Is een heel korte lay-over in Chicago haalbaar?

Bucketqueen
Bucketqueen

Ik plan voor in april een paar weekjes Panama en Costa Rica.
De heenvlucht naar Panama gaat vlotjes met Lufthansa rechtstreeks vanuit Frankfurt.
Maar de terugvlucht ziet er wat ingewikkelder uit als ik de goedkoopst wil nemen (de duurdere zijn ook een paar honderd euro duurder dus ik heb er wel een dubbele overstap voor over als het moet).
Nu zie ik dat voor de terugvlucht vanuit San José, Costa Rica (alles via United airlines) er een lay-over van 3uur is in Houston, Texas naar Chicago en vervolgens voor de vlucht van Chicago naar Brussel maar 1uur lay-over voorzien is. Is dit haalbaar voor een luchthaven van dat kaliber ? Ik heb zelf bitter weinig ervaring met heel korte lay-overs en Amerikaanse maatschappijen. Ook zag ik dat er blijkbaar geen maaltijden inbegrepen zijn in de kortere vluchten (3.40h & 2.40h), normaal?

Verdere tips voor een tripje door Panama en Costa Rica ook welkom natuurlijk ! :-)

BTW, wat is een "red-eye flight" ? :)

«1

Berichten

  • Katrien
    Katrien

    “Red-eye” flight = nachtvlucht . Niet slapen = rode ogen.

  • wimbor
    wimbor

    @Bucketqueen Ik heb geen ervaring met Houston op zich, maar volgens mij moet je bij het binnenkomen van de USA ruimbagage ophalen en dan voor de security check weer opnieuw inchecken voor de vervolgvluchten. Meestal kan dat direct na immigratie doen, maar de vraag is hoe vlot dat allemaal gaat...

  • Bucketqueen
    Bucketqueen
    edited februari 2018

    Hola, ik zie net dat ik het fout bekeken heb, het is in Chicago dat de 1uur lay-over is...nu ook niet bepaald een klein luchthaventje.... Maar bij een binnenlandse vlucht in de VS moet er niet zelf terug bagage ingechecked worden als je bij dezelfde maatschappij blijft?

  • daruda
    daruda

    Ik ben net met United naar Nicaragua geweest. Bij terugkomen bagage ingecheckt omwille van de rum.