Is een heel korte lay-over in Chicago haalbaar?

Bucketqueen
Bucketqueen

Ik plan voor in april een paar weekjes Panama en Costa Rica.
De heenvlucht naar Panama gaat vlotjes met Lufthansa rechtstreeks vanuit Frankfurt.
Maar de terugvlucht ziet er wat ingewikkelder uit als ik de goedkoopst wil nemen (de duurdere zijn ook een paar honderd euro duurder dus ik heb er wel een dubbele overstap voor over als het moet).
Nu zie ik dat voor de terugvlucht vanuit San José, Costa Rica (alles via United airlines) er een lay-over van 3uur is in Houston, Texas naar Chicago en vervolgens voor de vlucht van Chicago naar Brussel maar 1uur lay-over voorzien is. Is dit haalbaar voor een luchthaven van dat kaliber ? Ik heb zelf bitter weinig ervaring met heel korte lay-overs en Amerikaanse maatschappijen. Ook zag ik dat er blijkbaar geen maaltijden inbegrepen zijn in de kortere vluchten (3.40h & 2.40h), normaal?

Verdere tips voor een tripje door Panama en Costa Rica ook welkom natuurlijk ! :-)

BTW, wat is een "red-eye flight" ? :)

«1

Berichten

  • Katrien
    Katrien

    “Red-eye” flight = nachtvlucht . Niet slapen = rode ogen.

  • wimbor
    wimbor

    @Bucketqueen Ik heb geen ervaring met Houston op zich, maar volgens mij moet je bij het binnenkomen van de USA ruimbagage ophalen en dan voor de security check weer opnieuw inchecken voor de vervolgvluchten. Meestal kan dat direct na immigratie doen, maar de vraag is hoe vlot dat allemaal gaat...

  • Bucketqueen
    Bucketqueen
    edited februari 2018

    Hola, ik zie net dat ik het fout bekeken heb, het is in Chicago dat de 1uur lay-over is...nu ook niet bepaald een klein luchthaventje.... Maar bij een binnenlandse vlucht in de VS moet er niet zelf terug bagage ingechecked worden als je bij dezelfde maatschappij blijft?

  • daruda
    daruda

    Ik ben net met United naar Nicaragua geweest. Bij terugkomen bagage ingecheckt omwille van de rum.

    Managua bagage inchecken. In Houston terug ophalen en bagage opnieuw droppen. Ook security check etc. In Houston had ik zeker 1,5-2h nodig.

    Daarna in Washington had ik maar 5m nodig, bagage ging automatisch door, geen security, ...

    Dus als uw eerste layover houston +2h is en daarna Chicago 1h verwacht ik geen probleem eigenlijk.

  • daruda
    daruda

    Dat er geen maaltijden zijn is ook normaal ginder. Zelfs de business trekt op bijna geen klote. Ik kreeg een cheese burger in business houston naar washington :D

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Dat is de info die ik wou horen! :-) Qua service en beleving gaat het dus bij United een kleine cultuurshock zijn tov Lufthansa? Ik heb 7 jaar geleden ooit een vlucht van Miami naar NYC gehad met Delta en herinner me daar nog van dat ik er een soort Ryanairgevoel aan over hield, met United moet ik me dus op iets dergelijks voorbereiden?

  • vkpeter
    vkpeter

    Een paar maanden terug met United naar NY gevlogen met telkens een tussenstop.

    Met united “express” van Toronto naar Newark was een klein brak vuil vluegtuigje.
    Van Newark naar Genève was gewoon een nieuw groot toestel met alles erop en eraan qua service

  • daruda
    daruda

    Het is zeker geen lufthansa nee.
    In Economy (Plus) is qua alcohol enkel bier en wijn gratis. Andere zijn betalend.

    Eten in Economy viel best nog mee moet ik zeggen.

    Het kan nog erger eh. Bij sommige Europese maatschappijen krijg je al geen gratis drankje meer..

    Ik zou zeker terug United vliegen, eerder als delta.
    Ik had wel de premier gold status match gedaan waardoor ik elke vlucht in economy Plus kon vliegen en 3 comp upgrades naar business heb gehad.

  • Klingsor
    Klingsor
    edited februari 2018

    @Bucketqueen said:
    Dat is de info die ik wou horen! :-) Qua service en beleving gaat het dus bij United een kleine cultuurshock zijn tov Lufthansa? Ik heb 7 jaar geleden ooit een vlucht van Miami naar NYC gehad met Delta en herinner me daar nog van dat ik er een soort Ryanairgevoel aan over hield, met United moet ik me dus op iets dergelijks voorbereiden?

    Be sure! Ik heb minder dan 5 jaar geleden met United naar Philadelphia gevlogen en dat was mijn enige transcontinentale vlucht ooit zonder entertainmentsysteem. Zelfs Air India had die al. Voor de rest perfect normale vlucht, maaltijd inclusief -transcontinentaal-, maar inderdaad wel erg basic...

  • Koja78
    Koja78

    @Bucketqueen : opletten voor zandvliegen op bocas del toro en voor drugs op bastiementos. Wel leuke stranden daar.. maar gevaarlijke stromingen bij het zwemmen.
    Vulkaantje doen? -> Volcan Baru
    .. soit is van 2004 geleden dat ik er was

  • flrvt
    flrvt

    Vorige week in Newark een lay-over gehad met recheck van onze baggage. Anderhalf uur was nipt door een lange rij aan de immigratie. Het was stressen en lopen maar uiteindelijk zijn we er met de final call nog geraakt en onze baggage ook!

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    @Koja78 said:
    @Bucketqueen : opletten voor zandvliegen op bocas del toro en voor drugs op bastiementos. Wel leuke stranden daar.. maar gevaarlijke stromingen bij het zwemmen.
    Vulkaantje doen? -> Volcan Baru
    .. soit is van 2004 geleden dat ik er was

    Bocas del Toro staat op de planning ja! Hoezo oppassen voor drugs, in welke zin? :-)

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    @flrvt said:
    Vorige week in Newark een lay-over gehad met recheck van onze baggage. Anderhalf uur was nipt door een lange rij aan de immigratie. Het was stressen en lopen maar uiteindelijk zijn we er met de final call nog geraakt en onze baggage ook!

    Dat was bij de eerste aankomst in de VS? Ervoor geen andere binnenlandse vlucht in de VS gehad?

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Met zo'n nipte overstaptijd best de vluchten rechstreeks bij de airline boeken of even goed bij Expedia en consoorten?

  • Klingsor
    Klingsor

    Maakt op zich niet uit, de uitgevende maatschappij is immers verantwoordelijk om je daar te krijgen, heb ik me laten vertellen, maar boeken bij die laatste is duidelijk wel ietsje handiger in geval van problemen! (Als het prijsverschil redelijk is, want in mijn ervaring altijd duurder, boek ik dus altijd voor wat meer bij de maatschappij zelf.)

  • fets
    fets

    @Klingsor said:
    Be sure! Ik heb minder dan 5 jaar geleden met United naar Philadelphia gevlogen en dat was mijn enige transcontinentale vlucht ooit zonder entertainmentsysteem. Zelfs Air India had die al. Voor de rest perfect normale vlucht, maaltijd inclusief -transcontinentaal-, maar inderdaad wel erg basic...

    Ik denk dat je United verward met US Airways. United heeft nooit op PHL gevlogen vanaf Brussel. En US Airways had idd geen IFE op hun 757/767s.

  • Klingsor
    Klingsor

    @fets said:

    @Klingsor said:
    Be sure! Ik heb minder dan 5 jaar geleden met United naar Philadelphia gevlogen en dat was mijn enige transcontinentale vlucht ooit zonder entertainmentsysteem. Zelfs Air India had die al. Voor de rest perfect normale vlucht, maaltijd inclusief -transcontinentaal-, maar inderdaad wel erg basic...

    Ik denk dat je United verward met US Airways. United heeft nooit op PHL gevlogen vanaf Brussel. En US Airways had idd geen IFE op hun 757/767s.

    Ik ben het even gaan nakijken en mix hier inderdaad twee verschillende trips uit 2014...

    De eerste was met United Airlines van Amsterdam over Houston naar Phoenix en terug.
    Geen problemen in Houston met de bagage, wel ruim tijd daar, maar geen inbegrepen meal op het domestic stuk (van bijna 3 uur) in economy, enkel paid snacks.

    De tweede was met US Airways van Brussel over Philadelphia naar San Francisco.
    Dat moet dan die memorabele vlucht geweest zijn zonder IFE-systeem inderdaad...
    (Mogelijk nu wel ?)

  • Jenss
    Jenss

    Ik heb nog geen ervaring met overstappen binnen de VS. Als je deze route gevlogen hebt hoor ik graag hoe het in Chicago ging, zelf heb ik aankomende zomer daar ook maar 1u10 om over te stappen (Las Vegas -> Chicago -> Amsterdam).

  • LTW
    LTW

    @Klingsor said:

    @fets said:

    @Klingsor said:
    Be sure! Ik heb minder dan 5 jaar geleden met United naar Philadelphia gevlogen en dat was mijn enige transcontinentale vlucht ooit zonder entertainmentsysteem. Zelfs Air India had die al. Voor de rest perfect normale vlucht, maaltijd inclusief -transcontinentaal-, maar inderdaad wel erg basic...

    Ik denk dat je United verward met US Airways. United heeft nooit op PHL gevlogen vanaf Brussel. En US Airways had idd geen IFE op hun 757/767s.

    Ik ben het even gaan nakijken en mix hier inderdaad twee verschillende trips uit 2014...

    De eerste was met United Airlines van Amsterdam over Houston naar Phoenix en terug.
    Geen problemen in Houston met de bagage, wel ruim tijd daar, maar geen inbegrepen meal op het domestic stuk (van bijna 3 uur) in economy, enkel paid snacks.

    De tweede was met US Airways van Brussel over Philadelphia naar San Francisco.
    Dat moet dan die memorabele vlucht geweest zijn zonder IFE-systeem inderdaad...
    (Mogelijk nu wel ?)

    De vlucht BRU-PHL is afgeschaft kort na de aanslagen op de luchthaven. US airways werd overgenomen door AA maar heeft nog een tijdje onder eigen vlag gevlogen. Die 757 vliegt nog (AA branded), oa van en naar DUB.

    AA heeft BRU volledig geschrapt.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Een paar uur nadat ik deze thread geopend had en de desbetreffende vlucht wou boeken zijn de prijzen compleet omgeslagen..beter gezegd, omhooggeschoten! Dus er is nog steeds niets geboekt aangezien de vluchten binnen het budget nu vooral met Iberia en United zijn, en eventueel een gedeelte KLM, incl 2 overstappen heen en 2 terug.
    Ik wacht nog tot morgenavond, en vraag me af of het hele gedoe rond Brussels airlines enige invloed zou kunnen gaan hebben op de prijzen van de Star alliance maatschappijen..

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!