InterContinental Frans-Polynesië (Bora Bora, Fiji, Tahiti, ...)

Darrow
Darrow

Ik zoek al enige tijd award availability voor de IC Bora Bora Thalasso.. ik weet dat er hier zijn die deze al hebben kunnen boeken. Was dit eerder toevallig, of op een specifiek tijdstip? Enig idee wanneer de awards gereleased worden (datum, tijdstip)?

En zag ook dat er een HI Resort is op Vanuatu, vrij laag geprijsd. Iemand hier al geweest?

«1

Berichten

  • Chrismeister
    Chrismeister
    edited januari 2017

    Boeken doe je 50 weken op voorhand voor Thallasso.

    Tegenwoordig is er maar 1 nacht availability tov van 4 nachten vroeger. Ik denk dat dit te maken heeft met de beach bungalows die weg zijn. Nu is er wel bij Moana goede availability, vermoedelijk voor al hun beach bungalows.

    Ik acht het mogelijk die 2 samenwerken om aan hun minimum reward space te komen. Want normaal moeten IHG hotels 5% van hun kamers voor rewards beschikbaar maken. (4 kamers voor thalasso) Een andere mogelijkheid is dat de reward availability sterk seizoens gebonden is, maar dat lijkt me kleiner want ik denk dat het 5% is voor eender welke nacht. ( Een tweede regel voor IHG reward availability is geen blackout dates)

    HI vanuatu is denk ik net gerenoveerd ofzo (of nieuw). Je kon er een jaar of twee terug niet logeren alleszins.

  • Darrow
    Darrow

    Klopt dat er voor Le Moana, Fiji, Tahiti goede beschikbaarheid is maar iedereen zegt dat Thalasso zoveel beter is.. Zou doodzonde zijn om die dan te skippen.. Cash betalen is natuurlijk ook een optie :s

  • daruda
    daruda

    Bora bora serieus nog maar één overwater villa reward beschikbaarheid? Dan is het zo goed als onmogelijk die nog te boeken.

    Zijn er tricks om goedkoper daar te geraken dan vliegen op bora bora?

  • Chrismeister
    Chrismeister

    @daruda said:
    Bora bora serieus nog maar één overwater villa reward beschikbaarheid? Dan is het zo goed als onmogelijk die nog te boeken.

    Zijn er tricks om goedkoper daar te geraken dan vliegen op bora bora?

    Ik denk dat het er op neer komt zoveel mogelijk 'reis halen' uit het budget.

    En je vliegt op Tahiti, en vandaar naar bora bora. Dat extra ticketje kost ook al €300 extra, maar voor locals ist goedkoper.

    Goedkoopste tickets waren onlangs sub €1000 naar tahiti. Maar de leuke tickets zijn de mini RTW van Air new zealand of de route van LAN via Paaseiland (vanaf Parijs bvb)

    (ik ben er nog niet geweest maar staat bovenaan de lijst ;) )

  • daruda
    daruda

    Mja als er toch geen beschikbaarheid meer is lijkt het mij minder te moeite. Spijtig was punten aan het sparen.

  • Chrismeister
    Chrismeister

    @daruda said:
    Mja als er toch geen beschikbaarheid meer is lijkt het mij minder te moeite. Spijtig was punten aan het sparen.

    Het lukt wel nog hoor en als je op safe wil spelen, dan moet je proberen voor 2018 in maart dan staan vliegtickets het goedkoopst

  • Chris
    Chris

    Ter info dat alle 4 IC's op Tahiti van 1 eigenaar zijn......... dus zou goed kunnen dat die samen wat doen. Maar goed staat bij mij HOOG op het lijstje maar alleen als ik er fatsoenlijk raak. Er staat wel meer op mijn todo list.

  • daruda
    daruda

    Hier toch een Corona tripje geboekt in April om de zwaar verdiende miles & punten te spenderen.

    Met huidige Flying Blue Promo economy tickets voor 2p geboekt H&T naar PPT.

    5d Thalasso op punten

    2d Le Moana op punten

    Tot daar is de trip zo goed als gratis dus (buiten eten & activiteiten).


    Verder dacht ik nog een 11/12 dagen daarna te spenderen in andere eilanden omdat de Bora Bora pass niet veel duurder is dan retour vluchten naar Bora Bora alleen.

    Idee momenteel: Maupiti 2N, Raiatea 3N, Huahine 3N & Moorea 3N. (Tahiti zelf skippen).

    Iemand aanraders/tips?

  • kristof
    kristof

    Mooi tripje en helaas kan ik je geen tips geven ivm de andere eilanden.

    Wou je eerder vragen hoe lang geleden je de award availability gezien hebt bij de IHG hotels? Ik kijk regelmatig (heb geen directe plannen om naar daar te gaan aangezien ik andere trips in het verschiet heb) maar ik kan bijna nooit genoeg availability vinden, zeker niet voor de Thalasso.

  • daruda
    daruda

    het komt telkens 4 maanden op voorhand beschikbaar.

    Klaarzitten en onmiddellijk boeken ;)

  • kristof
    kristof

    Thanks, zal me er nog eens aanzetten als ik iets 4 maanden vooruit kan/wil plannen

  • daruda
    daruda

    Het blijft zover ik weet de beste point redemption die beschikbaar is over alle programma's heen? Dus lijkt mij wel de moeite als je nog genoeg punten hebt voor wat nachten.

  • kristof
    kristof

    ja, kheb er nog wel wat staan dus zal het eens moeten bekijken. Ook al denk ik dat de beste redemption mogelijks ook de nieuwe IC in de Malediven is....

  • daruda
    daruda

    Goh. 100k per nacht en 600 usd pp enkel om er te geraken.

  • kristof
    kristof

    True, maar vlucht naar Malediven is pak goedkoper dan naar Bora Bora, zelfs met die 600 USD + de ervaring om met een watervliegtuig te vliegen

  • Jeroen
    Jeroen

    Vette redemption!

  • daruda
    daruda

    Momenteel Promo reward bij Flying Blue, alle vluchten PPT aan 50%.

    Heen & terug vlucht gratis kunnen annuleren door COVID19 flexibiliteit.

    Nu voor zelfde aantal miles, heen in Economy en terug in Premium Economy voor 2p kunnen boeken :)

  • daruda
    daruda

    Mijn 3n le moana en 4n thalasso (allemaal op punten) zitten er op.

    Echt wel magisch en de punten meer dan waard.

    In le moana upgrade gehad naar OWB horizon bungalow (dubbele upgrade).

    In thalasso eerst 3 nachten naar diamond bungalow (dubbele upgrade) en voor laatste nacht gevraagd wat kost zou zijn om de premium pool bungalow eens te proberen (op één na duurste categorie (enkel de brando suites nog erboven)).

    En verrassend genoeg deze gratis gekregen!

    We hebben ook moorea, huahine, raiatea en tahaa gedaan en gaan nu naar fakarava.

    Deze eilanden vond ik persoonlijker aangenamer en meer de echte sfeer.

    Bora bora is echt resort publiek en te veel idiote amerikaanse honeymoon toeristen naar mijn zin.

    Foto's toevoegen lijkt niet meer te lukken:

    https://photos.app.goo.gl/FW9T5fJm3zDXBSpD8

  • kristof
    kristof

    Mooie geste dat ze die laatste avond extra moeite gedaan hebben voor die upgrade.

    Die "over the top" Amerikaanse honeymooners kan ik me wel iets bij voorstellen en is deels de reden waarom ik soms twijfel of ik überhaupt Bora Bora wil bezoeken. Anderzijds is het natuurlijk niet echt een probleem als je veel tijd doorbrengt in je bungalow....

    Makkelijk accommodatie gevonden op de andere eilanden dat een beetje betaalbaar was?

  • daruda
    daruda

    Rond de €250 heb je reeds mooie Beach bungalows op de andere eilanden.

    Voor minder air bnb's of garden bungalows

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!