............ en dat weet je alleen als je dus zonder visum gaat en alleen een esta.

  • kristof
    kristof

    @Dima said:
    Ik ken een paar mensen die echt de pech hebben bij AMM, waarbij ze echt elke keer voor hun leven vrezen bij het landen in AMM.

    Sommige mensen zijn nu eenmaal snel bang in een vliegtuig. De enige echte moeilijke en door turbulentie geteisterde luchthaven in Europa en omgeving is Madeira. Daar moeten de piloten zelfs speciaal op gelost worden of ze mogen er niet op vliegen. En zelfs daar heb je regelmatig een kalme landing.....

  • doddel
    doddel

    Madeire is erg leuk om op te landen. Vooral als je aan de zeekant van het vliegtuig zit. Dan zie je eigenlijk enkel zee, tot op het moment van de landing zelf. Soms erg leuke crosswinds daar:

    Mijn meest scary ervaringen zijn telkens in Quito geweest, toen de luchthaven daar nog in het stadscentrum lag. Ligt in een kom in het hooggebergte, dus leuke thermiek. Daarnaast ook nog eens een heel korte runway op hoogte, en de huizen stonden daar letterlijk tot tegen de afspanning van het luchthaventerrein, vlak naast de runway

  • Koja78
    Koja78

    @doddel... wij delen blijkbaar ervaringen. Ook voor mij was de meest.. indrukwekkende ervaring (ik noem het niet scary) op UIO. KLM driehoek route.. aanvliegen boven de avenida de volcanoes (of hoe je het ook schrijft) en dan baksteengewijs naar beneden midden de huizen.

    Madeira... zachte easyjet landing :) (vanuit LIS)

  • Jelle
    Jelle

    @Chris said:
    exact. Maar ik ben wel benieuwd in hoeverre de VS iets weet............ en dat weet je alleen als je dus zonder visum gaat en alleen een esta.

    was dit nu gelukt, Chris? Normaal eind 2017 ook in Irak voor een trouw

  • Chris
    Chris

    @Jelle said:
    was dit nu gelukt, Chris? Normaal eind 2017 ook in Irak voor een trouw

    deze trip niet gegaan. hoop het in 2017 te doen. wil in 2017 sowieso één van de landen Iraq, Somaliland+Mogadishu, Angola of Pakistan doen voor een dag of 5-6.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!