Case Study aspirerende veelvlieger

TheManJack
TheManJack

Dag forumleden,

Tot kort waren mijn echtgenote en ik sporadische vliegers, die af en toe voor een verlof het luchtruim kozen, maar vanaf dit jaar zal daar omwille van vrij grote aanpassingen in onze werkomstandigheden nogal verandering in komen.

In de praktijk komt het er op neer dat we voor onze zelfstandige activiteit een 30 tot 40 verlengde weekends naar het buitenland zullen reizen, waarvan het grootste deel met het vliegtuig. Dit gaat voor pakweg 75% over reizen binnen Europa, maar daarnaast ook een 10-tal keer in de USA, enkele keren in Canada en sporadisch in Zuid-Oost Azië.

Het zou uiteraard zonde zijn om hiervan geen gebruik te maken om eens te kijken naar wat de mogelijkheden zijn binnen de loyalty-programma's, en zo zijn we bij jullie op de site terecht gekomen.

Binnen België zelf zit je natuurlijk al gauw vast aan Miles&More (waar we elk een account hebben die door een opdracht in San Francisco een 3000-tal status miles en een 4000-tal award miles heeft), maar het is ons wel duidelijk dat er meer in zit dan dat.

We hadden al gekeken om de Amex-kaart aan te schaffen (en dan best met een referral uiteraard), maar wat zouden jullie aanraden om verder te doen? Bij Miles&More blijven, of toch een ander programma? Of juist een combinatie van beiden?

Status zou mooi meegenomen zijn (en dan zeker de lounge-access, vermits we nu wel erg veel tijd op luchthavens doorbrengen, en het toch rustiger werken is in een lounge), maar we zien ook wel dat award miles hun meerwaarde hebben, zeker naar het boeken van vluchten toe (ook al lijkt het daar op het eerste zicht moeilijk om rond Miles&More te gaan, vanwege de credit kaart).

Daarnaast willen we het wel zo goedkoop mogelijk houden, vermits we zelf onze werkgever zijn, en duurdere vluchten dus ook minder inkomen betekenen.

Wat zouden jullie doen in een dergelijke situatie?

Alvast bedankt!

TheManJack

Berichten

  • daruda
    daruda

    Heb zelf ook mijn vennootschap, dus er zijn wel nog wat extra voordelen te behalen door de vennootschap.

    1) maak met jullie zaken al een account aan op www.partnerplusbenefit.com
    Kan je extra miles sparen op de zaak, terwijl je privé ook miles blijft sparen.
    Hetzelfde bestaat ook voor Flying Blue, Qatar, ...
    2) Veel Europese vluchten, gaat waarschijnlijk ook betekenen veel Brussels Airlines. Brussels Airlines is ook vaak goedkoper dan de Lufthansa of andere alternatieven..
    Vaak zijn loops voordeliger als miles in dit geval, maar helpt niets aan uw status..
    3) Zoals hier vaker beschreven valt status veel sneller te behalen met Aegan ipv met M&M.
    Maar met 10 vluchten naar Amerika per jaar, moet het ook makkelijk met M&M mogelijk zijn. Als je tenminste binnen de *A groep blijft..
    4) Buiten Amex bij M&M zijn er privé niet echt zoveel mogelijkheden.
    Je kan wel eens bellen, ze hebben bij Amex ook zelf Corporate cards met rewards punten (https://www.americanexpress.com/be/nl/network/product/american-express-corporate-card.html ) , maar je moet een minimum spend hebben van 25k per jaar dacht ik.
    Ik boek alles op mijn persoonlijke amex en regel het via rekening courant met de zaak.

  • Tim
    Tim

    Mijn strategie zou zijn om alles op Aegean Miles and Bonus te zetten tot je daar status hebt en dan de overschot bij Miles & More. Volgend terug zien dat je herkwalificeert en dan weer alles naar Miles & More.

  • TheManJack
    TheManJack

    Bedankt allebei voor het antwoord! We zullen dan inderdaad eerst volledig voor Aegean te gaan waar mogelijk (als we toch iets betaalbaar vinden op de routes waar ze ook mijlen geven bij Aegean), en dan daarna op Miles & More.

    Nu zijn we volop aan het graven tussen de verschillende fare codes om te kijken wat er nu juist interessant is en wat niet naar mijlen toe! En hopelijk leidt dat dan in niet al te lange tijd tot wat vooruitgang :)

  • Tim
    Tim

    Nu heb ik er wel even niet meer bij stil gestaan dat Miles & More revenue based wordt vanaf maart.. Ook mee op te nemen in de berekeningen, want dat kan wel een serieuze impact hebben..

  • Jelle
    Jelle

    @TheManJack said:
    Bedankt allebei voor het antwoord! We zullen dan inderdaad eerst volledig voor Aegean te gaan waar mogelijk (als we toch iets betaalbaar vinden op de routes waar ze ook mijlen geven bij Aegean), en dan daarna op Miles & More.

    Nu zijn we volop aan het graven tussen de verschillende fare codes om te kijken wat er nu juist interessant is en wat niet naar mijlen toe! En hopelijk leidt dat dan in niet al te lange tijd tot wat vooruitgang :)

    http://www.wheretocredit.com/

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!