VoIP - goeie ervaringen / slechte ervaringen

Gigi2m02
Gigi2m02
edited februari 2017 in Algemene discussies

Als travelhacker / frequent flyer kom ik het erg vaak tegen dat ik vanuit buitenland naar België wil bellen of van België naar een internationaal nummer van de airline (awards, reservations, work, ...). Dat zal bij jullie niet anders zijn.

Zelf gebruik ik sinds lange tijd Skype om goedkoop te bellen van waar ik maar wil, doch zijn er wellicht betere alternatieve dan de alom gekende Skype.

Welke VoIP service gebruiken jullie? Wat zijn de voordelen / nadelen en hoe is het gebruiksgemak (bij Skype enkel app open doen waar je toch al ingelogd bent bv).

Berichten

  • Leo
    Leo
    edited februari 2017

    Als Telenet klant heb ik de app "Triiing" op smartphone en tablet. Als de internet verbinding goed genoeg is gebruik ik deze te land, ter zee en in de lucht. Best tevreden over het gebruiksgemak en de geluidskwaliteit, en bovenal GRATIS!

  • mgo72
    mgo72

    Enige nadeel van Triing is dat je wifi moet hebben. Zou ook graag gebruiken op 4G. Helaas moet je Android rooten ervoor.

  • LTW
    LTW

    Ik gebruik Triing niet maar heb het even nagekeken en dit is niet gratis. De app zelf wel maar het verbruik wordt gewoon bij je bestaand abonnement geteld en volgens de voorwaarden van je abonnement. In de meeste gevallen wil dat zeggen dat je enkel "gratis" naar het buitenland (EU + paar andere vaste landen) belt tijdens daluren/weekend en binnen de limiet (x aantal minuten gratis).

    Die Triing is dus geen oplossing als je tussen 8 en 16u even naar USA moet bellen of uberhaupt naar Australië of andere niet inbegrepen landen :(.

    Wat ik voorlopig gebruik, en dat is wel gratis: Primo App. https://primo.app.link/sVbJFnUI1A

    Met deze link krijg je 50 extra minuten (waren er bij mij uiteindelijk wel maar 25?). Indien je alles vervolgens uploadt (foto, email, ...) kom je aan 200 minuten die je onmiddellijk kan gebruiken.

    Je hoeft geen cc gegevens op te laden. Ik ben voorlopig nog altijd aan het bellen met mijn gratis minuten dus geen idee hoeveel het kost via ingeladen krediet op de cc.

    Voor zo ver nuttig: met deze App kan je ook gratis bellen naar Belgische betalende 078 nummers.

  • mgo72
    mgo72

    Ik heb een business abo, dus is idd gratis. :-)

  • flrvt
    flrvt

    Ik heb een VoIP telefoon thuis (Cisco SIP toestel) en gebruik op pc en iOS verschillende SIP clients.

    Dit gebruik ik dan in combinatie met de meest voordelige Betamax kloon, afhankelijk van naar wat voor nummers je vaak belt is er altijd één de meest voordelige.
    Momenteel gebruik ik freevoipdeal.com, daarmee bel je voor minder dan 1 eurocent per minuut naar Belgische GSM's en gratis naar Amerika.
    Vergelijken doe je hier http://backsla.sh/betamax

    Ik bel regelmatig met VoIP en in de praktijk moet ik elk half jaar er 10 euro ofzo opzetten.

  • Leo
    Leo

    @mgo72 said:
    Ik heb een business abo, dus is idd gratis. :-)

    Bij mij is het een pakket voor particulieren tv/internet/vaste telefoon met uitbreiding 2000minuten 24h wereld vast & mobiel bellen voor enkele euro's per maand extra. Aangezien ik hierdoor ook in't buitenland kan bellen beschouw ik dit ook als een gratis voordeel.

  • Dima
    Dima

    Ik gebruik ook hoofdzakelijk freevoipdeal. Maar soms gebruik ik ook Sipnet als geluidskwaliteit belangrijk is.

  • MaryD0w
    MaryD0w


    Sipnet was vroeger een veel betere service, vooral in het belang van kwaliteitsgeluid en een stabiele verbinding. Helaas verandert alles.

  • MaryD0w
    MaryD0w
    edited december 2020

    We hebben een eigen huis en het heeft een autonoom verwarmingssysteem met een elektrische ketel . Meestal gingen we naar de ketelruimte om de ketel in werking te stellen. Maar nu, na het kopen van een thermostaat met wifi, kon u deze instellingen op afstand te veranderen, zonder uit bed of buiten het huis. Wat erg handig is. Hier besteld www.verduurzamingnederland.nl/wifi-thermostaat. ik hield van het beroep op de klant, erg blij met de aankoop.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!