Jet Airways nieuwe hub(je) in Amsterdam (ipv Brussel)

Chris
Chris
edited maart 2016 in Airline loyalty

Mogelijk weten de meesten het al maar Jet Airways gaat vanaf 27 maart een codeshare aan met AF/KL en DL.
Ze gaan (of zijn al?) weg uit Brussel. Het was economisch niet praktisch meer daar te blijven.

Men gaat elke dag vliegen uit Amsterdam naar: Delhi & Mumbai & Toronto.
code shares via AF/KL/DL zijn er binnen Europa dacht ik uit m'n hoofd 30 willen ze naar 60; naar noord Amerika 17 (directe) en vanaf hier naar India kan je op 10-15 vluchten binnen India door dat moet naar 30 gaan.

mogelijk leuke fares mogelijk bv Noord Amerika - India via Amsterdam.

hun product is mooi trouwens, ook hun first class suites.

op de vraag of ze ook skyteam gaan worden : niet directe plannen.

Berichten

  • claenen
    claenen
    Wat is een hup(je) :s ?
  • Chris
    Chris

    fuck

    HUB

  • kristof
    kristof
    Ik hup, jij hupt, wij huppen......nee?! ;)
  • mgo72
    mgo72
    Hup Holland hup! :-)
  • Koja78
    Koja78

    Naar wat ik las in reviews was het service level de laatste tijd behoorlijk gedaald bij Jet.

  • Chris
    Chris

    @Koja78 said:
    Naar wat ik las in reviews was het service level de laatste tijd behoorlijk gedaald bij Jet.

    weet niet, wat ik gezien had op de persconferentie was het wel top. maar goed. das verkooppraatje.

  • LTW
    LTW

    @Chris said:
    weet niet, wat ik gezien had op de persconferentie was het wel top. maar goed. das verkooppraatje.

    Service level (business) is misschien niet SQ, CX, ... maar alleszins veel beter dan pakweg KL of SN. Qua rechtstreekse vluchten richting India en Noord-Amerika vanuit AMS, mag je er alleszins wel zeker van zijn dat 9W de beste service zal bieden.

    Door de verhuis naar AMS, zal waarschijnlijk de F&B samenwerking met Yves Mattagne wel wegvallen, dus ik ga er wel vanuit dat het niveau en het eten zal verminderen (tenzij ze een Jonnie Boer aan boord hijsen).

    En plannen om Skyteam te vervoegen? Wat denk je zelf, met EY als aandeelhouder die de lakens uitdeelt?

  • Dima
    Dima

    @service level: dat sowieso. Eigenlijk valt Jet Airways best goed mee. Zelfs in economy is de service best goed.
    SN en KL zijn wel beide nog steeds een pak beter dan de Amerikaanse maatschappijen, en Jet Airways is gewoon nog een trapje hoger, maar niet zo'n groot verschil.

    EY is inderdaad een aandeelhouder, maar ze hebben maar 24%. Het is meer een geforceerde hand om meer hun netwerk te doen groeien. Trouwens: EY heeft Alitalia die ook bij Skyteam hoort (al is de vraag voor hoe lang nog).

    Maar ik zie 9W eigenlijk niet bij Skyteam aansluiten. Het is eigenlijk in het algemeen een wankele alliance die op elk moment uiteen kan vallen.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!