IHG reward nights reservation aanpassen

Emmy
Emmy

Ik heb een verblijf in HI op punten herboekt via een een cashback site.

Alleen is de laatste nacht niet meer vrij om te boeken op punten. :(

ik zit momenteel dus met twee reserveringen.

boeking 1: van 31/05 tot 03/06 op punten. (via cashback)

boeking 2: eentje van 31/05 tot 04/06 op punten. Nu wou ik deze boeking aanpassen (via modify) naar enkel de nacht van 03/06 op 04/06....maar ik vind geen modify knop. Ik wil deze boeking ook niet zo maar cancellen in de hoop dat er dan wel terug een reward night vrijkomt 03-04/06, want als dat niet gebeurd heb ik geen reservatie meer voor de laatste nacht.

Zou ik via het hotel mijn boeking van 4 nachten kunnen laten veranderen naar enkel de laatste nacht?

Berichten

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Cancel je reward booking, dan komt deze terug in de pool van beschikbaarheid, boek die onmiddellijk daarna opnieuw. Pas op met pointbreaks, of zeer populaire hotels.

  • claenen
    claenen

    Krijg je cashback op reward nights? Zou denken van niet (hier toch nog nooit iets gekregen).

  • michelvst
    michelvst

    @disillusionedTM said:
    Cancel je reward booking, dan komt deze terug in de pool van beschikbaarheid, boek die onmiddellijk daarna opnieuw. Pas op met pointbreaks, of zeer populaire hotels.

    Opgelet: Pointbreaks komen per definitie NIET terug in de availability pool, tenzij dit recent is veranderd.

  • Emmy
    Emmy
    edited mei 2016

    @claenen said:
    Krijg je cashback op reward nights? Zou denken van niet (hier toch nog nooit iets gekregen).

    volgens @disillusionedTM in dit topic wel: https://www.jumpseat.be/forum/discussion/424/cashback-sites-ervaringen/p1

    Mijn hotel is geen pointbreak. :)

    Ik ga vragen via mail of ze mijn reservatie willen aanpassen naar die ene nacht.
    Ik durf niet cancellen, want als die ene nacht niet terug in de availability pool komt ben ik voor die laatste nacht wel gesjareld'.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Waarom vraag je dan advies, als je het niet wil geloven?

    Enja, cashback op reward nights.

  • michelvst
    michelvst

    @disillusionedTM

    Niet nodig om kort te worden. Advies inwinnen kan nooit kwaad, het staat iedereen vrij om dat al dan niet te volgen.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Wanneer je belt trek je de aandacht. Het hotel kan zich afvragen waarom je dat wil. Je hebt toch al een reward reservatie. Als ze dan beseffen dat je dit doet om hun nog verder uit te melken, nemen ze mss stappen om dat loophole te sluiten.

    Denk nu aub toch eens na...

  • Glenn
    Glenn

    Cashback op reward nights is maar een heel klein bedrag. Denk niet dat het die ganse hassle waard is.

  • claenen
    claenen

    Hmm ok. Wel raar, want op welk bedrag is er dan cashback als er geen prijs in je reservatie staat?

  • Emmy
    Emmy
    edited mei 2016

    @disillusionedTM said:
    Waarom vraag je dan advies, als je het niet wil geloven?

    Enja, cashback op reward nights.

    Niet geloven en niet durven zijn twee verschillende dingen.

    Het hotel is voor de laatste dag bijna uitverkocht, enkel nog luxekamers over. Vandaar dat ik het niet vertrouw dat de award terug beschikbaar zal zijn, want de standard rooms zijn op. (ik heb status dus als ik al in het systeem zit van een upgrade dan zal mijn annulatie die standard room misschien niet terugbrengen). Zoals je zelf zegt "pas op met populaire hotels".

    En waar zit er een loophole? Het gaat toch gewoon over een opsplitsing van een reservering van 4 nachten in een 2 boekingen van 3 + 1 nacht. IHG ziet geen verschil hoor.

    Een mens wil toch gewoon zijn opties weten. Daarvoor hoef je niet te neuten hoor.

    Heb ook nog niet beslist wat mij nu de beste optie lijkt. Kan ook de cashback reservering annuleren en het volgende keer meteen goed doen, dan neem ik geen risico en het is toch op punten, dus verlies doe ik er ook niet aan.

    Maar in elk geval point taken. Won't bother you again.

  • Emmy
    Emmy

    Een boeking op punten kan dus niet gemodified worden in je reserveringen.

    Beste antwoord op mijn vraag van @disillusionedTM : "Cancel je reward booking, dan komt deze terug in de pool van beschikbaarheid, boek die onmiddellijk daarna opnieuw. Pas op met pointbreaks, of zeer populaire hotels."

    Topic mag gesloten worden.

  • bhermans
    bhermans

    @Emmy Is het ook effectief gelukt? Kwam de kamer terug beschikbaar na cancellen?

  • Glenn
    Glenn

    Bij mijn weten kan je reward nights boekingen gewoon zelf wijzigen (op de site, niet via de app). Bij je "upcoming reservations" heb je een link "Change Reservation".

  • Emmy
    Emmy

    @Glenn said:
    Bij mijn weten kan je reward nights boekingen gewoon zelf wijzigen (op de site, niet via de app). Bij je "upcoming reservations" heb je een link "Change Reservation".

    Je hebt gelijk.

    In een browser op pc kan ik op de desktop site van ihg wel wijzigen bij mij reservaties. Zo moet het lukken!

    bedankt @Glenn

  • mgo72
    mgo72

    Werkt dat voor verminderen nachten? Ik boek steeds alles nacht per nacht. Dit zou enorm veel tijd besparen.

    Tevens kan je zo misschien de 2-3 nachten minimum omzeilen :&)

  • Glenn
    Glenn

    @mgo72 said:
    Werkt dat voor verminderen nachten? Ik boek steeds alles nacht per nacht. Dit zou enorm veel tijd besparen.

    Tevens kan je zo misschien de 2-3 nachten minimum omzeilen :&)

    Zeer zeker! Dan krijg je gewoon die punten terug op je account.

  • Chris
    Chris
    edited mei 2016

    @Glenn said:

    @mgo72 said:
    Werkt dat voor verminderen nachten? Ik boek steeds alles nacht per nacht. Dit zou enorm veel tijd besparen.

    Tevens kan je zo misschien de 2-3 nachten minimum omzeilen :&)

    Zeer zeker! Dan krijg je gewoon die punten terug op je account.

    Weet niet bij reward nights als je er 1 nacht af doet, ik heb wel bij gewone boekingen gehad dat dat niet lukte omdat die rate er niet meer was. Of dat andere nachten naar hogere prijs gaan.

    Bv, als hotel uitverkocht is voor rewards, en je wilt er 1 afhalen. Lukt dat? Ik boek rewards altijd per nacht 1 boeking.

  • Emmy
    Emmy

    @mgo72 said:
    Werkt dat voor verminderen nachten? Ik boek steeds alles nacht per nacht. Dit zou enorm veel tijd besparen.

    Tevens kan je zo misschien de 2-3 nachten minimum omzeilen :&)

    Via de website net reservatie aangepast van vier nachten naar 1 nacht (de laatste nacht behouden).

    Punten direct teruggekregen.

  • mgo72
    mgo72

    Ok. Goed om weten :-)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!