Grensovergang Eilat - Aqaba

avicenna
avicenna

Weet iemand of ik aan de grens mijn visum kan nemen ? Ik lees zoveel verschillende zaken. En kan ik ook betalen met kaart /MasterCard ? Of enkel cash (jod of dollar)
Alvast dank
Patti

Berichten

  • Koja78
    Koja78

    Misschien es de betreffende ambassades contacteren?

  • Glenn
    Glenn
    edited november 2018

    Sinds januari 2016 moet je visum al op voorhand geregeld zijn voor de Arava Border Crossing (Eilat naar Aqaba), tenzij je met een tour operator of shuttle de grens oversteekt.

    As of January 2016 in most cases, the crossing can only be made with pre-arranged visa. This is not the case if you travel to Jordan with an organized tour or take a pre-booked shuttle (see below) as the operator is able to handle the visa preparation and the customer should just pay the visa fee at the border.

    Zie: https://www.touristisrael.com/get-eilat-aqaba/19589/

  • avicenna
    avicenna

    Ambassades verstaan zelfs nog geen Engels . Reeds gebeld . Dank je.

  • avicenna
    avicenna

    Had ik ook gelezen v die site. Ergens anders krijg je weer andere info

  • Ivo
    Ivo
    edited januari 2019

    Reispas is voldoende om in Arava grens over te gaan. Visum Jordanië krijg je aan de grens! Wanneer je min drie nachten in Jordanië blijft is je visum zelfs gratis. Je moet wel exitkost bij grenspost Israël betalen. Cash in Shekel.
    Op iets meer dan 45' ben je de grens over.
    Met een shuttle kan je niet naar Jordanië vanuit Eilat, er mogen geen voertuigen door.
    Taxi's aan Jordaanse kant die je naar Aqaba brengen. Onderweg kan je vragen om te pinnen.
    Geldwisselaar aan de grens, maar veel te duur.
    Voor Jordanië geen $ nodig!

    2 x deze grensovergang individueel genomen afgelopen jaar. Laatste maal november.
    Zonder visum vooraf en zonder problemen.

  • Ivo
    Ivo
    edited januari 2019

    Verblijf aan Southern Beach, 10 km van Aqaba. Leuke kleine hotels. Niet volgebouwd met lelijke Internationale keten-hotels zoals in Eilat. Prachtige snorkel- en duikmogelijkheden! Mooi zicht op kust Egypte-Israël.
    Grens Saudi Arabië om de hoek.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!