Laos

claenen
claenen

Vertrek in november naar Laos. Iemand tips wat ik er allemaal kan doen? Ben er 7-8 dagen.

Tagged:

Berichten

  • Chris
    Chris

    Ben alleen in LP geweest. ik was er 4 volle dagen.
    waar kom je aan?

    LP: 1 dag voor city is voldoende maar je kan je er ook wel 2 vermaken
    1 dag voor watervallen + platteland. Ik ben bij Kuang Si watervallen geweest omdat die andere die iets verder zijn (Naam ff kwijt) in Maart toen eigenlijk droogstaan. Kuang Si is vlakbij ik had een 4x4 gehuurd. na de lunch ben ik met de auto op de pond gegaan naar overkant mekong en daar rondje gereden. Daar zie je toch wel echte Laos.
    Pak Ou Caves trip is ook de moeite; die boten gaan wel redelijk vroeg; ikzelf was er pas om 11h en prive boot genomen voor 35 USD. Scheelde ook de fake local dorpjes voor shopping. (overgeslaan).
    Ga ZEKER één van de ochtenden naar de monks kijken om 05:30 ofzo. Alms giving is echt indrukwekkend. let wel op de regels; sommige (chinese) toeristen waren echt aso's.

    maar jij hebt meer tijd. wat je kan doen is een 2 of 3 dagen trek naar mountain village en daar slapen. heb ik zelf (nog) niet gedaan. deze moet goed zijn: whiteelephantadventures@gmail.com (er zijn meer met dezelfde naam dus pas op :-)

    alternatief kan je richting Vientiane gaan. Met een stop in Vang Vieng. Ik wil nog eens terug en dan uit LP die 2 of 3 dagen trek doen en dan naar Vientiane. (dat zal ook al 6-7 dagen zijn dan).

    Alles gaat je niet lukken.........

  • Klingsor
    Klingsor

    Het hangt er echt helemaal van af waar je aankomt in het land (of buurland) en weer vertrekt...

  • claenen
    claenen

    Ik heb nog geen idee waar ik binnenkom. Dit zal sowieso per vliegtuig zijn in een van de 3 grote steden. Een route maak ik op basis van de bezienswaardigheden.
    Iemand tips over het zuiden van Laos. Is precies linder toeristisch en lijkt me wel interessant om eens de echte sfeer op te snuiven.

  • Chris
    Chris

    @claenen said:
    Ik heb nog geen idee waar ik binnenkom. Dit zal sowieso per vliegtuig zijn in een van de 3 grote steden. Een route maak ik op basis van de bezienswaardigheden.
    Iemand tips over het zuiden van Laos. Is precies linder toeristisch en lijkt me wel interessant om eens de echte sfeer op te snuiven.

    Nee zuiden niet dus. Maar je kan bv ook Vientiane in en LP er weer uit doen. Was mijn originele plan alleen had toen opeens minder dagen.

  • Klingsor
    Klingsor

    Je kan de Mekong per boot en/of bus volgen van noord naar zuid, zelfs van/naar de buurlanden, heb ik even geleden gedaan, of een stuk ervan. Alleszins Vientiane en Luang Prabang, vooral die. Eventueel side-trips naar het noorden. Is redelijk rechtdoor allemaal.

  • Ivo
    Ivo

    Mekong zuidelijk tot grens Cambodja. De "duizend eilanden". Prachtige meanders. Leuke eilanden om te verblijven.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!