United of Miles & More

Fredfanfare
Fredfanfare

Hoi,

Ik zal in 2019 ongeveer 6 à 8 keer per jaar naar de US (Washington DC) met United vliegen. Wat is het interessantste om status te verwerven: miles sparen op United zelf of op Miles & More?

Berichten

  • doddel
    doddel

    Ik zou voor Miles & Smiles gaan bij Turkish Airlines
    Al haal je misschien ook gold met Aegean zonder met hen te moeten vliegen, en ze hebben goeie redemptions naar de US

  • Fredfanfare
    Fredfanfare

    Krijg je dan evenveel status miles bij bvb Aegean als bij United?

  • claenen
    claenen

    @Fredfanfare said:
    Krijg je dan evenveel status miles bij bvb Aegean als bij United?

    Dat kan je nakijken op www.wheretocredit.com

    Waarschijnlijk heb je meer mijlen op United, maar je dient vooral te kijken naar de mogelijkheden van het programma. Bij welk wordt je makkelijker Gold, welk programma heeft de beste redemption mogelijkheden, beste ratio verdienen mijlen vs kost redemptions.

    Ikzelf heb Miles & Smiles van TK. United verdiende vroeger 100% op cheap fares, wat nu 50% is meestal. Aantal mijlen voor Gold is wat hoger dan Aegean, maar status is wel telkens 2j geldig. Ook heb je best leuke redemptions bij TK. Enkel *A boeken is omslachtig (je moet dit echt in TK Office doen)

  • Fredfanfare
    Fredfanfare

    Gold worden (zo snel mogelijk) is het belangrijkste. Gezien je bij Aegean makkelijk de gold status terug kan verdienen terwijl je bij United het volledige aantal miles opnieuw moet behalen binnen een kalenderjaar, ga ik dit jaar voor Aegean gaan.

  • SanderD
    SanderD
    edited december 2018

    Ik zou voor Miles&more gaan... met je miles kan je achteraf heel veel doen. 8 vluchten op jaar dikt al aan. Neem hierbij een AMEX en je kan vlot veel Miles sparen. Zo heb ik dit het voorbije jaar gedaan. En met hun Miles deals kan je al voor 25000 Miles een retourtje economy hebben naar nyc,...(of55000 business)
    Ter info: in 2018 heb ik slechts 2 h/t vluchten gedaan met SN en in combinatie met amex heb ik nu net meer dan 80.000 Miles verzameld (en bij maandelijkse uitgaven met amex vervallen je Miles niet)

  • Glenn
    Glenn

    @SanderD said:
    Ter info: in 2018 heb ik slechts 2 h/t vluchten gedaan met BA en in combinatie met amex heb ik nu net meer dan 80.000 Miles verzameld (en bij maandelijkse uitgaven met amex vervallen je Miles niet)

    BA = British Airways
    SN = Brussels Airlines

    ;)

  • SanderD
    SanderD

    @Glenn :s je hebt gelijk..

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!