AMEX kaart Brussels Airlines bij United of Aegean?

BartDB
BartDB

Hallo, ik ben nieuw hier, leuk forum! Vraagje!

Ik heb me ingeschreven op het loyalty programma van United, mijn vrouw op dat van Aegean airlines, beide dus Star Alliance.

Nu overweeg ik een AMEX kaart van Brussels Airlines aan te schaffen. Kan ik deze kaart dan koppelen aan mijn programma van United of dat van Aegean?

Ik ben benieuwd ;)

Berichten

  • Jeroen
    Jeroen

    Welkom!

    Nope, Brussels Airlines werkt met Miles and More van Lufthansa.

  • BartDB
    BartDB

    Bedankt voor je antwoord Jeroen.

    Die miles van Aegean kan ik waarschijnlijk ook niet overplaatsen naar Miles and More?

  • Jeroen
    Jeroen

    Nee dat wil je niet, Aegean is veel beter :) Er zijn door Jumpseat heel veel goeie startgidsen geschreven, deze sturen @wim @Tim of @michelvst je graag door.

  • Chris
    Chris

    ja 100% Aegean doen!!

    zodra je gold bent hou je dat super makkelijk!

  • michelvst
    michelvst

    Ja Aegean is de weg om te gaan als je snel status wil behalen. Let wel: vlieg je veel met de light-tarieven van Lufthansa-groep (Swiss, Lufty, SN, Austrian) gaat dat bitter weinig opleveren bij Aegean. (En ook bitter weinig bij Miles&More, mabon).

  • kristof
    kristof

    De vraag die ik me stel is: wat was de reden om je bij United in te schrijven, en hetzelfde voor je vrouw bij Aegean?

    De voordelen van elk programma zijn zeer verschillend en afhankelijk van je persoonlijke vlieg frequentie zijn beide misschien minder interessant dan je gewoon aan te sluiten bij Miles & More mits het aanvragen van een Amex kaart van Brussels Airlines.

    Het heeft geen nut om bij verschillende programma's mijlen te gaan liggen plaatsen tenzij je echt verschrikkelijk veel vliegt op al deze airlines of allianties. Beter focussen op 1 programma en het voordeel van Miles & More is dat je mijlen niet vervallen met de Amex kaart. Ja, het is lastiger om hierbij status te verwerven en de award tickets zijn meestal aan de prijzige kant maar anderzijds heeft het wel zn voordelen ams je weet dat je mijlen niet vervallen (zeker in de huidige tijden).

  • Christophe
    Christophe

    Als je te weinig vliegt om makkelijk status te bereiken is M&M wel een gepast programma. Vooral door het punten sparen via de CC en promoties aan 50% miles in business.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!