Beste kredietkaart in België?

Charles
Charles
edited juni 2022 in Algemene discussies

Dag iedereen,

Ik heb zelf al een hoop opzoekingswerk gedaan maar wou toch even polsen. Wat is naar jullie mening voor onze situatie de beste kredietkaart?

Mijn vriendin en ik zijn beiden zelfstandige tech profielen die een deel van het jaar in België doorbrengen en een deel in Colombia (haar thuisland). Daarnaast reizen we ook rond in de regio (vnl. Zuid-Amerika, Caraïben, VS). Wanneer we naar Colombia gaan vliegen we steeds via Iberia in business class. Hierdoor hebben we beiden (door gemiddeld 2 roundtrips per jaar) Iberia Plus Oro en oneworld Sapphire status. Elke roundtrip levert zo'n 25.500 Avios op + 1230 elite points. Voor de andere reizen proberen we zoveel mogelijk via Oneworld alliance maatschappijen te vliegen (maar niet altijd makkelijk).

Aangezien we jaarlijks toch een mooi bedrag uitgeven aan tickets en reizen, vnl. via kredietkaart, wou ik graag kijken of er geen extra voordelen zijn aan het gebruik van bepaalde kaarten. Daarnaast ben ik aandeelhouder en bestuurder in een aantal vennootschappen, die ook een redelijk groot bedrag aan jaarlijkse uitgaven hebben via kredietkaart.

Iberia heeft een eigen kredietkaart maar deze lijkt enkel beschikbaar te zijn voor US burgers (zoals vele kaarten met punten).

De 'beste' optie waar ik op gestoten ben is American Express platinum (privé). Daarmee kan ik dan punten inruilen richting Avios, 3:2. Amex gold lijkt beschikbaar te zijn voor KMOs, maar kan ik daar ook de punten delen / overzetten? Zijn er nog betere opties?

Alle feedback alvast welkom, dankjewel!

Berichten

  • daruda
    daruda

    Ik heb zelf ook gepolst achter de Amex Platinum voor bedrijven. Ze waren hier met bezig maar was dan tijdelijk stopgezet. Zonet nogmaals geïnformeerd naar status.

  • Sorcerer
    Sorcerer

    ^ De Amex Plat voor bedrijven in combinatie met mijn Brussels Airlines Amex voor persoonlijke uitgaven was ook een optie die ik bekeken had.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!