Verplicht ecovignet Frankrijk (vanaf 1 juli)

Gigi2m02
Gigi2m02
edited juni 2017 in Reisbenodigdheden

Een gewaarschuwd man is er twee waard. Na Duitsland heb je nu ook voor Frankrijk een vignet nodig in de bekendste binnensteden. Ik ben een magneet voor politie, dus ik neem alvast geen risico :wink:

"Wie deze zomer met de auto naar Frankrijk trekt, denkt maar beter aan het ecovignet dat vanaf 1 juli verplicht is in verschillende Franse steden. Aankopen ter plaatse is geen optie, het bestellen via internet wél. En net daarom kan het tot tien dagen duren vooraleer de sticker in de bus zit.
...."

Lees verder: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.3000471

Aankopen van vignet: https://certificat-air.gouv.fr/en/

Berichten

  • Glenn
    Glenn
    edited juni 2017

    Welkom in Europa... Dat ze eens 1 vignet voorzien voor alle landen of dit allemaal digitaliseren. Binnenkort hangt mijn ganse voorruit vol met vignetten.

  • Koja78
    Koja78

    Ik moet die van zwitserland en Tjechië nog afkrabben.. hoe verwijder je die dingen makkelijk? :)

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    ik gebruik stickerverwijderaar , en dan nog zijn die van Zwitserland lastig om te verwijderen

  • Matt
    Matt

    Iemand enig idee hoe dit met een huurauto opgelost kan worden? Kan er op google niks over vinden

  • Koja78
    Koja78

    Heb je het al aan de verhuurders zelf gevraagd?

  • Koja78
    Koja78
    edited juni 2017

    Gezien de lage kostprijs van die stickers gaan die die waarschijnlijk gewoon zelf kleven.
    Heb eens een IM gestuurd naar sunnycars... als ze antwoorden laat ik het weten

  • Koja78
    Koja78
    edited juni 2017

    Antwoord gehad... ze hebben zelf heel wat opzoekwerk moeten verrichten (kuddos www.sunnycars.be) maar blijkbaar is het voor huurwagens nog niet verplicht. De sector zou nog in onderhandeling zijn met de overheid. Ten vroegste in november wordt het voor hen ook van kracht.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!