Brussels Airlines American Express : stopzetting 31 oktober 2024

Henkens
Henkens

Hoi allen,

Ondertussen werd het vermoeden bevestigd : partnership tussen Amex en Brussels Airlines loopt af eind oktober.

Hieronder de mededeling die ik op 16 augustus ontving. Jullie ook ontvangen ?

Twee belangrijke vragen : er zou een nieuwe CC gelanceerd worden (Mastercard? Visa?) en miles « geldig tot 30 juni 2025 » wat mij onduidelijk lijkt… zou dit willen zeggen dat alle Miles vervallen dan ?

Wordt vervolgd.

—-

Today, we are pleased to inform you that we are working on a new co-branded payment solution. Indeed, after a long cooperation with American Express, the decision has been taken to go in 2025 for a new payment card provider offering many attractive features and benefits, not only when you are travelling, but also in your daily life.

In a few weeks from now, we will be able to share more information about our new co-branded payment card. In the meantime, you can continue benefitting from all the features of the Miles & More programme, such as earning miles and redeeming them for a wide range of awards. You also may want to explore our new option of Cash & Miles as form of payment.

For all Miles & More members with a Brussels Airlines Miles & More American Express® Card, please note that our cooperation will end on 1st November 2024. Miles can still be earned with every purchase until 31st October 2024 included and the validity of the accumulated miles will be extended until 30th June 2025 on a goodwill basis.

Berichten

  • unusualtravelblog
    unusualtravelblog
    edited 8 oktober

    Helaas lijkt het erop dat de American Express Brussels Airlines Preferred & Premium kaart mogelijks zullen verdwijnen. Op Amex-friends kan je geen links meer genereren voor de kaart en de kaarten zijn plots uit de lijst van opties verdwenen. Je kan dus geen nieuwe kaart meer aanvragen. Heel spijtig want het was één van de beste kaarten beschikbaar voor Belgen.

    Nu moeten we het doen met de Beobank-kaarten die Flyingblue miles geven of de American Express Gold / Platinumkaart. Helaas zijn de conversies héél zielig vergeleken met eender welk ander land. Zo kreeg je 1,5 Miles & More mijlen per euro met de SN Amex kaart, met de Amex Platinum krijg je 1 Membership Rewards point per euro, die je kan omzetten naar 0,5 Miles & More mijl, dat is meteen delen door 3.

    Als pleister op de wonde houdt American Express wel een heel uitzonderlijke promo als je registreert met ref link:

    - Nieuwe Goldkaartaanvragen krijgen 60K punten

    - Nieuwe Platinumkaartaanvragen krijgen 150K punten

    Naar mijn weten nog nooit zo'n hoge bonussen gezien.

    Mocht je een linkje willen kan je dat via men blog vinden

  • Christophe
    Christophe

    Ik heb mn nieuwe kaart ook nog steeds niet ontvangen...

  • Christophe
    Christophe

    Mijn nieuwe kaart heb ik intussen ontvangen, en nog net een referral kunnen maken.

  • Christophe
    Christophe

    Ik vraag me af of het veel zin heeft om te vervangen, het amex programma stelt nu ook niet zoveel voor. Zeer jammer.

  • ExtraMile
    ExtraMile

    Jammer. Ben ook benieuwd naar de vervanger. Het 'goede' aan Amex voor mijn situatie was dat er geen limiet op stond. De uitgaven konden soms serieus oplopen. Bij mijn andere kaart (Beobank World Travel Mastercard) heb ik limiet al paar maal moeten verhogen wanneer Amex niet aanvaard werd.

    Dat is dan meteen wel het voordeel, met Amex ben je nooit zeker of ze wel aanvaard gaat worden, bij Mastercard of Visa is dat nog nooit een probleem geweest.

    Er was onlangs nog een interessante post die schreef hoeveel geld er omgaat met Frequent Flyer credit cards. https://www.flyertalk.com/articles/delta-earns-nearly-2-billion-on-american-express-cards-alone.html

    Vond het ook altijd raar / frustrerend dat men in andere landen (vooral US) dan, gewoon 'status' kan kopen door een creditcard aan te vragen. Ik heb dat nooit echt gesnapt. Ik moet bv. 50 nachten overnachten bij Bonvoy om mijn platinum status te behouden terwijl in de US je gewoon een kaart aanvraagd, waarschijnlijk een luttle 600 Euro bijdrage ofzo. Dat staat niet in verhouding tot hoeveel ik moet uitgeven om status te behouden . Hetzelfde voor de 'goede' voordelen voor vluchten, daar zijn precies kaarten die ook fast track, lounge, priority boarding geven. Waarom moeten wij echt revenue genereren voor zo'n voordelen (Star Alliance Gold)

  • thom
    thom

    Goh, het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt of met wat je vergelijkt.

    Het heeft me op 10 jaar toch zo'n 850000 miles opgeleverd.

  • Klingsor
    Klingsor

    AmEx heeft alvast wel een redelijk aanbod klaar voor wie reeds een Brussels Airlines kaart had, zie hun website:

    Zonder behoud van mijlen, maar wel met dezelfde mijlen. Met een prijs natuurlijk, maar je krijgt er wel wat voor ook.

    Het is nu helemaal afwachten wat M&M zelf gaat voorstellen. Met behoud van mijlen.

    Misschien is het wel de moeite om naar 2 kaarten te gaan?

  • Henkens
    Henkens

    Hoi Klingsor, had ik ook gezien en wat het verzamelen van miles betreft is dit inderdaad een mooi alternatief. Maar in dat geval kunnen miles nog steeds vervallen.... en dat vind ik wel jammer.

  • Kenneth
    Kenneth

    Hi, al wat meer nieuws omtrent de plaatsvervangende AMEX M&M kaart ?

    Mijn kaart verloopt 10/2024. Is deze dan geldig tot 01/10 of 30/10 ?

    Tot wanneer blijven de ontvangen miles geldig ?

  • ExtraMile
    ExtraMile

    Normaal 30/10. Mijlen sparen stopt sowieso vanaf 1/11.

    Hoop ook echt dat er een vervangende kaart komt die de award miles geldig houdt.


    Per 1 november 2024 stopt de samenwerking tussen American Express en Brussels Airlines aangaande uw Kaart. Dit heeft gevolgen voor het gebruik van uw Kaart en de manier waarop u award Miles spaart. Tot en met 31 oktober 2024 blijft u Miles sparen voor transacties met uw Kaart. Na deze datum is dit niet langer mogelijk. U kunt uw Kaart blijven gebruiken tot en met 15 december 2024, daarna wordt uw Kaart beëindigd.

  • satpet
    satpet
    edited 17 september

    Ik kreeg deze verduidelijking na een contact ivm het vervallen van de miles.

    Het is nog altijd niet duidelijk. Beter een Duitse kaart nemen. bizar.



    Thank you for your enquiry.

    The Brussels Airlines Miles & More American Express credit card will expire on 1 November 2024.

    The miles in your Miles & More account enjoy extended mileage protection until 30 June 2025, after which the miles earned more than 36 months ago will gradually begin to expire.


    Unfortunately, a new banking partner has not yet been chosen for the Miles & More credit card in Belgium. As soon as this is the case, we will automatically inform all customers in Belgium immediately.


    If you wish to use your miles, you can redeem them via ‘Redeem miles’ on the Miles & More website. 

    You can also redeem your miles for a flight booking. The date of the booking is decisive. This must be made by 30.6.25 at the latest. The flight can take place after this date.


    To protect your miles, it is possible to apply for the German Miles & More card from DKB. Please use the corresponding form on the German Miles & More website 


    https://www.miles-and-more-kreditkarte.com (only in German)


    If you have any further questions, please do not hesitate to contact us.


    Sincerely, 

  • satpet
    satpet

    Er wordt echter mrt geen woord gerept over het vervallen of niet van de miles.

  • vdcatkan
    vdcatkan

    hallo


    Ben in contact geweest met Miles & More, en specifiek doorgevraagd naar de "houdbaarheid" van de miles.

    Ik kreeg als antwoord:

    your miles will be protected until the end of June 2025. The new master card should be issued in the second Quarter of 2025, you will receive more information in the coming months.

    Maar betreft dit de miles verkregen met Amexco of ook deze met de gevlogen sectoren?

    Is mij niet duidelijk ,alsook de mogelijkheid om nu voor een "Duitse" Mastercard te gaan. Ik vraag mij af of dit voor de uitgever van de MasterCard gaat lukken met een betalingsopdracht op een Belgische bankrekening ?

    Anders zou ik het zeker overwegen.

    En dan blijft er nog de optie van Amexco zelf met de overstap naar een gold card. Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit zolang ik mijn miles na juni 2025 nog kan veilig stellen..


    mvg

  • vdcatkan
    vdcatkan

    juist, veel mooie blabla en geen details die wel belangrijk zijn !

  • Kenneth
    Kenneth

    Bij checking M&M rekening, dan zie je tot wanneer geldig.

    De mijne vervallen (deels) eind maart '25. Zie hieronder.

    Dus klopt niet helemaal met wat medegedeeld wordt.

  • vdcatkan
    vdcatkan

    ok, bedankt, ik ga dat vandaag nog nakijken ! Mogelijks is er een verschil in geldigheid van miles n.a.v. gevlogen sectoren en miles verkregen door gebruik van de creditcard ..

  • vdcatkan
    vdcatkan

    Er staat nu: "uw miles zijn veilig gesteld en kunnen niet vervallen (als u een frequent flyer status heeft of een Miles & More creditcard die uw miles veilig stelt als voordeel"

    Van de M &M support krijg ik volgend antwoord:""An American Express Credit Card does not protest your miles beyond 30 June 2025. Only the German Miles & More credit card from DKB or the new Miles & more Mastercard from Beobank in Belgium would protect the miles. As soon we have more information about the new card in Belgium, we will you inform immediately."

    Dus met het aanschaffen van de nieuwe Amexco card spaar je alleen "membership rewards punten" die wel naar awardmiles M& M omgezet worden maar worden de Award Miles verzameld door de vluchten niet verder beschermd..door de uitgifte van een nieuwe kaart.

    Als je veel uitgeeft met de nieuwe kaart wel interessant, maar geen bescherming tegen vervallen van de miles, wat ik mijn geval primeert.


    Ik vrees dat het moeilijk zal worden, om de German Miles & More credit card from DKB aan te vragen , ben op rust (gepensioneerd) en woon niet meer in Europa, maar heb nog bankrekening in BE en pensioen.

    Enige ervaring met aanvragen van de DKB kaart zijn welkom.


    mvg

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!