Miles & More Mastercard stopt ermee : wat nu ?

Henkens
Henkens

Hoi allemaal, vorige week kreeg ik een mail van Airplus Mastercard met mededeling dat Airplus stopt met het commerciële product 'Miles & More Mastercard'. Vanaf 30 oktober zou ik de kaart niet meer kunnen gebruiken. Deze kaart staat op naam van mijn partner en er staan behoorlijk wat miles op (ongeveer 250.000) - zelf heb ik een 'bijkomende kaart' van MasterCard. Ik heb ook een Amex Brussels Airlines Premium en mijn partner heeft de 'bijkomende kaart'. We hebben dit zo opgezet om beiden te voorkomen dat onze miles gaan vervallen.

Dit is dus wel slecht nieuws. Wat doen we nu best ? Hoe kunnen we voorkomen dat miles gaan vervallen op de Mastercard ? Hoe zien jullie dit ?

Alvast bedankt !

Berichten

  • tirak
    tirak
    edited augustus 2020

    misschien eens SN miles & more contacteren, ik wil ook mijn 300,000 miles niet verliezen, en heb wel 90€ jaarbijdrage betaald voor hun kaart, die ze nu halverwege stopzetten.

    Ik vermoed dat er meer achter zit en dat airlines proberen vanaf te geraken van al hun miles spaarders, is ook weer een vorm van besparen

    en op de website van miles & more staat nog altijd reclame voor hun Mastercard.

  • kristof
    kristof

    @Henkens volgens mij zijn jullie mijlen nog steeds veilig met jullie Miles & More Amex kaart.

    @tirak aangezien het bij jou een redelijk aantal mijlen betreft zou ik aanraden om over te schakelen naar de Miles & More Amex kaart. Op die manier steek je nog wat nieuwe (welkomst)mijlen in je account en verdien je per euro ook iets meer terug. Weliswaar is de kost wel iets hoger per jaar, maar in mijn opinie wel te verantwoorden om een paar honderdduizend mijlen veilig te stellen. Laat maar weten als je een referral wil 😉

    Enige andere alternatief voor jullie beide is zorgen dat je minimaal silver status bereikt bij Miles & More wat zeker niet onoverkomelijk is, maar in deze tijd ook niet zo vanzelfsprekend.

  • tirak
    tirak

    @Kristof, @Henkens

    bedankt, vergat te vermelden dat ik reeds jaren silver status heb, en suggestie van Amex kaart lijkt me nuttig, alleen wordt deze niet overal aanvaard in EU, heb het gevoel dat je met een Mastercard "verder" komt

  • Henkens
    Henkens

    Bedankt Kristof voor de reactie. Ik ging er echter van uit dat een 'bijkomende kaart' de houder er van niet beschermd tegen vervallen van miles. Enkel de houder van de hoofdkaart, denk ik. Ik ga even Amex bellen om zeker te zijn.

  • tirak
    tirak

    ja, Amex kaart die verworven miles van hun concurrent Mastercard beschermt, laat ons hopen, eigenlijk zou SN dit moeten bevestigen..

  • kristof
    kristof

    Het is inderdaad een feit dat ze Masterkaart meer aanvaarden maar Amex (zeker buiten België) is best ook vrij courant. Toen ik die mijn Amex heb genomen had ik ook twijfels of het wel een goeie zet was, maar achteraf bekeken klaag ik zeker niet. Al mijn vluchten, hotels, autorhuur en weet ik veel wat nog allemaal komen op deze kaart. Dat telt al snel op, trust me.

    Ik zou inderdaad Amex even bellen om zeker te zijn.

  • ExtraMile
    ExtraMile

    De betreffende e-mail zat in m'n junk folder. Jammer. Ik gebruik Amex wanneer mogelijk, maar zoals reeds aagehaald, Amex wordt nog steeds vaak geweigerd. Net terug van een vakantie in Spanje, daar heb ik enkel m'n Mastercard kunnen gebruiken.

    Voor online aankopen raad ik aan om Paypal met je Amex te linken, vaak wordt Amex online niet aanvaard, maar Paypal meestal wel. Dat is dan een simpele truk.

    is er ooit al iemand in geslaagd een Duitse M&M Mastercard te krijgen (zonder Duits adres)?

  • tirak
    tirak

    Ja, ik kom ook in veel hotels in Europa, beroepshalve, en Visa en Mastercard overal aanvaard, Amex inderdaad ander verhaal, goed idee om de Amex kaart te linken met PayPal, zo rendeert het ook nog, alhoewel veel minder dan rechtstreeks gebruik MC.

    Duitse M&M card zonder adres in DE, denk niet day dit zal lukken, ook al om de rekeninguittreksels op te zenden..

  • Airbuske
    Airbuske

    AirPlus zou de samenwerking stopgezet hebben met Miles & More.

    Blijkbaar wordt er momenteel onderzocht voor een vervanging van de Mastercard, maar dit zou niet voor volgend jaar zijn...

  • tirak
    tirak

    ik kreeg volgend antwoord van Miles&More


    As per the Terms & Conditions of Miles & More your award miles are valid for 36 months from the date of the flight or partner activity and expire if not redeemed at the end of the following quarter. If you use your Master Card till October 2020, your Miles will be protected till following quarter, that is till March 2021. In case you have another Miles & More credit card like Brussels Airlines American Express card; you can continue using them to boost your mileage account and to protect your miles from expiry.


    Please understand that we are currently unable to make any statement. Nevertheless; you will be informed thru Miles & More communication media or thru Miles & More website in case of any further developments or partnerships.


    op mijn retour vraag of ik dan ook een LH Mastercard kan aanvragen kwam nog geen antwoord, misschien eens proberen en zien hoever ik in de aanvraag geraak..

    mvg

  • Henkens
    Henkens

    Tirak, bedankt om te delen. Dat verduidelijkt !

    Wat aanvragen van een LH kaart betreft : hoop er niet op > ik ben 99% zeker dat je geen Lufthansa kredietkaart kan aanvragen als je niet in Duitsland woont.

    Dus drie mogelijlkheden : een Amex aanvragen om je Miles & More mijlen te beschermen, van Airline groep te veranderen en dan een Beobank Flying Blue Mastercard te nemen (kost 75 euro per jaar) of beiden.... Succes !

  • ExtraMile
    ExtraMile

    Deze maand moet ik op zoek naar een vervanger van de Mastercard voor de gevallen waar Amex niet geaccepteerd wordt.

    Heeft er iemand ervaring met deze?


    De Beobank World Travel card. Ook met een mijlen systeem, maar geen idee wie er achter zit. Beobank is dan het reisbureau en zij boeken voor u. Een beetje raar, maar misschien wel interessant omdat je niet aan een alliance bent gebonden?

    https://www.beobank.be/nl/particulier/betalen/kredietkaarten/mastercard-travel

  • Jeroen
    Jeroen

    Evt interessant maar voor vluchten absoluut niet, je moet heel veel geld uitgeven voor je een ticket kan kopen en dan zijn dit de voorwaarden:  Ticket heen en terug, voor een vlucht in economy. Alle taksen (luchthaventaks, brandstoftaks, taksen op de dienstverlening aan passagiers, veiligheidstaksen of andere) vallen ten laste van de kaarthouder en worden op het moment van de reservatie in rekening gebracht via de Beobank World Travel MasterCard©. De luchthaventaksen worden niet bepaald door Beobank en zijn uiteraard ook niet ten gunste van Beobank.

  • ExtraMile
    ExtraMile

    thx voor de feedback

    Spijtig dat we zo weinig opties hebben in Belgie.

    In alle eerlijkheid, als ik bij Star Alliance award boekings maak val ik ook altijd bijna van mijn stoel van de taksen etc. Soms is het gewoon voordeliger zelf een ticket te boeken en er geen zuurverdiende mijlen bij op te leggen .

    Vaak is het enige waardevol om business class met mijlen te boeken en dan er mee leven om nog een hele opleg aan taksen erbij te nemen, al bijna ter waarde van een economy ticket :-/

  • Christophe
    Christophe

    Ik boek enkel de mijlenpromoties in business, en dan kan ik best leven met pakweg 400 euro tax en 55.000 miles voor een retourtje LA in business. De rest is het niet echt waard nee. Maar ken ook mensen die 100.000 miles inruilen voor een staafmixer of enkele flessen champagne.

  • Rimpelrocker
    Rimpelrocker

    flights whithin Europe are cheap, but the taxes are high indeed. So, for me, it is not worth saving miles for European flights. On the other hand, domestic flights in the US are expensive, but the taxes are cheap.

    Suggestion : buy the cheapest direct ticket to the US (Newark, New-York, Washington, Phila....) and use your miles for flying domestic in the US. 30.000 miles for a return ticket e.g; Newark-Seattle, Newark-SanDiego. Taxes? Maybe 10US$.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!