Welke airnline binnen Thailand? Prijs-handbagage-bagage-stiptheid

Chris
Chris

Wie-o-wie heeft er ervaring?

Thai Airways (prefereer ik)
bangkok Airways (toch wel als tweede)

maar dan
Thai Lion Air
Thai Air Asia
Thai Smile
andere?

bij die lowcost wordt je denk ik afgezet met bagage? airfare ziet er goedkoop uit maar....

Berichten

  • Darrow
    Darrow
    edited juni 2017

    NOK Air.. naar mijn mening absoluut de beste.

    Was inclusief baggage dacht ik, soms wifi, goedkoop, goeie service, nieuwe vliegtuigen.

    Vond ze beter dan LionAir, AirAsia of Thai Airways (die laatste was op de route PNH-BKK met A330)

  • Glenn
    Glenn

    @Darrow said:
    NOK Air.. naar mijn mening absoluut de beste.

    +1, en coole vliegtuigen :p

  • Chris
    Chris

    @Darrow ik denk dat ik NOK sowieso moet nemen vanaf DMK naar euhm waar die boot gaat naar Ko Tao. geen andere mogelijkheid. Ik ga eens kijken.
    misschien ga ik NOK, Lion en ff naam kwijt zag gisteren nog één proberen. elk 1x :-) Ik wil mijn vrouw sowieso eens in een ATR zetten ook; die heeft nog nooit een prop gevlogen.

  • Darrow
    Darrow

    NOK heeft goeie combitickets waar boot en/of bus mee inzitten. Is de boot te laat wacht de bus en is de bus te laat wacht het vliegtuig (!). Effectief meegemaakt..

  • Chris
    Chris

    @Darrow said:
    NOK heeft goeie combitickets waar boot en/of bus mee inzitten. Is de boot te laat wacht de bus en is de bus te laat wacht het vliegtuig (!). Effectief meegemaakt..

    ben daar net over aan het lezen. Dat is wel top. is die boot ook een beetje oké en comfy?

  • steeve321
    steeve321

    Het fijne van de lowcost maatschappijen is dat je zelf het aantal kilo's ruimbagage kan kiezen en bijboeken.
    Ik reis meestal met 30 kilo. Dit is bij een intercontinentale vlucht in business geen probleem. Bij binnenlandse vluchten wel.

  • Philippe
    Philippe

    Wij gaan in oktober naar Bangkok. Chiang Mai staat ook op de planning dus bezig met research over hoe daar te geraken. Iemand ervaring met domestic Thai Airways business? Momenteel te boeken voor 100 euro enkel voor een vlucht van iets meer dan een uur. Nog nooit met Thai Airways gevlogen dus misschien wel de moeite voor de ervaring :)

  • Chris
    Chris

    Ik heb overigens een huurauto genomen uiteindelijk voor 35 euro/dag en 2 weken rond gereden. ideaal!

  • Philippe
    Philippe

    Ah, goed om weten :)

  • Chris
    Chris

    je kan dan via ayuttaya en sukhothai naar chiang mai gaan; ook makkelijk dan daar naar chiang rai een dag etc. het is wel links rijden; maar buiten bangkok is het prima te doen! wel op verkeer letten :-)

  • claenen
    claenen

    En goede verzekering nemen want verkeer is hel in Thailand ;)

    Ik raad Air Asia aan. Cheap en decent service, zeker voor korte vluchten een aanrader

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!