Paypal vs Amex Brussels Airlines Premium - wat is voordeligste

ExtraMile
ExtraMile

Heeft er ooit iemand al eens gekeken wat het voordeligste is als je online iets koopt in een vreemde munt (USD / GBP) en je hebt de keuze om met Amex of PayPal te betalen?
Op grote sommen kan het misschien wel eens de moeite zijn om te vergelijken. Alleen is Amex daar precies heel geheimzinnig over, i.e. als je vandaag iets koopt aan voordelige exchange rates is het niet zeker dat Amex of Paypal de rate van het moment van aankoop gaat gebruiken. Ze verwijzen naar een of andere global bank index, maar ja, dan weet je nog niet wat je gaat betalen tot je de afrekening krijgt. Enige tips?

Berichten

  • mgo72
    mgo72

    Als je iets in Usd wilt kopen, dan wil ik dat gerust doen aan de interchange rate. Heb een creditcard in Usd met een Usd rekening die ik zou moeten legen ??

    Stuur me gerust PM.

    Goedkoopste is denk ik de transferwise creditcard, révolut een goede tweede. En de nieuwe curve-card zou nu ook goed moeten zijn. Als je wilt kan ik daar ook regeerakkoord codes geven die je gratis transacties geven.

  • claenen
    claenen

    @mgo72 said:
    Als je iets in Usd wilt kopen, dan wil ik dat gerust doen aan de interchange rate. Heb een creditcard in Usd met een Usd rekening die ik zou moeten legen ??

    Stuur me gerust PM.

    Goedkoopste is denk ik de transferwise creditcard, révolut een goede tweede. En de nieuwe curve-card zou nu ook goed moeten zijn. Als je wilt kan ik daar ook regeerakkoord codes geven die je gratis transacties geven.

    Gij zijt toch wat ne louchen type zenne... zouden ze bij ons zeggen :wink:

  • claenen
    claenen

    @ExtraMile toevallig net terug van US waar ik op dezelfde dag met Amex en Paypal (gelinkt aan Amex) betaald heb. Op uittreksel staat identiek dezelfde wisselkoers voor 2 transacties (Amex + Paypal). Een derde transactie op dezelfde dag (Paypal) heeft een andere wisselkoers. Dit heb ik nog gezien bij een aantal USD transacties op dezelfde dag. Dus ik denk eerlijk gezegd dat er niet zo veel uitmaakt + dat de koers op dag zelf veranderen.

  • ExtraMile
    ExtraMile

    Bedankt voor de input guys! @mgo72 ook bedankt voor het aanbod, maar het is al gekocht en was pas nadien dat het me aan het denken zette...

  • mgo72
    mgo72

    Idd ben een hele louchen! Krijg maandelijks geld van Markie Zuckie en Billie Gates voor mijn samenwerking met hun platformen. :-)

    Alleszins als je paypal betalingen vergelijkt met transferwise dan is dat veel duurder.

  • claenen
    claenen

    @mgo72 said:
    Alleszins als je paypal betalingen vergelijkt met transferwise dan is dat veel duurder.

    Toch niet als je online met PayPal betaalt op websites en in-app (bv Uber)? Rechtstreeks vanuit Paypal met F&F komen er inderdaad kosten bij.

  • fbruno
    fbruno

    Revolut heeft de beste koers op weekdagen (UTC)

    Transferwise kan een betere koers hebben in het weekend (UTC), of bij weinig liquide valuta's.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!