Vlieg vanuit Charleroi naar Israël voor 7 euro retour!

Glenn
Glenn
edited september 2017 in Deals Deals Deals


Ryanair start een nieuwe route vanuit Charleroi naar Ovda (nabij Eilat) in Israël. Vanuit Ovda kan je per taxi de grens naar Jordanië oversteken om Petra, Wadi Rum en de Dode Zee te bezichtigen.

In de maanden november en december zijn tickets beschikbaar vanaf 44 euro retour. Via een OTA (jetcost.it) vinden we deze tickets zelfs terug aan 7 euro retour mits betaling met American Express!

Voorbeeld - 3 tem 10 december:

Berichten

  • daruda
    daruda

    Israëlische huur auto's mochten zover ik weet de grens niet over.
    Al het gedoe met taxis etc gaat het duurder maken dan gewoon op Jordanië vliegen vrees ik.

    Petra is ook zeer duur qua entrance fee als je er niet overnacht.

    Voor een paar dagen rust in Eilat is het nog de moeite!

  • Glenn
    Glenn
    edited september 2017

    @daruda said:
    Al het gedoe met taxis etc gaat het duurder maken dan gewoon op Jordanië vliegen vrees ik.

    Ovda - Aqaba is 1 uur taxi, dus die prijs zal wel goed meevallen.

    @daruda said:
    Petra is ook zeer duur qua entrance fee als je er niet overnacht.

    Niks belet je om er ook te overnachten. Availability is er ook voor bvb een week (voorbeeld datums ook aangepast in OP).

  • daruda
    daruda
    edited september 2017

    @Glenn said:

    @daruda said:
    Al het gedoe met taxis etc gaat het duurder maken dan gewoon op Jordanië vliegen vrees ik.

    Ovda - Aqaba is 1 uur taxi, dus die prijs zal wel goed meevallen.

    Aqaba petra is nog 2h eh ;)

    @Glenn said:

    @daruda said:
    Petra is ook zeer duur qua entrance fee als je er niet overnacht.

    Niks belet je om er ook te overnachten. Availability is er ook voor bvb een week (voorbeeld datums ook aangepast in OP).

    Als je minder als 3n verblijft in Jordanië moet je een exit fee van 60 JOD betalen
    Free visum in Aqaba zou ook sinds 2017 afgeschaft zijn.

    Voordeligste is nog de jordan pass, zit uw visum voor Jordanië in en 1 of 2 d Petra.
    Wel op voorhand aan te kopen en ook min stay van 3n: https://www.jordanpass.jo/

    Maar soit, vluchten zijn zeer goede deal ;)

  • Glenn
    Glenn
    edited september 2017

    @daruda said:

    @Glenn said:

    @daruda said:
    Al het gedoe met taxis etc gaat het duurder maken dan gewoon op Jordanië vliegen vrees ik.

    Ovda - Aqaba is 1 uur taxi, dus die prijs zal wel goed meevallen.

    Aqaba petra is nog 2h eh ;)

    Yep, maar in Aqaba zou ik sowieso een auto huren om door de rest van Jordanië te cruisen. Prijzen vallen daar goed mee IIRC.

  • Darrow
    Darrow
    edited september 2017

    iemand met een Amex die deze niet gaat gebruiken maar toch eentje wil boeken voor mij? ;)

    Merci om te delen :)

  • Jelle
    Jelle

    in ver verleden al eens iets geboekt met amex op die site, lukt niet om het nog is te doen. remembered for life :/

  • Ivo
    Ivo

    Vanaf Ovda airport tot aan grens Jordanië kost je ongeveer 10$, met Flo Shuttle. Ze vertrekken op de luchthaven 45min na aankomst van de Ryanair vlucht en kunnen je droppen aan de grensovergang.
    Je moet dan gewoon de grens oversteken en neemt een taxi tot Aquaba. Enkele minuten later ben je er.
    Israëlische taxi's mogen de grens niet over.

  • hamster
    hamster
    edited november 2017

    Ben net terug van Ovda. Een auto in Israël kan je huren in Eilat. Dit was goedkoop €80/5d. Vele sites in de omgeving voor wie van de natuur houdt: Mitzpe Ramon, Avdat, Masada, Dode Zee, Red Canyon, Timna Park ... Eilat zelf is ook leuk: snorkelen boven een koraalrif, taxfree shopping, drinken en eten,...

  • Ivo
    Ivo

    Hamster.
    Ovda met Ryanair?
    Transport naar Eilat oké?

  • hamster
    hamster
    edited november 2017

    Idd via Ovda.

    Het transport naar Eilat was goedkoop, maar ik heb nog nooit zo’n organisatie gezien. Ik zou het als een vriendelijke chaos willen omschrijven. Volle bussen die niet vertrekken omdat mijnheer die alles coördineert stickertjes zit te plakken op mensen die vooraf betaald hebben. Er is geen wachtrij, iedereen staat samen op de weg voor 5 geparkeerde bussen. De groep wordt groter en groter en af en toe stapt er toch nog iemand de volle bussen op... uiteindelijk vertrekken de volle bussen na 20 minuten. Dan wordt er 15min later gezegd dat de wachtenden naar een geparkeerde (veel te) kleine bus mogen gaan. Echt grappig om dat te zien, en een geluk dat ik mee op die bus kon. Dan was het weer wachten in een volle bus, ongeveer 20 minuten (zelfde taferelen), voor we naar Eilat vertrokken.
    De bus zet je wel aan je hotel of bij de verhuurfirma af. Mensen die naar Egypte of Jordanië verder reizen worden in Eilat direct op minibussen gezet en reizen zo door. Terug naar de luchthaven waren er geen problemen. We werden opgehaald in het hotel, 30 min te laat - maar dat hadden we ingecalculeerd.

  • Koja78
    Koja78

    Jammer dat de Ovda vlucht blijkbaar niet voor het zomerseizoen is

  • hamster
    hamster
    edited november 2017

    Er wordt een nieuwe luchthaven gebouwd, normaal gezien wordt die opgeleverd in 2017, maar bij het voorbijrijden zag ik nog geen ramen in het gebouw. Bedoeling is dat die luchthaven gebruikt zal worden ter vervanging van Eilat en Ovda. Het kan zijn dat de prijzen zullen stijgen eenmaal de nieuwe luchthaven klaar is want ryanair krijgt nu subsidie per passagier. Zou wel een goede zaak zijn om een luchthaven te hebben met alle faciliteiten (huurwagens, busdienst, ...)

  • Ivo
    Ivo

    Ovda vluchten nog maar enkele weken. Einde maart stoppen ze er mee.
    Naar nieuwe luchthaven??

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!