Foto reisverslag met GPS coördinaten

hamster
hamster
edited november 2017 in Algemene discussies

Welke app gebruiken jullie voor foto reisverslagen? Ik was zeer tevreden van Tripcolor, maar die hebben hun diensten sinds 2012 stopgezet. De app werkte nog op mijn iOS tot een jaar terug, maar ondertussen niet meer.

Ik wil gewoon foto’s uploaden en de app tagt, geo-codeert en bundelt automatisch de foto’s zodat ik snel een reisverslag kan maken en de key-points op een kaart kan tonen.

Berichten

  • matijs
    matijs

    Ik heb laatst Polarsteps gebruikt en was daar best tevreden over. https://www.polarsteps.com/

    De verslagen kan je makkelijk delen en zien er mooi uit. Je kan er zelfs automatisch een fotoboek van laten maken. Dat is best netjes alleen omdat ze het automatisch doen heb je weinig mogelijkheid om zelf dingen aan te passen.

  • melsenm
    melsenm
    edited november 2017

    Mijn ervaring leert dat gps logging met gsm heel veel van de batterij vraagt.

    Ik gebruik een garmin wandel gps. Ik neem deze mee of hang die aan mijn rugzak.
    Het voordeel is dat je met twee batterijen gemakkelijk een volledige dag verder kunt zonder dat je moet bijladen. Bij lege batterijen vervang je ze gewoon.

    Bij thuiskomst importeer ik de gpx file in lightroom en lightroom doet de rest.

  • Chris
    Chris

    Mijn advies camera kopen die GPS erin zet zelf. Daarom heb ik ooit voor de Canon 6D gekozen (en geen Nikon) en nu de 6D Mark II.

    Kwa compact moet je even zien. op deze manier heb je altijd alles accuraat. de camera's loggen ook gewoon een hele dag zonder problemen als een track.

    PS> ik ben anti lightroom. ik werk met Adobe Bridge ;-)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!