Tips vluchten New York - miles more

peter_vh
peter_vh

Beste,

Iemand tips voor het boeken van vluchten naar New York , Ik heb momenteel een 70.000 miles & more punten in m'n account, welke vluchten boek ik best voor een city trip naar New York in het najaar ?

Heb tevens een 180.000 IHg punten te besteden.

Bij voorbaat dank.

Berichten

  • wimbor
    wimbor
    edited februari 2017

    Niet in economy boeken, want dat is relatief gezien te duur. Boek business maar wacht op een Meilenschnaeppchen aan 55.000 mijlen. Eventueel naar andere bestemming in de USA en binnenlandse vlucht in economy bijboeken met United (geen fuel surcharges en goedkoop op gebied van mijlen).

    Ofwel spaar je door tot een 110.000 mijlen en boek je een full business ticket met mijlen waarbij je gebruik kan maken van uitgebreide routeringen. De facto kan je dan de hele USA in business verkennen.

    Zie ook
    https://www.jumpseat.be/miles-more-basics-uitzonderlijke-awards/
    https://www.jumpseat.be/miles-more-basics-boekingsregels/

    en de andere artikels in de reeks.

  • flrvt
    flrvt

    Ik zou wachten tot je 85K hebt, dan kan je een enkeltje doen in LH F. Of naar JNB als je daar zin in hebt (A380 als ik me niet vergis!)

  • Frosch
    Frosch

    @flrvt said:
    Ik zou wachten tot je 85K hebt, dan kan je een enkeltje doen in LH F. Of naar JNB als je daar zin in hebt (A380 als ik me niet vergis!)

    JFK dan wel de avondvlucht met de 747-8 ipv A380, kwestie van de FCT tijd wat te maximaliseren

  • doddel
    doddel

    85K Miles voor LH F? Tempting.
    Zou je eerder de heenvlucht (overdag) of de terugvlucht ('s nachts) nemen?
    Hoeveel bedragen de taxen hierop?

  • flrvt
    flrvt

    @doddel said:
    85K Miles voor LH F? Tempting.
    Zou je eerder de heenvlucht (overdag) of de terugvlucht ('s nachts) nemen?
    Hoeveel bedragen de taxen hierop?

    Ik zou de heenvlucht doen als die via FRA gaat. Zo kan je optimaal gebruik maken van de First Class Terminal.

    Taxen zijn tussen de 200-300 euro voor een enkeltje in F.

  • LTW
    LTW

    Het is meer. Heb jaar of 2 geleden tussen de 450 en 500 EUR betaald voor MUC-LAX LH F.

    Hangt uiteraard van de exacte luchthavens af maar onderschat de YQ toeslag niet.

  • Frosch
    Frosch
    edited februari 2017

    @LTW said:
    Het is meer. Heb jaar of 2 geleden tussen de 450 en 500 EUR betaald voor MUC-LAX LH F.

    Hangt uiteraard van de exacte luchthavens af maar onderschat de YQ toeslag niet.

    Return dan waarschijnlijk.
    One way is ca 285 EUR ex BRU.

  • claenen
    claenen

    Hangt inderdaad van taxen af. Vanuit BRU vertrekken is goedkoper dan vanuit FRA boeken. Is ook logischer voor ons omdat je dan gratis een C vlucht naar FRA hebt. Neem gewoon een ruime layover om optimaal van F terminal te kunnen genieten.

  • doddel
    doddel

    Als je USA - FRA - BRU doet in F, mag je dan ook in de F terminal in FRA voor je board naar BRU?

  • LTW
    LTW

    @Frosch said:

    @LTW said:
    Het is meer. Heb jaar of 2 geleden tussen de 450 en 500 EUR betaald voor MUC-LAX LH F.

    Hangt uiteraard van de exacte luchthavens af maar onderschat de YQ toeslag niet.

    Return dan waarschijnlijk.
    One way is ca 285 EUR ex BRU.

    Neen, enkel. MUC-LAX zoals gepost.

    Heb net even gecontroleerd en voor een online boeking bedraagt de prijs nu 85k + 318 EUR. Ik vind de details van mijn boeking niet dadelijk terug (dd 2015) maar ben echt wel zeker van de prijsvork die ik gepost heb. Mogelijk zijn een aantal taksen/toeslagen gedaald.

    Vanuit BRU is goedkoper omdat departure taksen lager liggen. Hou er wel rekening mee dat M&M niet altijd availability vanuit BRU vrijgeeft, zelfs als bijv FRA/MUC-LAX wel boekbaar is. Hun married-segments policy is nog altijd een onwaarschijnlijke farce. Ik vond destijds plaats voor zowel BRU-MUC als voor MUC-LAX en M&M weigerde dit te boeken. De F availability was enkel bedoeld voor de Duitse markt. Ik had dus geen andere keuze dan enkel MUC-LAX te boeken. Mocht het een verschil maken: was toen voor short notice travel, 1 week voor vertrek geboekt.

  • Frosch
    Frosch

    Betwijfel geenszins wat je zegt hoor - maar gezien de actuele situatie dacht ik dat je een return bedoelde. Ik split vaker de award trips in 2 oneways (onder andere naar GIG, HKG) omdat de totale tax dan lager uitvalt, en zulke hoge fees ben ik nog niet tegengekomen.
    Van married segments heb ik tot nu toe nog geen last gehad, BRU-FRA/ZRH/MUC-X award boeken ging bij mij tot nu toe probleemloos.

  • Frosch
    Frosch

    @doddel said:
    Als je USA - FRA - BRU doet in F, mag je dan ook in de F terminal in FRA voor je board naar BRU?

    Ja, zolang het in 1 PNR is kan je in de FCT. Als je PNR bijvoorbeeld BRU-MUC-FRA-X is kan je dus 2x in een F lounge.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!