Transfer reward points

BenM
BenM

Hey! Sinds de stopzetting van de samenwerking tussen BA en Amex zit ik met de platinum kaart amex reward point te verdienen. Nu zag ik dat er een bonus van 20% bij de transfer naar flying blue is aangeboden tot 31/10. Is dit een vaak voorkomend iets? Best nu al omwisselen? De reward points vervallen niet, de punten bij flying blue zijn maar 2 jaar geldig…

• flrvt
    flrvt

Hoi,

BA is de afkorting van British Airways, waar je nog steeds Avios naartoe kan transferen. Ik neem aan dat je Brussels Airlines (SN) bedoelt :-)

In België hebben we nog nooit kunnen profiteren van airline transfer bonussen.. En dat is nu ook niet. Volgens mij bedoel je de transfer bonus die enkel voor Amerikaanse kaarthouders geldt?

Je kan best - transfer bonus of niet - je punten ten alle tijden veilig bij Amex laten staan vooraleer te transferen naar mijlen. Je wilt niet weten hoeveel miljoenen mijlen wereldwijd elke dag de vuilbak in worden gegooid door mensen die vergeten dat ze die hadden, of doordat ze komen te vervallen...

British Airways Avios kan je nog relatief eenvoudig voorkomen dat ze komen te vervallen door gewoon wat activiteit te genereren op je account, maar dat is lang niet bij elk programma het geval.

Tip: zet ze om naar BA Avios, en Boost ze daar 3x. Dit is de goedkoopste manier om mijlen te kopen, en zo kan je sneller een redemption boeken. Avios is ook het meest veelzijdige programma waarmee je heel voordelig Qatar Airways, Cathay Pacific, Finnair, British Airlines vluchten kan boeken met betaalbare taxen.

Flying Blue is vooral interessant als je Etihad wil vliegen, maar uiteraard ook KLM en Air France. Je moet hier wel heel goed op voorhand zoeken naar beschikbaarheid en meestal 10 à 11 maanden op voorhand boeken als je niet in't zak gezet wil worden met de dynamische tarieven.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!