Air France : vertraging door trein (combi ticket) : geen recht op EU vergoeding

Antoine
Antoine
edited januari 2016 in Reiservaringen
Tagged:

Geboekte vlucht : ZYR (Brussel-Zuid)-CDG-TNR
trein had vertraging en vertrekt niet.
Air France rebooked 24u later op Kenya airways
Air France claimt nu dat Europa alleen maar vergoeding eist als het om een vliegtuig gaat. Trein als eerste transportmogelijheid, ook al is dit in de ticket inbegrepen, zou niet gedekt zijn.

Jullie mening, ervaring?

Antoine

Tagged:

Berichten

  • Antoine
    Antoine
    edited januari 2016

    Vervolg van het verhaal :
    AF stelt nu een voucher van 300 EUR (of 15 000 Miles) voor + 419 EUR voor het verschil tussen premium eco en eco + gemaakte expenses in de luchthavens.

    Ik blijf geloven dat ze wel onder de Europe regels vallen voor de airlines en dat ze de fout niet op een trein kunnen zetten als ik die bij hen boek.

  • Antoine
    Antoine

    quote uit de laatste mail van AF
    "I maintain our decision not to offer EU compensation based on the reason given in my previous apply, I advise you that EU regulation does refer to operating carrier, and as you were advised, the operating carrier was a train, and therefore does not fall under the scope of the EU 261/2004.

    You are welcome to escalate our decision via the local national enforcement body in Belgium.

    In order for me to process the reimbursement, kindly send the the request bank information, as well as your decision to accept either the miles or the voucher."

  • claenen
    claenen
    Je kan een extra complaint insturen als de airline je niet vergoedt. Meer info:
    http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm
  • Antoine
    Antoine

    Antwoord van passenger.rights@mobilit.fgov.be

    "Wij moeten het antwoord van Air France bevestigen. In het reglement wordt bepaald dat het enkel van toepassing is op "gemotoriseerde luchtvaartuigen met vaste vleugels". Indien de reis dus verstoord wordt door een vertraging van de trein (ook al maakte dit traject deel uit van de boeking met de luchtvaartmaatschappij), is het reglement niet van toepassing."

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!