Hoe dingen die fout lijken te gaan toch goed gaan (23 minuten seat to seat phuket)

Chris
Chris

Leek me leuk eens te vermelden hoe dingen ook goed kunnen gaan. Iedereen heeft het altijd over negatieve zaken.... omboeking ander vliegtuigtype, vertraging bagage, etc etc. Maar het kan dus anders.

Afgelopen maandag zou ik van DPS vliegen via KUL naar HKT op Malaysia Airlines. Dan daar op 2de ticket Etihad verder AUH-FCO-BCN. (ik zou 3 uur hebben, zat tijd). Dan op derde tickets BCN-AMS. Malaysia Airlines heeft een upgrade optie naar business waar je kan bieden. Aangezien het slecht gaat met MH wordt de laagste prijs geaccepteerd. Ik zat dus voor 30 euro op een leg in business. Niet slecht. Top! (heb geen goede oneworld status dus was wel handig).

Op DPS na inchecken naar de lounge en ik zat reeds aan de champagne toen ik een email van MH kreeg dat mijn vlucht DPS-KUL van 12:50 naar 14:15 was verschoven. Bij inchecken 5 minuten eerder was dat nog niet duidelijk?? In KUL kon ik dus nooit meer de vlucht naar HKT halen. En dus ook niet mijn vlucht naar AUH op Etihad.

Dit waren twee verschillende tickets dus ik had alvast het telefoon nummer van reisverzekering opgezocht. Ook omdat het twee verschillende allianties zijn dacht ik dat wordt niks.

Terug naar incheckbalie en heeft de staff mij (en dochter) omgeboekt op Singapore airlines (netjes ook in business) via SIN en dan Silk Air naar HKT. We zouden dan om 19:20 landen, 19:25/30 bij de gate. Echter onze Etihad vlucht vloog om 20:25. We konden tot 19:55 bij check-in komen. Ik had al bedacht dat ik bagage zou achter laten als te laat was en dat door MH laten regelen naar Nederland.

Na contact op twitter met Etihad, en ook met Silkair in de lounge op SIN heeft men zorg gedragen dat er staff klaar stond op HKT. we moesten immers bagage opnieuw inchecken dit kon men niet door labelen ivm minimum connection time meer was. Automatisch denied.

Vanaf het moment dat de deur van Silk Air open ging, tot ik in mijn stoel op Etihad zat met champagne was 23 minuten !

  • Immigratie (via staff rij) stempeltje zonder verdere check
  • bagage ophalen (luggage tags gegeven aan een mannetje daar, die kwam het later brengen naar incheck balie
  • alvast naar incheck balie, die stonden stand-bye
  • bagage kwam ondertussen via dat mannetje aan, luggage tags had ik al, alleen even bevestigen dat die van ons was
  • weer immigratie stempel zonder check
  • assistent vroeg of we nog 5 minuten lounge wilden :-) aangegeven dat direct boarden wel oké was

kortom 23 minuten.... even een pluim voor Etihad en Silk Air !!

Berichten

  • daruda
    daruda

    nice! heb je status bij Etihad of niet? ;)

  • Chris
    Chris

    Daruda: dit was 1ste keer dat ik Etihad vloog sinds 3 jaar !!!

    was wel een business vlucht.

  • kristof
    kristof

    Nice! Of dit ook zou gelukt zijn in Afrika, US of Latijns Amerika is een andere vraag natuurlijk ;)

  • Chris
    Chris

    @kristof said:
    Nice! Of dit ook zou gelukt zijn in Afrika, US of Latijns Amerika is een andere vraag natuurlijk ;)

    Ja dat weet ik niet. Het is niet een mega airport natuurlijk. Maar hoe het geregeld was ... gewoon top.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!