Bezoek Witte Huis

daruda
daruda

Iemand hier toevallig ervaring met?

Heb wat liggen rond googlen en blijkbaar moet je een senator aanschrijven, hopen op antwoord met een excel waar je alle info moet invullen en dan nogmaals hopen dat je paar weken op voorhand bevestiging krijgt voor het bezoek.

Iemand ervaring met hoe de kans te vergroten of wie het best aan te schrijven? :)

Thanks!

Berichten

  • kristof
    kristof

    In de states zijn er zo wel meerdere dingen die je kan doen. Zo kan je je op een lijst laten zetten om het handje van Obama te schudden als hij van Air Force One afstapt, of wil opstappen. Helaas zijn dit dingen die je enkel kan regelen als je mensen binnen in de secret service kent. Ik had het geluk dat mijn amerikaanse familie daarin werkte maar helaas steeds op de verkeerde momenten in de states geweest waardoor het niet is kunnen doorgaan. Voor de white house zijn (als ik me niet vergis) de regels iets soepeler, waarmee ik bedoel dat je buiten medewerkers van secret service, ook nog via andere personen (zoals senators, medewerkers white house zelf,...) een bezoek zou kunnen regelen. Reken er wel op dat de background checks tijd in beslag kunnen nemen.

  • claenen
    claenen

    Je kan ook via de Belgisch ambassade een aanvraag doen. Heb hen op twitter bericht gestuurd maar nooit bericht terug gekregen. Zou eens bellen of mailen. Zie wel dat je dit ver op voorhand doet (maanden), 21 dagen voor datum moet dit in orde zijn.

  • claenen
    claenen

    Goed om weten want dat is dan nieuw. In november/december was dat nog wel zo.

  • CXB
    CXB

    Beste,

    Een bezoek aan het witte huis stelt eigenlijk niet zoveel voor, maar je bent er wel geweest he :)
    Je mag enkel de EAST WING bezoeken, het museum en receptiegedeelte dus...
    De veiligheidsvereisten en controles zijn immens en fotos nemen WAS vorig jaar mei niet toegelaten,nu wel ..
    Als je het wil bezoeken, het is gratis en ik heb een 10-tal senatoren aangeschreven.
    Van slechts 1 senator heb ik reactie en een toegang gekregen en dit was senator VAN HOLLEN.
    Zoals je mss wel hoort is deze senator van Nederlandse origine en vandaar dat als je van Belgie en/of Nederland komt hij je beste kans is... ik ben het bewijs haha...
    Neen,serieus drie a vier maand van tevoren zijn invulblad op zijn website invullen en dan gewoon afwachten, mijn maat die vorig jaar in DC meewas kreeg niets,ik wel..; dus nog steeds lotterij !!
    Kan enkel zeggen dat een permit voor het Pentagon makkelijker is ( ook op voorhand aanvragen !! ) en veel leuker en interessanter dan The White House !
    Veel succes !
    Mocht je er begin juni, samen ne koffie ? Ik ga ook terug ... DC is super !! :)

    CXB

  • daruda
    daruda

    Voor mij zal het september zijn :)

    Hoe gebeurt de aanvraag voor pentagon dan? Nog niet voor gezocht eigenlijk :)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!